Zmiany na Facebooku dla reklamodawców, czyli testowanie wykluczeń tematów

0
269

Zmiany_na_Facebooku_dla_reklamodawcow_czyli_testowanie_wykluczen_tematow

Facebook to nie tylko jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych, ale też obiecująca platforma reklamowa. Pomaga markom i firmom dotrzeć z ofertą do swoich potencjalnych klientów i osiągać cele biznesowe. Ostatnio Facebook ogłosił rozpoczęcie testów nowej możliwości dla reklamodawców. Chodzi o umiejscowienie wyświetlanych reklam. Marki będą mogły bowiem zdecydować, przy jakich tematach ich posty sponsorowane nie będą się pojawiać. Więcej o tej funkcjonalności przeczytasz w artykule.

Spis treści

1. Facebook jako efektywna platforma reklamowa.

2. Większa kontrola nad miejscem wyświetlania reklam.

3. Facebook pozwoli wybrać tematy, przy których nie będą umieszczane reklamy.

4. Co wykluczenia tematów oznaczają dla reklamodawców?

5. Kiedy zostanie wprowadzona nowa funkcja?

 

Facebook jako efektywna platforma reklamowa

Na początek kilka faktów i statystyk. Facebook jest wciąż jedną z największych i najpopularniejszych platform społecznościowych. Liczy aż 2,74 mld aktywnych użytkowników każdego miesiąca. Według najnowszych danych opracowanych przez Hootsuite, Facebook jest obecnie trzecią najczęściej odwiedzaną stroną internetową oraz drugą najczęściej pobieraną aplikacją na świecie.[1] Nic więc dziwnego, że marki i firmy wykorzystują ten portal do promocji własnych produktów czy usług. Swoje cele biznesowe starają się osiągnąć nie tylko organicznie (bezpłatnie), ale także za pomocą działań reklamowych. Reklamy pozwalają dotrzeć ze spersonalizowanym przekazem do konkretnej grupy docelowej, dlatego przynoszą znacznie lepsze efekty.

,,Widownia’’ reklamowa Facebooka osiąga obecnie poziom 2,14 mld. Według raportów portalu jest to liczba osób, do których można dotrzeć za pośrednictwem postów sponsorowanych. Zasięg ten, jak widać, jest więc bardzo duży, dlatego Facebook to dla wielu jedna z najbardziej obiecujących platform reklamowych, która daje ogrom możliwości.

Większa kontrola nad miejscem wyświetlania reklam

Facebook stara się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom reklamodawców i co jakiś czas testuje i wprowadza nowe opcje, które, jak twierdzi, mają ulepszać, usprawniać i ułatwiać ich biznesowe działania. Zmiany te dotyczą m.in. miejsca wyświetlania reklam. Przykładowo, w maju zeszłego roku Facebook poinformował o dwóch nowych funkcjach. Pierwsza dotyczyła Audience Network, dzięki której można wybrać, w których zewnętrznych aplikacjach wyświetlają się sponsorowane treści. Druga to opcja umożliwiająca reklamodawcom przegląd i wybór materiałów wideo, w ramach których będą wyświetlać się reklamy in-stream.

Portal społecznościowy coraz bardziej zwraca uwagę także na bezpieczeństwo marki. Kontrola bezpieczeństwa ma zapobiec wyświetlaniu się reklam w kontekście materiałów, które mogą nie sprzyjać danej marce czy firmie.

 

Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak >>

 

Facebook pozwoli wybrać tematy, przy których nie będą umieszczane reklamy

Niedawno, bo pod koniec stycznia, Facebook ogłosił, że rozpoczyna testowanie nowej funkcji, która dotyczy wykluczeń tematycznych. O co tutaj chodzi? Otóż reklamodawcy będą mogli mieć jeszcze większą kontrolę nad tym, gdzie dokładnie ich reklamy pojawią się w newsfeedzie użytkownika. Portal pozwoli im zdecydować, przy jakich tematach nie chcą wyświetlać swoich reklam. Tematy, które prawdopodobnie będzie można wykluczyć to np. ,,Zbrodnie i tragedie’’ czy ,,Aktualności i polityka’’. Facebook twierdzi, że lista takich tematów może się jeszcze zwiększyć. Wszystko jest na razie na etapie testów.

Gdy opcja ta będzie już dostępna, marki czy firmy nie będą musiały się obawiać, że ich produkty bądź usługi pojawią się obok tematów, które są z nimi sprzeczne lub mogą im zaszkodzić. Facebook jako przykład podaje producenta zabawek dla dzieci, który będzie miał możliwość zaznaczenia, że nie chce, aby jego reklamy wyświetlały się obok informacji o emisji nowego programu kryminalnego.[2]

Co wykluczenia tematów oznaczają dla reklamodawców?

Jak już zostało wspomniane, według Facebooka nowa opcja ma wzmocnić bezpieczeństwo marki i dać reklamodawcom większą kontrolę nad tym, gdzie będą pojawiały się ich treści sponsorowane. Jest to szczególnie istotne w przypadku treści wrażliwych. Bezpieczeństwo marki nie jest w 2021 roku tematem nowym, ale ma coraz większe znaczenie. Firmy bowiem coraz częściej nie chcą być utożsamiane z daną ideologią czy ekstremistycznymi ruchami politycznymi.

Wykluczenia mogą pomóc uniknąć sytuacji, w której jakiś materiał, który sąsiaduje z reklamą danej marki, zaszkodzi jej wizerunkowi. Z drugiej strony należy mieć na uwadze, że zastosowanie wykluczeń tematycznych może obniżyć zasięg reklamy. Podany przykład firmy produkującej artykuły dziecięce i zastosowania wykluczenia treści o tematyce ,,Zbrodnie i tragedie’’ jest w pełni trafiony, jednak w przypadku innych branż oraz wykluczeń dotyczących bieżących wydarzeń czy kwestii społecznych, sprawa może już nie być tak oczywista.

Kiedy zostanie wprowadzona nowa funkcja?

Testowanie nowej funkcjonalności ma być prowadzone na niewielkiej grupie reklamodawców. Facebook zaznacza, że będzie to złożony i dość pracochłonny proces, który może potrwać przez znaczną część tego roku. Trudno zatem określić dokładną datę zakończenia testów i wprowadzenia opisywanej opcji. Niezbędne jest bowiem zapewnienie skuteczności reklam oraz to, by wprowadzana funkcja była stworzona przy zachowaniu odpowiednich zabezpieczeń, które chronią prywatność ludzi.

 

[1] https://blog.hootsuite.com/facebook-statistics/

[2] https://searchengineland.com/facebook-testing-brand-safety-topic-exclusions-for-advertisers-345734

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here