Jakie treści publikować w Social Mediach? 15 pomysłów na posty

0
1132

Jakie_tresci_publikowac_w_Social_Mediach_pomysly_na_posty

Media społecznościowe to idealne miejsce do promocji produktów lub usług, budowania stałych relacji z klientami i kreowania pozytywnego wizerunku firmy. Aby jednak skutecznie prowadzić swoje profile w Social Mediach, trzeba wcześniej przygotować odpowiednią strategię. Szukasz nowych pomysłów na treści, którymi podzielisz się na własnych kanałach społecznościowych? Poznaj 15 uniwersalnych pomysłów na posty, dzięki którym urozmaicisz swoją komunikację i zaangażujesz odbiorców.

Social Media jako istotne narzędzie promocji w Internecie

Social Media stały się bardzo ważnym narzędziem marketingowym dla firm. Obecnie już aż 3,48 miliarda ludzi na świecie jest aktywnych w mediach społecznościowych. Przeciętna osoba spędza każdego dnia 2 godziny i 23 minuty na ich przeglądaniu. Ponad 1/3 internautów korzysta z Social Mediów, aby znaleźć więcej informacji o wybranych produktach lub markach[1]. Dane te mówią same za siebie. Jeśli prowadzisz własną firmę, musisz docierać do swoich klientów za pośrednictwem kanałów społecznościowych, takich jak np. Facebook, Instagram czy Twitter.

Co publikować na swoim firmowym profilu?

Pamiętaj, że użytkownicy szukają w Social Mediach zarówno rozrywki, jak i wartościowych treści edukacyjnych. Warto wziąć to pod uwagę, planując swoją strategię i dostarczać swojej społeczności content, który jest ciekawy oraz łatwy i przyjemny w odbiorze. Poniżej znajdziesz rodzaje treści, które warto publikować.

1. Wpisy na blogu

Prowadzenie firmowego bloga pozwala przede wszystkim kreować wizerunek eksperta w swojej branży, budować świadomość marki i jej wiarygodność. Swoje publikacje warto udostępniać w mediach społecznościowych, np. na Facebooku, Twitterze czy LinkedIn. Dzięki temu treści te dotrą do szerszego grona odbiorców, którzy będą bardziej skłonni zaufać marce i skorzystać z oferty.

2. E-booki i inne materiały do pobrania

Innym rodzajem wartościowego contentu są e-booki, przewodniki i różnego rodzaju poradniki, dzięki którym można dzielić się wiedzą ze swoimi odbiorcami, a tym samym wpływać na pozytywny wizerunek marki czy firmy. Takie publikacje powinny być możliwe do pobrania po wcześniejszym wypełnieniu formularza kontaktowego. Udostępniając link do swojego e-booka przykładowo na Facebooku, zyskasz szansę na pozyskanie większej ilości leadów sprzedażowych.

3. Recenzje zadowolonych klientów

Opinie klientów to jeden z czynników, który w największym stopniu wpływa na wizerunek marki. Jak się okazuje, aż 84% konsumentów przyznaje, że opinie znalezione w Internecie mają dla nich duże znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowych[2]. Pozytywne recenzje mogą wpłynąć na wzrost sprzedaży Twoich produktów i usług. Zadbaj więc o rekomendacje i dziel się nimi w swoich kanałach społecznościowych. Publikuj cytaty swoich zadowolonych klientów – możesz je prezentować np. w formie grafiki lub wideo.

Przeczytaj również:  LinkedIn uruchamia nową usługę LinkedIn Live, czyli transmisje na żywo

4. Pokazywanie firmy ,,od kuchni’’

W swoich Social Mediach warto też od czasu do czasu pokazywać kulisy pracy. Możesz np. pokazać proces produkcji swoich produktów lub przedstawić swój cały zespół. Formatem, który idealnie się do tego sprawdza, są Instagram Stories. Zdjęcia i filmiki prezentujące firmę ,,od kuchni’’ pokażą jej ludzką twarz. Odbiorcy będą skłonni bardziej Ci zaufać i poczują się związani z Twoją marką. W ten sposób nawiążesz z nimi bliższą relację i ocieplisz swój wizerunek.

5. Przydatne porady i wskazówki

Użytkownicy Internetu często chcą znaleźć w Social Mediach porady i odpowiedzi na różne nurtujące ich pytania. Najważniejsze jednak, by informacje przekazywać tutaj w zwięzły sposób. Wykorzystuj więc ciekawostki i dane ze swoich artykułów czy e-booków i umieszczaj je np. na grafikach lub przedstawiaj w formie krótkich filmów wideo. Po więcej informacji odsyłaj odbiorców na swoją stronę internetową, umieszczając do niej link w poście.

e-commerce_v1

6. Interesujące cytaty

Kolejnym pomysłem na ciekawy post może być cytat umieszczony na grafice. Inspirujące cytaty przykuwają uwagę i są chętnie udostępniane przez innych użytkowników. Możesz użyć cytatów znanych osób, które są autorytetami w Twojej dziedzinie albo podzielić się branżowymi spostrzeżeniami osób, które reprezentują Twoją firmę.

7. Post z wydarzeniem

Organizujesz jakiś event, np. szkolenie w Twojej firmie lub webinarium? Utwórz wydarzenie na swoim Facebooku i udostępnij je na swojej tablicy tak, aby dotarło do jak największego grona zainteresowanych. Umieść też zdjęcia lub filmy, które są związane z danym wydarzeniem, aby zwiększyć zaangażowanie odbiorców.

8. Infografiki

Jednym z najbardziej przyciągających wzrok odbiorcy i angażujących formatów w mediach społecznościowych są infografiki. Pozwalają one przekazać trudne do przyswojenia informacje np. dane liczbowe w atrakcyjnej formie wizualnej. Dla urozmaicenia możesz także przedstawić zbiór kilku infografik w formie wideo.

Przeczytaj również:  Facebook w Polsce – 10 ciekawych statystyk

9. Święta i dni nietypowe

Pamiętaj zawsze o swoich odbiorcach i przekazuj im życzenia z okazji różnych świąt. Oprócz tradycyjnych świąt możesz też wykorzystywać dni nietypowe i znaleźć sposób na połączenie ich ze swoim biznesem. Dzięki temu stworzysz angażujące i aktualne treści.

Działasz w branży IT? W Światowy Dzień Backupu przypomnij, jak ważne jest robienie kopii zapasowych swoich plików. Prowadzisz własną pizzerię? W Międzynarodowy Dzień Pizzy zaproponuj swoim klientom atrakcyjną promocję. Pomysłów jest wiele. Wszystko zależy od rodzaju branży, którą reprezentujesz oraz Twojej kreatywności.

10. Ogłoszenia dotyczące firmy

Media społecznościowe to idealne miejsce do dzielenia się swoimi sukcesami. Twoja firma dostała jakąś ważną branżową nagrodę? Pochwal się nią na swoim profilu. Publikuj też certyfikaty i dyplomy, które zbudują wizerunek eksperta.

Pamiętaj, by swoje Social Media prowadzić regularnie i na bieżąco. Jeśli w Twojej firmie zaszły jakieś zmiany, od razu informuj o nich swoją społeczność. Wprowadzasz właśnie nowe produkty do swojego asortymentu albo planujesz dużą akcję promocyjną w sklepie online? Koniecznie stwórz post na ten temat. W przeciwnym razie Twoi klienci mogą się o tym nie dowiedzieć, a Ty stracisz szansę na zwiększenie sprzedaży.

Chcesz sprzedawać w sieci? Zrobimy Ci sklep internetowy. Sprawdź jak

11. Krótkie filmy, które wyjaśniają trudne zagadnienia

Innym pomysłem jest nagrywanie i publikowanie filmów typu Explainer Video, a więc krótkich filmów, które wytłumaczą skomplikowane tematy czy procesy w łatwy sposób. Możesz w nich pokazać swoim odbiorcom jak zrobić coś efektywnie i skutecznie oraz jak ułatwić sobie życie. Takie filmiki odpowiadają na potrzeby klientów i często przykładowo opowiadają o produktach czy usługach, wyjaśniają działanie jakiegoś systemu czy aplikacji lub pokazują instrukcje obsługi.

12. Materiały prasowe

Prowadzisz swoją firmę i udało Ci się udzielić wywiadu, który został opublikowany w czasopiśmie branżowym? Twoja wypowiedź została zacytowana w artykule? A może Twój artykuł ukazał się na branżowym portalu? Koniecznie udostępnij to w Social Mediach i udowodnij w ten sposób, że jesteś liderem w swojej branży.

Przeczytaj również:  Założyciel, Administrator czy Lider konwersacji? Facebook oznacza członków grup

Zamów budowę e-sklepu

13. Posty dotyczące rekrutacji

Media społecznościowe to również świetne miejsce do poszukiwania nowych pracowników. Jeśli właśnie prowadzisz rekrutację na wybrane stanowisko i potrzebujesz kogoś, kto wesprze Cię w Twoich działaniach, opublikuj swoją ofertę pracy na LinkedIn czy na Facebooku. Możesz też wykorzystać treści wideo, które zaprezentują kulturę organizacyjną Twojej firmy i pokażą ją z jak najlepszej strony.

14. Treści uzupełniające

Nie musisz samodzielnie tworzyć wszystkich treści w swoich mediach społecznościowych. Czasami możesz też udostępniać angażujące i przydatne artykuły, raporty, dane, materiały naukowe czy ciekawostki. Content ten musi jednak być powiązany z Twoją branżą. W takich postach zachęcaj swoją społeczność do dzielenia się swoimi przemyśleniami i prowadzenia dyskusji w komentarzach.

15. Treści tworzone przez użytkowników

Bywa tak, że najlepszą promocją firmy nie są treści tworzone przez pracowników firmy, ale przez jej klientów. Wykorzystuj więc User Generated Content, czyli treści, których autorami są zwykli użytkownicy. Takim contentem będą recenzje klientów, ale też ich posty, zdjęcia Twoich produktów na ich profilach, relacje, unboxingi, testy produktów itd.

Publikacje klientów warto udostępniać na swoim profilu, gdyż zazwyczaj są one bardziej wiarygodne dla odbiorców niż specjalnie przygotowane przez firmę materiały promocyjne. Możesz zachęcić swoich klientów do dzielenia się takimi publikacjami np. poprzez organizowanie konkursów. Na Instagramie możesz ustalić specjalny hashtag, którym Twoi klienci będą oznaczać swoje zdjęcia – dzięki temu łatwo i szybko je wyszukasz.

Źródła:

[1] https://www.socialmediatoday.com/news/15-types-of-content-to-post-on-social-media-to-keep-your-feed-fresh-infogr/602580/

[2] https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=17411

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (1 vote)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here