Strona WWW. Czy warto zlecić jej zrobienie agencji?

0
94

Strona_WWW_Czy_warto_zlecic_jej_zrobienie_agencji

Dróg do stworzenia strony internetowej firmy jest kilka: zlecenie agencji lub freelancerowi albo samodzielna budowa w systemie CMS. Najwygodniejszą opcją jest zlecenie tego przedsięwzięcia profesjonalnej agencji. I tej drodze przyjrzymy się w dzisiejszym artykule. Sprawdź, jakie są blaski i cienie współpracy z agencją marketingową i czy warto postawić właśnie na to rozwiązanie.

Czy strona internetowa firmy jest mi potrzebna?

Cóż, trzeba przyznać, że to pytanie retoryczne. Obecnie firma bez strony internetowej jest jak sklep bez szyldu. Wystarczy zajrzeć w statystyki, by się przekonać, że popularność Internetu stale rośnie.

W niemal 40-milionowym kraju, jakim jest Polska, wygląda to następująco. W czerwcu liczba internautów wynosiła ogółem 27,2 miliona[1]. 5 miesięcy później, w listopadzie – 29 milionów[2]. Słupki idą w górę. Co naturalne, sprzedaż w internecie również wzrasta.

Firma, która ma własną stronę, postrzegana jest jako bardziej profesjonalna i otwarta na klienta. Ponadto, witryna WWW jest centralnym punktem Twojej obecności w sieci. To na niej powinny zaleźć się odnośniki (linki) do pozostały miejsc związanych z firmą: do profili w mediach społecznościowych, e-sklepu czy bloga oraz oczywiście dane kontaktowe (adres, nr telefonu, adres e-mail).

Skoro wiadomo, że strona internetowa to „must have”, to jak się za nią zabrać? Możliwości jest kilka. Dla tych, którzy cenią sobie profesjonalizm i oryginalność, najlepszą opcją będzie współpraca z agencją e-marketingową lub – jak kto woli – interaktywną.

Strona WWW. Co oferują agencje interaktywne?

Choć darmowe kreatory stron internetowych kuszą, to warto mieć z tyłu głowy fakt, że budowa w takim programie wymaga czasu i umiejętności. A efekty często rozmijają się z oczekiwaniami. Więc jeśli zamierzasz zainwestować w swoją obecność w internecie, zastanów się nad wynajęciem specjalistów, którzy zwyczajnie znają się na rzeczy.

Przed wybraniem firmy, warto rozejrzeć się i sprawdzić opinie klientów oraz już gotowe produkty danego zespołu. Jeśli trafisz na coś ciekawego, koniecznie sprawdź, co znajduje się w ofercie. Obecnie profesjonalne agencje poza samą budową zajmują się:

  • opieką nad stroną (m.in. aktualizacje danych),
  • bezpieczeństwem (ochrona przed hakerami, certyfikat SSL),
  • utrzymaniem ciągłości (terminowe opłaty za utrzymanie: domena, hosting),
  • wsparciem działań SEO (poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania).

Wybierając opcję z wymienionymi dodatkami, masz pełen luz i więcej czasu na zajęcie się sednem swojego biznesu. Fakt, wydasz więcej pieniędzy, niż w przypadku darmowych rozwiązań, ale za to zyskasz profesjonalny produkt z obsługą oraz cenny czas. Wówczas szansa na pozyskanie nowych klientów znacznie wzrasta.

 

Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak>>

 

Dodatkowe moduły, czyli strona internetowa jako e-sklep

Interesującym i rozwojowym posunięciem jest stworzenie strony internetowej, która jednocześnie będzie e-sklepem. Doświadczone agencje interaktywne oferują możliwość umieszczenia na stronie funkcji „zamów online”. To świetne rozwiązanie, szczególnie teraz. Na przykład dla restauracji, których działalność została ograniczona wyłącznie do dostaw i zamówień na wynos.

Ale nie tylko.

Sprawdzi się to także, jeśli jesteś usługodawcą lub producentem. Wypróbowane rozwiązania pozwalają na śledzenie zamówień w specjalnym panelu, a także obsługę kuponów rabatowych. Z kolei, jeśli jesteś usługodawcą, możesz udostępnić funkcję całodobowego rezerwowania wizyt, co ułatwi życie Tobie i Twoim klientom.

Poza tym dzięki sprzedaży internetowej Twoja oferta staje się dostępna dla osób w całej Polsce, a nawet zagranicą. W ten sposób grupa potencjalnych klientów staje się znacznie liczniejsza, a zasięg Twojej działalności wrasta wielokrotnie.

Jeśli zajmujesz się sprzedażą i wynajmem mieszkań, miej na uwadze strony internetowe ze specjalnym modułem, który pozwala na tworzenie listy dostępnych nieruchomości wraz ze szczegółami poszczególnych ofert. Dostosowanie strony do specyfiki konkretnej branży, to podstawa funkcjonalności. Profesjonaliści doskonale zdają sobie z tego sprawę.

Ile kosztuje strona internetowa zrobiona przez agencję?

Trudno o konkretną odpowiedź. Dużo zależy od agencji i Twoich oczekiwań. Inną cenę usłyszysz za stronę z podstawowymi informacjami (typu one page), a inną za stronę ze wbudowanym modułem zakupowym. Ale spokojnie. Na szczęście niektóre firmy interaktywne oferują bezpłatną wycenę, która pozwoli Ci zorientować się w wydatkach i wybrać opcję skrojoną na Twoją kieszeń.

Sprawdź również, jak przebiega budowa strony internetowej.

 

 

 

[1] Gemius. PBI. Czerwiec 2020.

[2] Gemius. Mediapanel. Listopad 2020.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here