Firmowa strona WWW – jaką opcję na start warto wybrać?

0
416

strona_www_4_opcje

Strona internetowa jest wizytówką firmy i często pierwszym kontaktem użytkowników z twoim produktem czy usługą. Warto zadbać, by była funkcjonalna i odpowiednio zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek a także zabezpieczona przed atakami hakerów czy wirusów. Potrzebujesz firmowej strony WWW? Poznaj wady i zalety poszczególnych rozwiązań, które pomogą ci stworzyć własną witrynę.

Spis treści

1. Po co ci firmowa strona WWW?

2. Kreator stron WWW – niska cena, ale ograniczone możliwości

3. Skorzystanie z platformy opartej o CMS lub model SaaS – czy warto wybrać któryś z nich?

4. Bardziej zaawansowana strona WWW – wybierz profesjonalną agencję marketingową

 

Po co ci firmowa strona WWW?

Strona internetowa jest wizytówką firmy i często pierwszym kontaktem użytkowników z twoim produktem czy usługą. Służy ona nie tylko do budowania wizerunku marki w Internecie, ale może być też jednym ze sposobów na nawiązanie kontaktu z nowymi klientami. Za jej pomocą możesz prowadzić komunikację z osobami zainteresowanymi twoimi produktami. Na stronie możesz zamieścić informacje o firmie i jej ofercie i umożliwić zainteresowanym użytkownikom kontakt z konsultantem.

Estetyczna i funkcjonalna strona pozwoli ci również na efektywne prowadzenie działań marketingowych – a to szansa na zdobycie nowych klientów i tym samym zwiększenie przychodów przedsiębiorstwa. Chcesz poznać rozwiązania, które pomogą ci stworzyć firmową stronę internetową? Zapraszamy do dalszej lektury artykułu.

Kreator stron WWW – niska cena, ale ograniczone możliwości

Kreatory WWW to platformy, które pozwalają na samodzielne tworzenie stron internetowych na zasadzie drag&drop (przeciągnij i upuść). Do ich obsługi nie potrzebujesz specjalistycznej wiedzy – wystarczy, że za pomocą myszki komputerowej wybierzesz element, który ma zawierać witryna i przesuniesz ikonę w miejsce, gdzie ma on być widoczny.

W zależności od tego, jaki pakiet wybierzesz – podstawowy, średniozaawansowany czy pakiet biznes – w cenie dostajesz konkretną liczbę podstron, certyfikat SSL (protokół sieciowy umożliwiający nawiązywanie bezpiecznych połączeń pomiędzy przeglądarką internetową, a serwerem, na którym znajduje się strona WWW), dodatki SEO a nawet obsługę twojej strony. W każdym z pakietów znajdziesz również gotowe szablony i banki zdjęć, które możesz wykorzystać do tworzenia własnej witryny.

Kiedy skorzystanie z kreatora WWW jest dobrym rozwiązaniem? Jeśli nie potrzebujesz zaawansowanej witryny i masz czas na jej samodzielną obsługę – to opcja dla ciebie. Pamiętaj, że kreatory mają jednak mocno ograniczone możliwości, przez co niemożliwe jest wdrożenie wielu funkcjonalności. Ich wadą jest również brak gwarancji bezawaryjnego działania strony – za niską ceną idą więc również ograniczone możliwości.

 

Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak >>

 

Skorzystanie z platformy opartej o CMS lub model SaaS – czy warto wybrać któryś z nich?

Nie wiesz, co oznaczają tajemnicze skróty w tytule tego akapitu? Już spieszymy z odpowiedzią. CMS to system zarządzania treścią, który umożliwia łatwe zarządzanie zawartością strony WWW. SaaS to z kolei model udostępniania oprogramowania w chmurze, w którym dostawca w ramach abonamentu zapewnia utrzymanie strony, wsparcie techniczne i aktualizację oprogramowania. Oba modele pozwalają na tworzenie stron WWW. Czy warto wybrać któryś z nich?

Platformy oparte o CMS to dobre rozwiązanie, jeśli zależy ci na możliwości samodzielnego modyfikowania wyglądu witryny. Ich zaletą jest intuicyjna obsługa, możliwość szybkiej pracy z treścią na stronie, dostępność dużej ilości wtyczek, które możesz zainstalować, aby rozbudować witrynę o nowe funkcjonalności czy możliwość „podpięcia” do strony bardziej zaawansowanych funkcji.

Tworzenie witryny w modelu SaaS to dobre rozwiązanie dla osób, które w krótkim czasie chcą stworzyć stronę lub sklep internetowy, ale mają ograniczony budżet. Zaletą tego rozwiązania jest bez wątpienia fakt, że nie musisz przejmować się utrzymaniem strony, wsparciem technicznym i aktualizacją oprogramowania – tym zajmuje się dostawca w zamian za miesięczną opłatę abonamentu. Dzięki gotowym szablonom i szybkiej konfiguracji strona jest dostępna niemal od ręki, a oprogramowanie jest proste w użytkowaniu i konfiguracji.

Niestety, zarówno CMS jak i model SaaS mają swoje wady. Decydując się na jedną z tych opcji, obsługą strony musisz zająć się samodzielnie lub zlecić ją innym podwykonawcom, przez co ostateczny koszt zwiększa się. Dopłacisz również za bardziej zaawansowane funkcje, a w przypadku CMS- ów – również za hosting i domenę, bez których strona WWW nie może powstać.

Bardziej zaawansowana strona WWW – wybierz profesjonalną agencję marketingową

Potrzebujesz bardziej zaawansowanej witryny? Nie chcesz się ograniczać gotowymi szablonami dostępnymi w kreatorach WWW? Skorzystaj z pomocy profesjonalnej agencji marketingowej. Pamiętaj jednak, że w tym przypadku musisz przeznaczyć na firmową witrynę trochę większy budżet. Czy to się opłaca? Tak – otrzymujesz bowiem witrynę dostosowaną do twoich potrzeb.

Jeśli zależy ci na profesjonalnej stronie WWW, która jest dopasowana do twojej firmy, najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług profesjonalnej agencji, która zajmuje się zarówno budową stron WWW, jak i ich pozycjonowaniem czy obsługą. Jeśli myślisz o długofalowym działaniu w sieci i potrzebujesz kompleksowej oferty usług – to rozwiązanie dla ciebie.

Decydując się na współpracę z agencją, wybierasz pakiet, który zawiera opcje, które najbardziej cię interesują. Strona jest zabezpieczona, stale aktualizowana i zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek – a to sprawia, że wchodzi na nią więcej użytkowników, a ty – więcej sprzedajesz. Możliwość rozbudowania strony i gwarancja utrzymania ciągłości jej działania to zalety, których nie znajdziesz w żadnym innym rozwiązaniu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here