Jak zdobyć więcej obserwujących na Instagramie?

3
1076
instagram followers

Instagram pozwala firmom i markom promować swoje produkty czy usługi i daje możliwość dotarcia do większej liczby potencjalnych klientów. Jeśli prowadzisz swój firmowy profil, z pewnością chcesz, by zdobył on jak największe grono obserwujących, a Twoje posty osiągały jak najwyższe zasięgi. Zastanawiasz się, jak to zrobić? W jaki sposób pozyskać followersów oraz zbudować zaangażowaną i zaufaną społeczność? Podpowiadamy w artykule.

Instagram – jak zdobyć obserwujących? 

Czy wiesz, że według raportu „Digital 2022: Poland’’ prawie 66% polskich internautów używa sieci społecznościowych do szukania informacji o markach, produktach i usługach? Prowadzenie Social Mediów stało się więc dla firm już nie tylko opcją, ale wręcz koniecznością

Instagram, jako jedna z najpopularniejszych platform, zapewnia ogromny potencjał dla przedsiębiorców, umożliwiając im dotarcie do szerokiego audytorium i budowanie społeczności. Pojawia się jednak pytanie – jak zdobyć followersów i zgromadzić wokół profilu grupę obserwujących? Czytaj dalej, a podpowiemy Ci, jak skutecznie dotrzeć do użytkowników Instagrama.  

Przejdź na konto profesjonalne, aby wybić się na Instagramie

Instagram to jedna z najpopularniejszych sieci społecznościowych, z której korzysta każdego miesiąca ponad miliard aktywnych użytkowników. Aż 90% z nich obserwuje na portalu jakąś firmę, co sprawia, że serwis zajmuje pierwsze miejsce wśród platform medialnych pod kątem budowania relacji z markami[1]

Nie ulega wątpliwości, że dla przedsiębiorstw jest to idealne miejsce do pozyskiwania nowych klientów i prowadzenia z nimi komunikacji. Tylko jak zdobyć obserwujących na Instagramie i przekonać ich, aby zostali dłużej na profilu?

Algorytm Instagrama z pewnością doceni fakt, że zdecydowałeś/łaś się przejść na tzw. konto profesjonalne. Możesz to łatwo zrobić w ustawieniach. Dlaczego jest to niezbędne? Otóż w ten sposób zyskujesz dostęp do statystyk, które pozwalają na analizowanie efektów dotychczasowych działań oraz ułatwiają tworzenie strategii i planowanie dalszej komunikacji.

Aby rozwijać profil na Instagramie, musisz śledzić statystyki.  Znajdziesz w nich m.in. podstawowe informacje o swojej grupie odbiorców (wiek, płeć, lokalizacja itd.) oraz aktywność użytkowników (w jakich dniach i godzinach są najczęściej dostępni, ile osób odwiedziło profil w ciągu ostatniego tygodnia). Można także dowiedzieć się, które opublikowane przez nas zdjęcie zdobyło największą liczbę interakcji wśród osób, które obserwują profil firmowy. 

Przeczytaj również:  Awaria Facebooka, Messengera, Instagrama i WhatsAppa. Globalny problem, czy tylko tymczasowe niedogodności dla użytkowników?

Informacje te są naprawdę wartościowe, gdyż dzięki nim dowiesz się, kim są Twoi odbiorcy i jakie treści najbardziej ich interesują. Zoptymalizuj konto i wykonaj krok, który pozwoli Ci zwiększyć liczbę obserwujących na Instagramie. 

Dostęp do bardziej zaawansowanych danych możesz uzyskać, jeśli skorzystasz z zewnętrznych narzędzi takich jak np. Sotrender. Dzięki dokładnej analityce będziesz działać bardziej świadomie i poprawisz swoje wyniki.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku

Twórz treści, które doceni zaangażowana społeczność followersów

Mając konto profesjonalne, możesz już rozpocząć publikowanie postów, z którymi dotrzesz do swojej grupy docelowej. Treści te powinny być przede wszystkim ciekawe, wartościowe i angażujące. Tylko co to właściwie oznacza? Otóż muszą być nie tylko stricte związane z Twoją działalnością, ale też dopasowane i trafiające w gusta użytkowników Instagrama. Nie ma jednej recepty na ciekawy content, gdyż wiele zależy od rodzaju branży. Warto więc testować i sprawdzać, które wpisy najbardziej angażują, są przydatne dla użytkowników i cieszą się największym zainteresowaniem.

Oprócz postów bardzo angażującym formatem są InstaStories, gdzie można pokazywać tak naprawdę wszystko – swoją ofertę, produkty w użyciu, tutoriale, testy produktów, firmę “od kuchni”, proces produkcji, swój zespół pracowników itd. Ogranicza nas tutaj tylko własna kreatywność. 

Warto zwracać się bezpośrednio do swoich odbiorców, zadawać im pytania, zachęcać do podzielenia się swoją opinią i do dyskusji, tworzyć ankiety, quizy czy serie Q&A. Pamiętaj też, że Twój profil powinien być spójny, mieć ujednolicony styl, a zdjęcia i grafiki mają być estetyczne i wysokiej jakości. Na Instagramie króluje bowiem obraz, dlatego musi być atrakcyjny i przyciągać uwagę.

Instagram_followers

Postaw na regularne publikowanie postów o odpowiednich porach

Równie istotna jest strategia publikacji na Instagramie. Nie możesz pozwolić na zbyt długie przerwy między postami. Ile więc wpisów publikować w tygodniu? Wiele zależy tu od branży oraz wielkości profilu. Według badań najlepiej jednak dodawać nowy post co najmniej raz dziennie. Publikując często i regularnie, szybciej zdobędziesz zaufane grono odbiorców[2]. Oczywiście są duże profile, które publikują więcej wpisów, a więc przykładowo 2-3 jednego dnia. Na początek jeden dziennie wystarczy. Najważniejsze, by na profilu był stały przypływ nowych treści.

Kolejną kwestią jest czas publikacji. Kiedy publikować na Instagramie, by dotrzeć do jak największej grupy użytkowników?  Zgodnie z aktualnymi danymi najlepszą porą jest godzina 11:00 w poniedziałki, 10:00-13:00 we wtorki i środy, a także 10:00 i 11:00 w czwartki i piątki[3]

Przeczytaj również:  Jaka powinna być długość postów w Social Mediach? Przewodnik

Pamiętaj jednak, że jest to tylko wskazówka, a nie uniwersalny przepis na sukces. Warto testować i eksperymentować, a także sprawdzać aktywność swojej grupy odbiorców w statystykach. 

Wybieraj najpopularniejsze hashtagi na Instagramie

Na Instagramie bardzo ważne jest, aby dodawać do zdjęć popularne hashtagi, a więc słowa lub zwroty, które są poprzedzone znakiem #. Hashtagi przypisują dane zdjęcie do konkretnej grupy tematycznej oraz pozwalają dotrzeć do zainteresowanych danych contentem odbiorców. Hashtagi na Instagramie podobnie jak każdy profil można obserwować. Użytkownicy mogą znaleźć Twoje posty i Twój profil właśnie po jakimś znaczniku. Do jednego zdjęcia najlepiej dodawać od około 7 do 15 tagów.

Chcesz wykorzystać hashtagi, ale nie wiesz jakie? Stawiaj przede wszystkim na ogólne i takie, które opisują to, co znajduje się na zdjęciu, kojarzą się z Twoją marką oraz są dopasowane do branży. Używanie tych najpopularniejszych znaczników pozwoli wpasować się w aktualne trendy na Instagramie. Poszczególne hashtagi można też wpisywać w wyszukiwarkę Instagrama i sprawdzać, jakie mają wyniki.

content_marketing

Oprócz tego warto też używać swoich własnych, spersonalizowanych i unikalnych hashtagów brandingowych, związanych np. z nazwą firmy, konkretnego produktu czy promowanej akcji. Znaczniki takie służą do identyfikacji danej marki. Przykładem jest używane przez użytkowników hasło #mamsmakanamaka marki McDonald’s.

Pozyskuj nowych obserwujących dzięki aktywności na innych profilach

Prostym sposobem, by pokazać się na Instagramie i dotrzeć do nowych osób, jest komentowanie oraz dodawanie polubień do zdjęć innych użytkowników, którzy mogą być zainteresowani naszą ofertą. Takie osoby można wyszukać np. pod hashtagami związanymi z daną branżą czy produktami. Pamiętaj jednak, że mają być to wartościowe i nieszablonowe komentarze, a nie krótkie hasła typu „super”, „ekstra” czy same emotikony. Włóż w to trochę serca, pokaż swoje zainteresowanie, rozpoczynaj dyskusję, zadawaj pytania lub wyraź pozytywną opinię, ciekawie ją uzasadniając. Jest spora szansa, że inni użytkownicy to docenią, odwiedzą Twój profil i jeśli Twój feed im się spodoba, klikną przycisk „Obserwuj”.

Ważne jest też, by być aktywnym na własnym profilu i sprawnie reagować na komentarze użytkowników. Odpowiadaj nie tylko na pytania, ale też dziękuj za opinię, dopytuj o szczegóły, proponuj ciekawe rozwiązania, rozmawiaj ze swoimi obserwatorami. Niech czują, że są dla Ciebie ważni i że poświęcasz im swój czas. Dzięki temu zostaną z Tobą na dłużej.

komentarze_instagram

Organizuj konkursy dla obserwujących, aby zdobyć i utrzymać ich zainteresowanie

Dobrym sposobem na dotarcie do nowych użytkowników na Instagramie jest organizowanie konkursów. Konkurs powinien być zawsze oznaczony konkretnym hashtagiem, pod którym będzie można znaleźć zarówno wszystkie posty konkursowe (prace użytkowników), jak i profil firmowy, będący organizatorem konkursu. Konkursy i akcje specjalne cieszą się dużym zainteresowaniem. Ludzie chętnie biorą w nich udział, zwłaszcza jeśli do wygrania jest atrakcyjna nagroda. Warto więc wykorzystać ten sposób na zdobywanie nowych obserwujących.

Przeczytaj również:  Świąteczne kampanie w social mediach. O czym warto pamiętać?

Wykorzystaj do promocji influencerów z zaangażowaną społecznością followersów

Na Instagramie jedną z najlepiej działających grup są bez wątpienia influencerzy. Warto nawiązać z nimi współpracę, by docierać do szerszego grona odbiorców. Aby jednak uzyskać pożądany efekt, trzeba rozsądnie wybrać odpowiednią osobę. Powinna ona nie tylko być związana z Twoją branżą i mieć ciekawy profil. Często głównym kryterium wyboru jest też liczba obserwujących. Pamiętaj jednak, że nie zawsze więcej znaczy lepiej. 

Jak wiadomo, znani influencerzy współpracują najczęściej z dużymi markami. Nie znaczy to jednak, że jeśli prowadzisz niewielką działalność lub jesteś na początku swojej biznesowej drogi, to influencer marketing nie jest dla Ciebie. Pamiętaj, że ważniejsze od liczby obserwujących jest posiadanie zaangażowanej społeczności. Co to oznacza? Jeśli masz do wyboru influencera, który ma bardzo dużą liczbę followersów, ale niewiele polubień i komentarzy pod zdjęciami, a także osobę, która wręcz przeciwnie – ma może mniejszą liczbę „fanów”, ale są oni bardziej aktywni na profilu, wybierz tę drugą opcję. Zaufana grupa odbiorców chętniej podąży za influencerem i przejdzie na Twój profil.

Zapisz się na newsletter. Dostaniesz e-book w prezencie

Dobre praktyki pozyskiwania obserwujących – płatna reklama

Warto też wspomnieć, że choć możesz czerpać korzyści z organicznego wzrostu, to warto postawić również na działania płatne. Nie mówimy w tym przypadku o zakupie obserwujących! Nie zastanawiaj się więc, jak kupić obserwacje na Insta, a zacznij promować posty, dzięki czemu możesz dotrzeć np. po konkretnych zainteresowaniach do znacznie większej liczby odbiorców. 

Ponadto warto stworzyć kampanię, zachęcającą do obserwowania Twojego profilu, która będzie wyświetlała się użytkownikom w feedzie głównym lub na Instagram Stories. Pomoże Ci to zwiększyć widoczność na Instagramie i zdobyć followersów, dzięki czemu zbudujesz swoją społeczność.Jak widzisz, nie warto kupować obserwujących. Już kilka prostych działań sprawi, że zaczną obserwować Twój firmowy profil aktywni followersi. Jeśli jednak nie masz czasu zająć się samodzielnie prowadzeniem Social Mediów i marketingiem swojej firmy, to już teraz sprawdź ofertę WeNet. Doradcy internetowi przygotują dla Ciebie odpowiednią strategię i zajmą się promocją marki w sieci – również na Instagramie.

Źródła:

[1] https://business.instagram.com/

[2] https://www.quicksprout.com/how-to-get-more-followers-on-instagram/

[3] https://sproutsocial.com/insights/covid19-social-media-changes/

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (1 vote)

3 KOMENTARZE

  1. Thank you because you have been willing to share information with us. we will always appreciate all you have done here because I know you are very concerned with our.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here