Aktualizacja treści na stronie WWW. Dlaczego jest tak ważna?

0
105

Aktualizacja_tresci_na_stronie_WWW

Dzięki content marketingowi, a więc treściom, które publikujesz na swojej stronie WWW, możesz dotrzeć do nowych klientów oraz sprawić, że witryna będzie zajmowała wyższe pozycje w Google. Twoje teksty powinny być jednak ciekawe, wysokiej jakości, ale też aktualne. Koniecznie zadbaj więc o aktualizację starych treści na stronie. Dlaczego jest to tak ważne i jakie ma znaczenie w SEO? Które treści na stronie aktualizować oraz jak to robić? Wszystkiego dowiesz się z naszego artykułu.

Spis treści

1. Dlaczego powinieneś aktualizować treści na stronie?

2. Które treści warto aktualizować?

3. Aktualizacja czy nowy artykuł?

4. Jak aktualizować treści? Kilka wskazówek

5. Jak aktualizacja wpływa na SEO?

 

Dlaczego powinieneś aktualizować treści na stronie?

Aktualizacja treści na stronie jest bardzo ważna zarówno ze względu na użytkowników, jak i roboty wyszukiwarki. Internauci szukają w sieci interesujących, rzetelnych i aktualnych treści. Jeśli na Twojej stronie będą nieaktualne informacje, czytelnik zostanie wprowadzony w błąd lub zorientuje się, że są one przestarzałe, wskutek czego szybko opuści stronę i najpewniej już na nią nie wróci.

Google natomiast lubi, gdy na Twojej stronie się coś dzieje i promuje witryny, na których regularnie pojawiają się świeże treści. Wyszukiwarka chce dostarczać użytkownikom content, który jest aktualny i wysokiej jakości. Jeśli więc na Twoim blogu są stare wpisy, sprawdź, czy może nie warto ich uzupełnić o nową wiedzę.

Ponadto pamiętaj, że od czasu publikacji danego wpisu mogły pojawić się nowe wytyczne algorytmu, np. w zakresie formatowania tekstu lub jego struktury. W takim wypadku również należy dokonać niezbędnych zmian, by treści na stronie były zawsze zgodne z najnowszymi wymogami.

Które treści warto aktualizować?

Aktualizacji wymagają nie tylko informacje o Twojej firmie i teksty w poszczególnych zakładkach, ale też publikacje na firmowym blogu. Niektóre artykuły są bowiem oparte na pewnych danych, które należy na bieżąco aktualizować. Mowa tutaj w szczególności o artykułach, które zawierają:

  • konkretne daty i przedziały czasowe,
  • przepisy prawne, które ulegają zmianie,
  • statystyki i inne dane liczbowe,
  • informacje o ofercie (z upływem czasu produkty czy usługi mogły zmienić swoje zastosowanie, być może zmieniła się ich cena lub niektóre z nich zostały nawet wycofane ze sprzedaży),
  • rankingi produktów.

Przejrzyj więc swoje wpisy i zastanów się, na ile wiedza w nich zawarta jest jeszcze aktualna. Jeśli na stronie jest krótki tekst na ok. 2500 znaków, który ma dużą liczbę wyszukiwań, to warto go rozbudować, by wyczerpująco opisywał dane zagadnienie.

Najlepiej analizować, ile wejść mają artykuły i jak duży mają współczynnik odrzuceń. Na tej podstawie można stwierdzić, które z nich mogą wymagać wprowadzenia zmian. Pomoże Ci w tym Google Analytics. Innym narzędziem, które jest przydatne przy aktualizacji treści, jest np. Senuto. Pozwoli Ci sprawdzić, na jakich pozycjach wyświetla się Twoja konkurencja na poszczególne frazy. Dzięki niemu dowiesz się też, na które słowa kluczowe nie wyświetla się Twoja strona, a o które może powinieneś wzbogacić swoje artykuły.

Kolejne pytanie, które może Ci się nasunąć to jak często aktualizować treści? Otóż nie ma tutaj jednej uniwersalnej odpowiedzi. Niektóre artykuły wymagają aktualizacji raz w roku, a inne raz w miesiącu. Wszystko zależy od tematyki tekstu oraz tego, jakimi zasobami dysponujesz.

Należy też wspomnieć, że wbrew pozorom aktualizować można nie tylko tematy dynamiczne, które szybko się zmieniają. Tak naprawdę niemal każdy artykuł można co jakiś czas odświeżać, dodając do niego np. nowe ciekawostki lub dodatkowe wnioski.

 

Chcesz zwiększyć ruch na stronie i zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź >>

 

Aktualizacja czy nowy artykuł?

Aktualizacja i rozbudowanie starego artykułu są lepszym rozwiązaniem niż publikacja nowego na ten sam temat. Dlaczego? Jeśli napiszesz kolejny artykuł, stworzy się całkowicie nowy adres URL, który niemal od podstaw musi budować swoją reputację w wyszukiwarce. Poza tym może dojść do kanibalizacji treści. Jest to zjawisko, w którym dwa różne adresy URL zawierają tę samą frazę kluczową. Google może nie wyświetlać strony, na której Ci bardziej zależy, bo nie potrafi ocenić, która z nich jest ważniejsza i którą ma pokazywać. Kanibalizacja treści może powodować gwałtowny spadek na niższe pozycje.

Co możesz zrobić w takim przypadku? Sprawdź, który artykuł pojawia się na większą liczbę fraz i jest chętniej odwiedzany przez użytkowników i w razie potrzeby rozbuduj go. Następnie ustaw przekierowanie 301 drugiego adresu na ten właśnie artykuł.

Jak aktualizować treści? Kilka wskazówek

Artykuł można rozbudowywać o nowe informacje i sprawić, że będzie on szczegółowo wyczerpywał dany temat. Jest jednak jeszcze jedna opcja – można napisać kilka innych powiązanych z nim artykułów, które rozwiną poruszane zagadnienie. Wówczas trzeba pamiętać, by do artykułu bazowego dodać linkowanie wewnętrzne, które będzie kierowało czytelnika do pozostałych tekstów.

Pozostając w temacie linkowania – pamiętaj, by zawsze sprawdzać, czy wszystkie linki wewnętrzne i zewnętrzne, które były dodane wcześniej, działają prawidłowo. Może się bowiem okazać, że dana strona już nie istnieje, a czytelnik po kliknięciu zostanie odesłany do strony 404. Jeśli w artykule znajdują się linki do zewnętrznych źródeł np. raportów, upewnij się, czy wciąż są one aktualne.

Aby artykuł był bardziej atrakcyjny, przejrzysty i przyjemniejszy w odbiorze dla użytkownika warto urozmaicić go za pomocą:

  • listy wypunktowanej,
  • cytatów,
  • infografik i wykresów,
  • elementów wideo,
  • ramek z najważniejszymi informacjami lub z wyjaśnieniem trudnych pojęć,
  • wyróżnionych przykładów itd.

Jeśli dokonujesz zmian w treści, warto, aby na górze pojawiła się data publikacji oraz aktualizacji artykułu. Pokażesz w ten sposób czytelnikowi, że tekst jest na bieżąco aktualizowany. Dobrze, jeśli data pojawi się także w wynikach wyszukiwania, pod tytułem artykułu. Internauta, mając do wyboru kilka wyników, prawdopodobnie wybierze ten, który ma najnowszą datę i zawiera najświeższe dane – dotyczy to zwłaszcza tematów, które są bardzo zmienne w czasie.

Ponadto, aktualizując artykuł, zwróć także uwagę na meta dane. Być może meta title lub meta description także zawierają nieaktualne informacje, lub są po prostu źle skonstruowane? Pamiętaj, że to one często decydują, czy użytkownik kliknie w link i przejdzie do Twojego artykułu. Meta dane muszą więc wzbudzać ciekawość i zawierać odpowiednie słowa kluczowe.

Jak aktualizacja wpływa na SEO?

Z biegiem czasu treści zamieszczone na stronie stają się nieaktualne i tracą na wartości. Jak już wiesz, nikt nie chce czytać artykułów, które są przestarzałe, a Google umieszcza je na niższych pozycjach. Pamiętaj więc o aktualizowaniu treści na swojej firmowej stronie WWW. Jest ona równie ważna, co regularne dodawanie nowych artykułów! Jak już wspomnieliśmy, aktualizacja sprawia, że witryna wyświetla się wyżej w wynikach wyszukiwania

Dzięki aktualizacji treści zachęcisz roboty Google do częstszego odwiedzania Twojej strony i pobierania nowych treści. W efekcie może to spowodować również szybszą indeksację nowych adresów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here