Google News. Kto może skorzystać na obecności w Wiadomościach Google? Jak można się tam znaleźć?

0
157

Google_News

Google News to agregator treści, który umożliwia gromadzenie aktualnych wiadomości z różnych serwisów i sortowanie ich według trafności w taki sposób, by dostęp do nich był prosty i szybki dla każdego użytkownika. Dzięki obecności w Wiadomościach Google portal może zdobyć nowych czytelników i znacząco zwiększyć swoje zasięgi oraz reputację. Jakie warunki należy spełnić, żeby się tam znaleźć? Komu i dlaczego to się opłaca?

Czym są Wiadomości Google?

Google News powstał po ataku terrorystycznym na Word Trade Center jako inicjatywa mająca ułatwić internautom dotarcie do bieżących, najważniejszych i pewnych informacji. Jego twórcą jest naukowiec Krishna Bharat. Jest to agregator wiadomości z różnych serwisów informacyjnych, który opiera się na wyświetlaniu najnowszych newsów z wszelkich tematów i branż, zarówno w zakładce Wiadomości w Google, jak i klasycznych wynikach wyszukiwania.

Czym są wiadomości google

Źródło: https://news.google.com/topstories?hl=pl&gl=PL&ceid=PL:pl

Informacje, które można znaleźć w Google News są autentyczne i niosą za sobą dużą dawkę wiedzy. Nie znajdziemy tam informacji dotyczących seksu czy narkotyków, treści obraźliwych czy promujących agresję. Aby news znalazł się w Wiadomościach, musi spełnić konkretne wymagania. Jeśli mu się jednak uda – będzie źródłem ruchu dla witryny, na której został opublikowany aż przez kolejne 30 dni. O tym, jak to zrobić, przeczytasz w dalszej części artykułu.

Wiadomości Google

Źródło: Google

Aktualnie Google News działa w 35 językach. Można z niego korzystać w przeglądarce, jak i na urządzeniach mobilnych, gdzie jest dostępny jako niezależne aplikacje na systemy iOS oraz Android. Feed Wiadomości jest spersonalizowany i zależy od zainteresowań oraz lokalizacji konkretnego użytkownika, dzięki czemu z narzędzia korzystają zarówno wydawcy, jak i internauci, którzy w sieci szukają sprawdzonych informacji.

Google News, a Top Stories

Top Stories jest mechanizmem, który jest generowany w wynikach wyszukiwania, gdy gwałtownie rośnie wyszukiwanie danego tematu (np. po zamachu terrorystycznym). Widżety Top Stories znajdują się zarówno w wynikach wyszukiwania na laptopach i komputerach stacjonarnych, jak i w wynikach na urządzeniach mobilnych.

Top Stories

Źródło: Google

Mechanizm odpowiedzialny za pokazywanie bloczków analizuje setki tysięcy fraz wpisywanych codziennie przez użytkowników i wybiera te, dla których dynamika przyrostu przekracza wartości graniczne. Co ciekawe, wyniki dla tej samej frazy mogą różnić się w zależności od urządzenia, na którym ogląda je użytkownik. W tym widżecie pojawiają się głównie serwisy obecne właśnie w Google News.

Aby zaistnieć w bloczku Top Stories, trzeba być szybkim. Należy reagować na trendy i ważne wydarzenia. Trzeba również pamiętać, że wyniki w Top Stories rotują bardzo szybko i w przypadku bardzo silnego trendu np. zamachu terrorystycznego czy wypadku, potrafią zmieniać się nawet co kilka minut. Niezbędne jest również posiadanie wersji AMP dla artykułów.

 

Wyprzedź konkurencję dzięki Google Moja Firma. Sprawdź jak>>

 

Jakie serwisy mogą dostać się do Google News?

Do Google News nie trafia się tak po prostu. Najpierw trzeba spełnić szereg kryteriów, a nawet, gdy uda nam się do niego dostać, nie ma gwarancji, że to właśnie nasze newsy będą serwowane.

Zgłosić swój serwis można pod tym linkiem https://publishercenter.google.com/. Następnie trzeba wypełnić formularz zgłoszeniowy, zweryfikować prawo do domeny (poprzez Google Search Console) i przejść etap weryfikacji. Po pozytywnej weryfikacji artykuły z serwisu pojawią się w zakładce “Wiadomości” w wynikach wyszukiwania.

Jakie strony mogą dostać się do Wiadomości? Przede wszystkim – typowo informacyjne. Ceniona jest przede wszystkim trafność i rzetelność informacji, ich aktualność, częstotliwość dodawania treści. News musi być poprawny merytorycznie i językowo. Liczą się również trafne tytuły, zdjęcia oraz autorytet strony. Powinna mieć ona datę publikacji, autora, kategorię oraz grafikę.

Nie ma sensu zgłaszanie stron o charakterze poradnikowym, stron statycznych czy blogów firmowych (chyba że mają one podstronę, na której firma publikuje newsy ze swojej branży). W Google News nie pojawiają się również strony o tematyce zakazanej przez Google.

Jakie wymagania techniczne trzeba spełnić?

Pozostałe wymagania, które trzeba spełnić, aby dostać się do Wiadomości znajdziesz poniżej.

  • Strona, na której publikowany jest news powinna mieć stronę “O nas” z danymi o redaktorach, naczelnych oraz fizycznym adresem redakcji
  • Strona powinna mieć jasno sprecyzowane kategorie tematyczne
  • W serwisie powinno być wielu autorów oraz zakładka „Redakcja”, w której jest lista wszystkich autorów wraz z informacjami na ich temat
  • Należy dodać mapę strony Google News –sitemap-news.xml (dla stron w WordPressie możliwe jest dodanie jej za pomocą wtyczki XML Sitemap & Google News)
  • Szablon widoku wiadomości musi być jasny i przejrzysty
  • Treści należy dodawać regularnie
  • Adresy URL w serwisie muszą być statyczne. Dla Google ważne jest, by artykuły zawsze wyświetlały się pod jednym adresem
  • Reklamy oraz treści sponsorowane nie mogą zajmować więcej miejsca, niż sama treść wpisu, treści sponsorowane nie mogą być ukryte
  • Serwis musi być zgłoszony do https://publishercenter.google.com/ i przejść weryfikację – jej przejście gwarantuje pokazanie się w Google News (ale nie w Top Stories)

Mechanizmy Google nie są jawne i brak jest jednoznacznych wytycznych np. jak zdefiniować odpowiednią częstotliwość publikacji. Część wymagań należy określić samodzielnie metodą prób i błędów. Jeśli chcesz, by twój serwis znalazł się w Wiadomościach, dokładnie zapoznaj się z wszystkimi wymaganiami. Jeśli nie uda ci się ich spełnić, będziesz musiał czekać aż 60 dni na opcję kolejnej weryfikacji.

Dlaczego warto dostać się do sekcji Google News?

Treści, które znajdą się w Wiadomościach Google są automatycznie zasysane przez wyszukiwarkę i widoczne dla użytkowników w wynikach wyszukiwania. Podstrony, na których publikowane są dane newsy, są również szybciej indeksowane przez Google, co może pomóc serwisowi w zwiększeniu ruchu z tzw. długiego ogona. Można to również wykorzystać jako sposób na szybsze indeksowanie podstron, na których najbardziej nam zależy.

Dodatkowo treści newsów z Wiadomości są zaciągane naturalnie przez inne serwisy, co skutkuje tworzeniem się linków zwrotnych do witryny, a co za tym idzie – zwiększa jej wiarygodność dla Google.

Zaletą obecności w Google News jest również fakt, że strony w nim obecne zyskują lepszy trust rank, czyli są traktowane jako godne zaufania przez roboty wyszukiwarki. W ten sposób pomagamy naszej stronie w uzyskaniu lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Na serwisy, które trafiają do Google News, uwagę zwracają również użytkownicy. Uważają oni takie strony za prestiżowe i cenne źródło wiedzy. To ważne szczególnie teraz, kiedy internauci poszukują w sieci wiarygodnych i aktualnych danych. Pojawienie się twojej strony WWW wśród pierwszych 10 wyników Wiadomości Google daje pierwszeństwo w prezentowaniu istotnych, aktualnych i spersonalizowanych informacji.  A takich internauci poszukują dziś najczęściej.

 

 

Źródło: https://support.google.com/news/publisher-center#topic=9603441

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here