Google Favicon Update, czyli zmiana w sposobie wyświetlania wyników wyszukiwania

6
1647

Google_Favicon_Update_czyli_zmiana_w_sposobie_wyswietlania_wynikow_wyszukiwania

Jeszcze nie ochłonęliśmy po ostatniej dużej aktualizacji Google, a czekają nas kolejne zmiany, które przygotował dla swoich użytkowników Google! Tym razem w sieci niosą się wieści, że nowa aktualizacja dotyczyć będzie zmiany w sposobie wyświetlania wyników wyszukiwania, a chodzi tu głównie o prezentację reklam, które będą miały teraz inny kolor oraz adresów stron www w wynikach wyszukiwania.

Favicon Google Update, czyli co się zmieni?

Przypomnijmy, że Favicon to ikonka znajdująca się np. na karcie przeglądarki internetowej przed nazwą strony www. Ikonka ta ma postać obrazka.Favicon_Google_Update

W wyniku aktualizacji, w wynikach wyszukiwania pojawi się właśnie ikona (favicona) domeny. Sama nazwa domeny zmieni swój kolor, rozmiar oraz położenie – znajdzie się na samej górze wyniku. To nie jedyna zmiana, którą zaobserwujemy. Także forma oznaczania reklam się zmieni. Zielony tekst “Reklama” z ramką zostanie zastąpiony czarnym i pogrubionym napisem “Reklama”. Taki sposób prezentacji reklamy sprawia, że rozróżnienie wyników płatnych od darmowych staje się bardzo utrudnione.

Poniżej porównanie sposobu wyświetlania wyników wyszukiwania “przed” i “po“.Google_przed_i_po

Już około 3 miesiące temu dało się zauważyć pierwsze zwiastuny szykowanych zmian w sposobie prezentacji wyników wyszukiwania. Google ewidentnie już wtedy przeprowadzał testy i planował dalsze etapy aktualizacji. Wówczas jednak wprowadzone zmiany były bardzo nietrwałe i wydawały się przypadkowe.

Zapowiedziane zmiany mają być widoczne dla każdego jeszcze w tym tygodniu. Na ten moment jeszcze nie wiadomo, czy zmiana której dotyczy ta aktualizacja będzie już stałą prezentacją wyników wyszukiwania, czy sposób wyświetlania wyników będzie jednak losowy.

6 KOMENTARZE

  1. Czy tylko mi nie przypadł do gustu nowy wygląd SERP’ÓW? Już pomijam to jak reklamy z Google ads się zlewają z organikiem – szczególnie kiedy nie jest się przyzwyczajony do favicon

    • Przecież o to im chodziło. Ludzie się przyzwyczają, troche czasu minie i znowu zrobią update layout w SERP, żeby zagubieni odwiedzający klikali w reklamy. Google to korpo. Gonią za kasą i tylko to się liczy.

  2. A myślałem, że tylko ja nie umiem odróżnić wyszukiwań organicznych od reklamy. Pewnie wkrótce Big G narazi się na kolejną karę od UE. BTW – ciekawe jaką popularność w Polsce osiągnie Duck Duck w związku z poprzednim orzeczeniem…

  3. Bardzo fajna sprawa z tym pokazywaniem ikony – zwiększa zaufanie w oczach user’a. A dobra ikona nanewt może lepiej przyciągnąć. Moim zdaniem na plus :))

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here