Aktualizacja opinii na temat produktów w Google. Co warto wiedzieć, aby nie stracić?

0
91

Aktualizacja_opinii_na_temat_produktow_w_Google

Gigant Google wciąż udoskonala swoje działania. W kwietniu tego roku zaktualizował algorytm dotyczący opinii na temat produktów („Product Review Update”). Zmiana ma wspomóc walkę z nieprawdziwymi opiniami i wspierać wartościowe (eksperckie) recenzje. Sprawdź, co to oznacza dla twórców treści.

Spis treści

1. Na czym polega „Product Review Update”?

2. Jakich stron dotyczy aktualizacja?

3. Co twórca treści powinien wiedzieć o nowej aktualizacji Google?

4. Co zrobić, jeśli aktualizacja negatywnie wpłynęła na pozycję Twojej strony?

 

Na czym polega „Product Review Update”?

„Product Review Update” – tak nazywa się nowa aktualizacja od firmy Google. To kolejne udoskonalenie, które ma na celu promować bardziej trafne i wartościowe materiały. Chodzi o to, żeby przydatne recenzje wyświetlały się na szczycie wyników wyszukiwania.

Dzięki aktualizacji użytkownicy mają otrzymywać to, na czym im najbardziej zależy w kontekście opinii o produktach, czyli szczegółowe eksperckie i obiektywne analizy.

Jednocześnie Google’owska nowość ma spychać na dalszy plan powierzchowne i zbyt stronnicze opinie. Wszystko po to, aby użytkownicy podejmowali świadome wybory zakupowe, a twórcy recenzji nie naginali rzeczywistości.

Wcześniej Google wprowadził podobną aktualizację dla artykułów na stronach internetowych. „Product Review Update” to kolejny krok, który faworyzuje wysokiej jakości content.

Jakich stron dotyczy aktualizacja?

Aktualizacja najbardziej powinna zainteresować twórców stron WWW, na których publikowane są recenzje produktów oraz usług.

Nie dotyczy ona wszystkich stron internetowych, więc firmy i marki, które nie publikują recenzji mogą spać spokojnie.

Co więcej, „Product Review Update” nie dotyczy stron typu e-commerce, na których publikują opinie klienci, lecz miejsc, gdzie umieszczane są treści tworzone przez partnerów.

Co twórca treści powinien wiedzieć o nowej aktualizacji Google?

Każda nowa aktualizacja na początku wprowadza pewien chaos. Twórcy Internetowi i specjaliści od SEO nie mają pewności: jak zareagować, aby nie stracić, jak zmienić strategię działania, aby wyjść po zmianach jak najlepiej.

Wiadomo, że takie kwestie jak: słowa kluczowe, metadane i inne standardowe działania związane z SEO w kontekście aktualizacji opinii pozostają bez zmian.

Zmiana dotyczy treści.

 

Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>

 

Google, by wspomóc twórców, opublikował zbiór kwestii, na które warto zwrócić uwagę. Dzięki nim wiadomo, jakie treści wysoko ceni nowy algorytm.

Według wytycznych dobrze, gdy recenzje na stronie zawierają:

  • fachową wiedzę na temat danego produktu,
  • materiały graficzne lub materiały wideo informujące o tym, jak wygląda produkt lub jak się go używa (dobrze, jeśli będzie to coś więcej niż materiały publikowane przez producenta),
  • dane o jakości produktu,
  • informacje czym wyróżnia się konkretny produkt na tle innych, przypisywanych do tej samej kategorii,
  • porównanie do innych produktów tego typu (szczególnie w kontekście zastosowania),
  • prezentacje zalet i wad danego produktu (poparta badaniami),
  • informacje jak zmienił się dany produkt względem poprzednich jego modeli,
  • kluczowe dane mające wpływ na decyzję o zakupie (na przykład: bezpieczeństwo, poziom trudności obsługi, wpływ na środowisko),
  • opis kluczowych elementów konstrukcji produktu i ich wpływ na użytkownika (dobrze, jeśli będzie to coś więcej niż materiały publikowane przez producenta).

Myślę, że powyższe punkty można podsumować dwoma słowami: eksperckość i oryginalność.

Co zrobić, jeśli aktualizacja negatywnie wpłynęła na pozycję Twojej strony?

Najczęściej nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Jeśli uważasz, że Twój content jest zgodny z powyższymi wytycznymi, a i tak straciłeś po zmianie algorytmu, to sprawdź:

  • czy User Experience Twojej strony jest na wysokim poziomie,
  • oraz czy na Twojej witrynie nie ma niepotrzebnych i zduplikowanych treści.

Poza tym warto przy tworzeniu nowych tekstów wczuć się w odbiorcę i zastanowić się, czego może oczekiwać od Twojej strony, co sprawi, że będzie usatysfakcjonowany.

Przy każdym wahaniu rankingu wypada także przeprowadzić Audyt SEO, który wykaże elementy do poprawy.

 

 

Źródło: Google Search Central

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here