Jak przebiega budowa strony internetowej? Krok po kroku

0
161

budowa_strony_internetowej

Internet to dziś podstawowe narzędzie do szukania towarów lub usług. Dlatego obecność Twojej firmy w sieci jest nieodzownym elementem prowadzenia biznesu. Jednym z najważniejszych przedsięwzięć w tym zakresie jest budowa strony internetowej. Jak przebiega tworzenie witryny WWW i na co zwrócić szczególną uwagę podczas planowania tego kroku – o tym piszemy w tym artykule.

budowa_strony_www

Do czego służy strona internetowa?

W Polsce miesięcznie z Internetu korzysta ok. 29 milionów użytkowników[1]. 73%[2] z nich szuka w sieci produktów i usług. To jasny sygnał dla przedsiębiorców, którzy chcą poprawić swoje wyniki i rozwijać firmę. Przydatnym narzędziem do tego celu będzie strona internetowa.

Strona internetowa firmy to wirtualna przestrzeń idealna do prezentowania podstawowych informacji na temat Twojej działalności oraz miejsce do dzielenia się wiedzą dotyczącą branży, w której działasz. Co więcej, adres WWW Twojej firmy może stać się nowym kanałem sprzedażowym, co bez wątpienia poszerzy obszar Twojej działalności.

Przed zrobieniem pierwszego kroku warto dokładnie określić, co zamierzasz osiągnąć za pomocą strony internetowej. Jedynie publikować podstawowe dane kontaktowe dotyczące firmy? A może chcesz budować pozycję eksperta w branży za sprawą artykułów lub materiałów wizualnych albo audiowizualnych? Lub spróbować swoich sił w handlu online?

Przemyśl dokładnie swoją decyzję. Pomocne może się okazać przejrzenie stron konkurencji w celu znalezienia inspiracji.

Jak_przebiega_budowa_strony_internetowej

Bez względu, którą strategię obierzesz, aby zbudować stronę internetową, będziesz musiał wykonać poniższe kroki.

Krok 1. Rejestracja domeny

Domena, czyli adres Twojej strony internetowej powinien nawiązywać do nazwy firmy albo produktów lub usług, które oferujesz. Chwytliwa i łatwa do zapamiętania nazwa to efekt, do którego powinieneś dążyć. Domena składa się z dwóch podstawowych elementów: nazwy głównej i końcówki (np. biznesfinder.pl lub panoramafirm.pl).

Posiadanie własnej domeny uprawnia do adresu e-mail z nazwą, którą sam wymyśliłeś. A to wygląda bardziej profesjonalnie niż adres z nazwą jednego z darmowych serwisów poczty elektronicznej.

Aby zarejestrować domenę, należy wybrać jedną z licznych firm i opłacić pierwszą rejestrację. Najkrótszy cykl wynajmu domeny to 12 miesięcy. Po wygaśnięciu abonamentu, aby zatrzymać wybrany adres, musisz przedłużyć abonament. Na początku koszt abonamentu zależy od oferty firmy i atrakcyjności adresu. W kolejnych cyklach cena wynajmu zazwyczaj wzrasta.

 

Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak>>

 

Krok 2. Hosting

Hosting to wykupione miejsce na działający bez przerwy serwerze. Właśnie na nim będą znajdować się pliki tworzące Twoją stronę. Dzięki nieustannemu działaniu serwera użytkownicy będą mieli dostęp do oferty online przez 24 godziny na dobę.

Cena hostingu zależy w głównej mierze od tego, jak wiele wizyt będziesz odnotowywać, a przede wszystkim jak duża będzie strona Twojej firmy, tj. ile będzie wynosić waga jej wszystkich plików. Zazwyczaj najcięższymi elementami są grafiki oraz oprogramowanie e-commerce i różnego rodzaju wtyczki. W skrócie: im bardziej rozbudowana strona, tym więcej zapłacisz za miejsce na serwerze.

Krok 3. Przygotowanie treści

Powiedzieliśmy sobie o kwestiach technicznych, teraz czas na treść. Warto przygotować ją jeszcze przed debiutem strony w sieci.

Zawartość strony możesz stworzyć sam, pisząc artykuły związane z branżą, robiąc krótkie filmiki lub zdjęcia dotyczące Twojej działalności, a nawet nagrywając podcasty. Możesz również postawić na profesjonalistów, którzy zgodnie z wytycznymi stworzą content, który będzie odpowiadał na zapotrzebowanie i zapytania Twoich internetowych klientów.

Tworzenie zawartości strony to krok wymagający kreatywności i pomysłowości. Dobrze obmyślona strategia pozwoli Twojej firmie rozwijać skrzydła w sieci, a co za tym idzie – umacniać markę. Poza atrakcyjnością treść pamiętaj również o trzymaniu się zasad SEO, które sprawią, że Twoje materiały będą lepiej widoczne w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu łatwiej będziesz pozyskiwał nowych klientów.

Pamiętaj, że Internet nie lubi pustki i nieaktualnych danych. Istniejąca strona musi być na bieżąco wzbogacana i aktualizowana. Dopiero wtedy ma możliwość dobrze spełniać wszystkie swoje funkcje.

Krok 4. Budowa strony

Stronę internetową możesz zbudować samodzielnie przy pomocy specjalnych kreatorów stron WWW, które fachowo nazywane są skrótem CMS. Albo zlecić tę usługę profesjonalistom.

Jeśli masz wolny czas i czujesz się dość dobrze w kwestiach związanych z informatyką, spróbuj swoich sił i użyj prostego kreatora stron WWW, aby przygotować stronę swojej firmy. To opłacalne pod względem finansowym, bo wiele systemów CMS jest częściowo darmowych. Ponadto są to na tyle proste aplikacje, że możesz z nich korzystać bez znajomości języka HTML.

Natomiast jeśli wolisz poświęcić się zajęciom bezpośrednio związanym z Twoją działalnością i nie tracić czasu, zleć zbudowanie strony profesjonalnej agencji. Wybierając tę opcję, w większości przypadków, poza samą budową masz zapewnioną opiekę nad witryną, tj. ochronę przed hakerami, aktualizację danych, terminowe opłaty za domenę i hosting. Minusem tego posunięcia może okazać się cena, która znacznie przewyższa pierwsze rozwiązanie. Jednak z drugiej strony dobrze funkcjonująca strona stworzona przez ekspertów może okazać się opłacalną inwestycją.

Niezależnie czy skorzystasz z systemu CMS czy usług agencji, upewnij się, że Twoja strona jest responsywna, czyli przystosowana do urządzeń mobilnych. To bardzo ważna rzecz, ponieważ coraz więcej internautów korzysta ze smartfonów i tabletów. I to właśnie na tych urządzeniach dokonuje zakupów lub szuka interesujących ich ofert.

Budowa firmowej strony. Podsumowanie

Stworzenie strony internetowej firmy to ważny i rozwojowy krok dla każdego przedsiębiorcy. Jakość witryny (jej wygląd, funkcjonalność) będzie miała wpływ na postrzeganie Twojej firmy przez internautów i wpływ na rozwój Twojej marki. Dlatego do tego przedsięwzięcia warto się przygotować i przyłożyć, aby wejście do wirtualnej rzeczywistości stało się istotnym i intratnym elementem Twojego biznesu.

 

[1] Gemius. Mediapanel. Październik 2020.

[2] Gemius. E-commerce w Polsce 2020.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here