30 września zniknie średnia pozycja w Google Ads. Jakie wskaźniki efektywności kampanii otrzymamy w zamian?

0
2976

zniknie_srednia_pozycja_w_Google_AdsDuże budżety przeznaczane na kampanie reklamowe w wyszukiwarce Google. Optymalizacja witryn – “walka” żeby pozycje stron w wyszukiwarce były wysokie, reklamy klikalne, a zwrot z inwestycji satysfakcjonujący. Brzmi znajomo? Na pewno, bo taki cel przyświeca wszystkim właścicielom firm korzystającym z narzędzia Google Ads. Płacimy – wymagamy! Już od wielu lat Google Ads jest nieoceniony w zakresie wiedzy, jakiej dostarcza reklamodawcom na temat efektów ich kampanii, jej parametrów, opłacalności, elementów nad którymi trzeba popracować oraz decyzji, jakie podjąć, by te efekty były jeszcze lepsze.

Bye bye, średnia pozycjo!

I tu szykuje się zmiana. To może nic takiego, bo z biegiem lat, Google swoje narzędzie nieraz modyfikował i ulepszał. Wszyscy pamiętamy chociażby zmianę panelu Google Ads na początku 2018 roku albo gorącego jeszcze newsa o wprowadzeniu w Google Ads nowego formatu reklamowego w języku polskim – Gallery Ads. Tym razem – zmiana może odbić się nieco większym echem. Jak zapowiedział Google, średnia pozycja zniknie z Google Ads 30 września br. Przypomnijmy, że średnia pozycja obrazowała na którym miejscu, względem reklam innych reklamodawców, znalazła się w wyszukiwarce reklama konkretnej firmy.  Zanim powiemy: „dokonało się”, warto prześledzić i zmodyfikować kilka elementów na naszym koncie Ads na naszej witrynie, bo zlikwidowanie średniej pozycji może ich dotknąć bezpośrednio. Te elementy to:

  • Reguły wykorzystujące
  • Niestandardowe kolumny wykorzystujące
  • Zapisane raporty
  • Filtry
  • Skrypty
  • Zapisane zestawy kolumn
  • Zapisane raporty
  • Podsumowania statystyk w Przeglądzie kampanii
Przeczytaj również:  Kup w Google - usługa, która niebawem namiesza w ecommerce

Co w zamian?

Zniknięcie średniej pozycji to nie koniec świata. Tak naprawdę opinie odnośnie średniej pozycji oraz wiarygodności tego parametru były i nadal są przedmiotem wielu dyskusji. Dość! Zamiast niej, raporty efektywnościowe kampanii przedstawiać będą inne wskaźniki, dzięki którym ocenić będzie można skuteczność kampanii, reklam, słów kluczowych itp. Będą to:

  • Współczynnik wyświetleń u góry strony z sieci wyszukiwania [% wyśw. (u góry str.)]
  • Współczynnik wyświetleń na najwyższej pozycji na stronie z sieci wyszukiwania [% wyśw. na najwyż. poz.]

zniknie_srednia_pozycja_w_Google_Ads

Czy nowe wskaźniki dostarczą reklamodawcom informacji, jakich potrzebują? To pokaże dopiero praktyka. Google twierdzi, że nowe parametry mają pokazywać rzeczywiste miejsce wyświetlenia reklamy. Zdania na ten temat są podzielone, ale może to tylko strach przed zmianą. Więcej o wskaźnikach % wyświetleń u góry strony i % wyświetleń na pierwszej pozycji napiszemy już wkrótce!

 

Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/9439546?hl=en

e-book Jak promować firmę na lokalnym rynku
5/5 - (2 votes)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here