Firmowa strona WWW – jaką opcję na start warto wybrać?

0
103

Firmowa_strona_WWW_jaka_opcje_na_start_warto_wybrac

Strona internetowa jest wizytówką firmy i często pierwszym kontaktem użytkowników z twoim produktem czy usługą. Warto zadbać, by była funkcjonalna i odpowiednio zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek a także zabezpieczona przed atakami hakerów czy wirusów. Potrzebujesz firmowej strony WWW? Poznaj wady i zalety poszczególnych rozwiązań, które pomogą ci stworzyć własną witrynę.

Po co ci firmowa strona WWW?

Strona internetowa jest wizytówką firmy i często pierwszym kontaktem użytkowników z twoim produktem czy usługą. Służy ona nie tylko do budowania wizerunku marki w Internecie, ale może być też jednym ze sposobów na nawiązanie kontaktu z nowymi klientami. Za jej pomocą możesz prowadzić komunikację z osobami zainteresowanymi twoimi produktami. Na  stronie możesz zamieścić informacje o firmie i jej ofercie i umożliwić zainteresowanym użytkownikom kontakt z konsultantem.

Estetyczna i funkcjonalna strona pozwoli ci również na efektywne prowadzenie działań marketingowych – a to szansa na zdobycie nowych klientów i tym samym zwiększenie przychodów przedsiębiorstwa. Chcesz poznać rozwiązania, które pomogą ci stworzyć firmową stronę internetową? Zapraszamy do dalszej lektury artykułu.

Kreator stron WWW – niska cena, ale ograniczone możliwości

Kreatory WWW to platformy, które pozwalają na samodzielne tworzenie stron internetowych na zasadzie drag&drop (przeciągnij i upuść). Do ich obsługi nie potrzebujesz specjalistycznej wiedzy – wystarczy, że za pomocą myszki komputerowej wybierzesz element, który ma zawierać witryna i przesuniesz ikonę w miejsce, gdzie ma on być widoczny.

W zależności od tego, jaki pakiet wybierzesz – podstawowy, średniozaawansowany czy pakiet biznes – w cenie dostajesz konkretną liczbę podstron, certyfikat SSL (protokół sieciowy umożliwiający nawiązywanie bezpiecznych połączeń pomiędzy przeglądarką internetową, a serwerem, na którym znajduje się strona WWW), dodatki SEO a nawet obsługę twojej strony. W każdym z pakietów znajdziesz również gotowe szablony i banki zdjęć, które możesz wykorzystać do tworzenia własnej witryny.

Aby stworzyć stronę w kreatorze, nie potrzebujesz też dużego budżetu. Średnia cena stworzenia strony WWW to w tym przypadku od ok. 40 do 250 złotych, ale są również kreatory, które pozwalają tworzyć witrynę zupełnie za darmo (masz wtedy jednak mocno ograniczone możliwości). Musisz również pamiętać, że za dodatkowe opcje będziesz musiał dopłacić extra.

Kiedy skorzystanie z kreatora WWW jest dobrym rozwiązaniem? Jeśli nie potrzebujesz zaawansowanej witryny i masz czas na jej samodzielną obsługę – to opcja dla ciebie. Pamiętaj, że kreatory mają jednak mocno ograniczone możliwości, przez co niemożliwe jest wdrożenie wielu funkcjonalności. Ich wadą jest również brak gwarancji bezawaryjnego działania strony – za niską ceną idą więc również ograniczone możliwości.

 

Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak >>

 

Skorzystanie z platformy opartej o CMS lub model SaaS – czy warto wybrać któryś z nich?

Nie wiesz, co oznaczają tajemnicze skróty w tytule tego akapitu? Już spieszymy z odpowiedzią. CMS to system zarządzania treścią, który umożliwia łatwe zarządzanie zawartością strony WWW. SaaS to z kolei model udostępniania oprogramowania w chmurze, w którym dostawca w ramach abonamentu zapewnia utrzymanie strony, wsparcie techniczne i aktualizację oprogramowania. Oba modele pozwalają na tworzenie stron WWW. Czy warto wybrać któryś z nich?

Platformy oparte o CMS to dobre rozwiązanie, jeśli zależy ci na możliwości samodzielnego modyfikowania wyglądu witryny. Ich zaletą jest intuicyjna obsługa, możliwość szybkiej pracy z treścią na stronie, dostępność dużej ilości wtyczek, które możesz zainstalować, aby rozbudować witrynę o nowe funkcjonalności czy możliwość „podpięcia” do strony bardziej zaawansowanych funkcji. Cena strony zależy w tym przypadku od wielu czynników i wynosi od 0 zł do kilkunastu tysięcy miesięcznie.

Tworzenie witryny w modelu SaaS to dobre rozwiązanie dla osób, które w krótkim czasie chcą stworzyć stronę lub sklep internetowy, ale mają ograniczony budżet. Cena to w tym przypadku ok. 400 zł miesięcznie. Zaletą tego rozwiązania jest bez wątpienia fakt, że nie musisz przejmować się utrzymaniem strony, wsparciem technicznym i aktualizacją oprogramowania – tym zajmuje się dostawca w zamian za miesięczną opłatę abonamentu. Dzięki gotowym szablonom i szybkiej konfiguracji strona jest dostępna niemal od ręki, a oprogramowanie jest proste w użytkowaniu i konfiguracji.

Niestety, zarówno CMS jak i model SaaS mają swoje wady. Decydując się na jedną z tych opcji, obsługą strony musisz zająć się samodzielnie lub zlecić ją innym podwykonawcom, przez co ostateczny koszt zwiększa się. Dopłacisz również za bardziej zaawansowane funkcje, a w przypadku CMS- ów – również za hosting i domenę, bez których strona WWW nie może powstać.

Bardziej zaawansowana strona WWW – wybierz freelancera lub profesjonalną agencję

Potrzebujesz bardziej zaawansowanej witryny? Nie chcesz się ograniczać gotowymi szablonami dostępnymi w kreatorach WWW? Skorzystaj z pomocy freelancera lub profesjonalnej agencji marketingowej. Pamiętaj jednak, że w tym przypadku musisz przeznaczyć na firmową witrynę trochę większy budżet. Czy to się opłaca? Tak – w obu przypadkach otrzymujesz bowiem witrynę dostosowaną do twoich potrzeb.

Cena strony u freelancera to minimum 800 zł. Tyle zapłacisz za najprostszą stronę – wizytówkę. Bardziej zaawansowane witryny są wyceniane indywidualnie. Wydatek ten nie pójdzie jednak na marne – twoja strona będzie spersonalizowana i lepiej zoptymalizowana pod wyszukiwarki, niż ta stworzona w kreatorze czy na platformie SaaS. Przez cały okres jej tworzenia będziesz mógł też liczyć na pomoc i profesjonalne porady specjalisty, który zajmuje się jej budową. Pamiętaj jednak, że na twojej głowie będzie zadbanie o grafikę, pozycjonowanie, hosting, domenę i aktualizację strony – te usługi będziesz musiał zlecić innym specjalistom, co znacząco zwiększa ostateczny koszt witryny.

Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług profesjonalnej agencji, która zajmuje się zarówno budową stron WWW, jak i ich pozycjonowaniem czy obsługą. Jeśli myślisz o długofalowym działaniu w sieci i potrzebujesz kompleksowej oferty usług – to rozwiązanie dla ciebie. Decydując się na współpracę z agencją, wybierasz pakiet, który zawiera opcje, które najbardziej cię interesują. Strona jest zabezpieczona, stale aktualizowana i zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek – a to sprawia, że wchodzi na nią więcej użytkowników, a ty – więcej sprzedajesz. Możliwość rozbudowania strony i gwarancja utrzymania ciągłości jej działania to zalety, których nie znajdziesz w żadnym innym rozwiązaniu.

Firmowa strona WWW – jaką opcję na start warto wybrać?
3.5 (70%) 2 votes

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here