Popularne formuły copywriterskie – które z nich warto wykorzystać?

0
2

Popularne_formuly_copywriterskie_ktore_z_nich_warto_wykorzystac

Każdy, kto pisze teksty sprzedażowe, chce, aby jego prace były chętnie czytane przez użytkowników. Jednak czasem nawet najlepszy tekst nie przynosi oczekiwanych efektów, a nam kończą się pomysły na stworzenie czegoś unikalnego. Co robić w takiej sytuacji? Z pomocą przychodzą gotowe formuły copywriterskie. Czym one są i czy warto z nich skorzystać?

Czym są formuły copywriterskie?

Formuła to pewien schemat, który możemy zastosować do tekstu, aby ten był skuteczny. Może służyć zarówno do napisania chwytliwych nagłówków, tekstów na landing page czy artykułów na firmową stronę internetową.

Korzystanie z gotowych formuł copywriterskich to rozwiązanie nie tylko dla tych, którym skończyły się pomysły na dobre teksty. Warto po nie sięgnąć, jeśli chcemy pisać skutecznie, przyciągać odbiorców i zachęcać ich do wykonania określonego działania.

Dobry nagłówek lub wstęp oparty o sprawdzony już schemat gwarantuje duży współczynnik klikalności. Jeśli do tego zadbamy, aby nasz tekst był merytoryczny i zaspokajał ciekawość czytelnika – sukces mamy prawie zagwarantowany.

Najpopularniejsze formuły copywriterskie

AIDA

AIDA to jedna z najpopularniejszych formuł copywriterskich. Jej nazwa jest akronimem pochodzącym od słów:

  • ATTENTION – uwaga,
  • INTEREST – zainteresowanie,
  • DESIRE – pragnienie,
  • ACTION – reakcja.

Mechanizm jej działania jest prosty. Najpierw powinniśmy zdobyć uwagę czytelnika (za pomocą chwytliwego hasła, intrygującego nagłówka), następnie postarać się utrzymać jego zainteresowanie naszym produktem, aby wywołać pragnienie jego zakupu i finalnie – skłonić go do wykonania danej akcji.

PAS

PAS to bardzo często stosowana formuła. Z powodzeniem naśladuje ona proces myślowy typowego konsumenta. Co oznacza akronim PAS?

  • PROBLEM – problem,
  • AGITATE – agitacja,
  • SOLUTION – rozwiązanie.

Według PAS najpierw powinniśmy wczuć się w sytuację czytelnika i pokazać, że rozumiemy jego problem. Następnym krokiem jest wzbudzenie w czytelniku emocji i uświadomienie mu, że problem, z którym się boryka jest na tyle uciążliwy, że nie może dłużej zwlekać z jego rozwiązaniem. Na koniec musimy pokazać, że dany problem posiada rozwiązanie i jest nim nasz produkt lub usługa.

 

Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak>>

 

BAB

Formuła BAB składa się z trzech elementów. Może być stosowana nie tylko do konstruowania samych tekstów, ale również całych przekazów reklamowych.

Co oznaczają jej poszczególne elementy?

  • BEFORE – to sytuacja wyjściowa, przed skorzystaniem z naszego produktu lub usługi,
  • AFTER – to sytuacja końcowa, po skorzystaniu z produktu lub usługi,
  • BRIDGE – oznacza most łączący sytuację wyjściową z końcową, czyli produkt lub usługę.

PODO

PODO to akronim słów:

  • PROBLEM,
  • OBIETNICA,
  • DOWÓD,
  • OFERTA.

Jak wykorzystać tę formułę? Najpierw wskaż czytelnikowi problem. Następnie obiecaj mu, że go rozwiążesz (samodzielnie lub za pomocą twoich produktów lub usług). Swoją obietnicę poprzyj konkretnym dowodem, a na koniec zaprezentuj swoją ofertę.

Przykład:

  • Twoje reklamy nie są skuteczne? Nauczę cię, w jaki sposób je uruchamiać, tak, jak nauczyłem tego już 1000 osób, które skorzystały z mojego kursu. Wykup dostęp do lekcji online już dzisiaj.

Pozbądź się [problem] raz na zawsze

To formuła, w której obiecujemy odbiorcy, że możemy trwale usunąć dany problem z jego życia za pomocą naszego tekstu, usług lub produktów.

Przykłady:

  • Pozbądź się złych nawyków związanych z pisaniem tekstów raz na zawsze
  • Pozbądź się spamu w komentarzach raz na zawsze
  • Pozbądź się nagłówków o niskiej konwersji raz na zawsze

[Zrób coś] jak [przykład światowej klasy]

Skutecznym zabiegiem, który możesz zastosować w swoich tekstach, jest użycie autorytetu jako przykładu. Każdy człowiek chce być coraz lepszy – a do kogo lepiej aspirować, niż nie do osoby, która już odnosi sukcesy?

Przykłady:

  • Twórz tweety jak…
  • Odnieś sukces na YouTube jak…
  • Prowadź biznes jak…

Jak osiągnąć X? Jak zrobić X w Y? Jak zrobić X w Y bez Z?

To bardzo proste formuły, które możemy wykorzystać do pisania skutecznych nagłówków. Pytania zaczynające się na „Jak…” są najpopularniejszymi frazami wpisywanymi w wyszukiwarkę Google. Na te frazy bardzo łatwo się pozycjonować.

Przykłady:

  • Jak sprzedać 1000 biletów na konferencję?
  • Jak sprzedać 1000 kursów online w miesiąc?
  • Jak sprzedać 1000 kursów online bez przepalania budżetu reklamowego?

X sposobów na

Wyliczenia często są stosowane w tekstach sprzedażowych, ponieważ skutecznie przyciągają uwagę odbiorcy. Możemy je stosować niezależnie od branży. Artykuły zawierające listy są dużo przyjemniejsze w odbiorze, poza tym, użytkownik widzący taki tytuł od razu wie, jak długiego tekstu może się spodziewać.

Przykłady:

  • 10 sposobów na zdrowe włosy
  • 8 sposobów na pisanie dobrych nagłówków
  • 6 sposobów na rozkręcenie profilu na Instagramie

[Pytanie o problem] Oto jak [pożądany efekt] w [czas]

W tej formule najpierw zadajemy pytanie o problem, który ma użytkownik. Następnie pokazujemy mu, jak może go rozwiązać w określonym czasie.

Przykłady:

  • Chcesz zacząć zarabiać na Instagramie? Oto jak rozkręcić profil firmowy w miesiąc
  • Chcesz zyskać nowych klientów? Oto jak założyć stronę internetową w tydzień
  • Chcesz mieć świetną sylwetkę? Oto jak wyrzeźbić brzuch w miesiąc

Wytknięcie błędu

Każdy z nas kiedyś stawiał pierwsze kroki w jakiejś dziedzinie. Kiedy się czegoś uczymy, chcemy zdobyć jak najwięcej wiedzy. Nie lubimy jednak popełniać błędów. To właśnie strach przed pomyłką jest wykorzystywany w tej formule.

Użytkownik widzący tak sformułowany tytuł z pewnością w niego kliknie. Dlaczego? Z obawy, że może on dotyczyć właśnie jego.

Przykłady:

  • 5 błędów, które mogą zniszczyć twój związek
  • 10 błędów, które popełniasz, tworząc reklamy na Facebooku
  • 6 błędów, które sprawiają, że twój profil na Instagramie się nie rozwija.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here