Świąteczne kampanie w social mediach. O czym warto pamiętać?

0
195

Świąteczne_kampanie_w_social_mediaWiększość z nas na Boże Narodzenie czeka przez 11 miesięcy w roku. Świąteczny klimat warto przenieść również na firmowe social media. Grudzień to idealny miesiąc, by w mediach społecznościowych wykazać się kreatywnością, zwiększyć zaangażowanie swoich odbiorców i pokazać „ludzką twarz” swojej działalności. Na jakie działania w social mediach warto zdecydować się przed Świętami? O czym pamiętać? Poznaj nasze wskazówki.

1. Bądź kreatywny

Media społecznościowe to obecnie nasza codzienność. Śniadanie jemy, przeglądając Facebooka, popołudniu lajkujemy zdjęcia na Instagramie, by wieczorem oglądać śmieszne filmiki na TikToku. Ilość twórców i firm, które mają swoje profile w Social Mediach również jest coraz większa. Dlatego, aby zainteresować swoich odbiorców, musisz wykazać się kreatywnością.

W jaki sposób? Zacznij od wyróżnienia warstwy graficznej swojego profilu! Odśwież zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle (pamiętaj, że na Facebooku zdjęcie w tle może być w formie animowanej – warto to wykorzystać!). Jeśli przygotowujesz świąteczną kampanię – zadbaj o to, by grafiki do niej nawiązywały, a całość była spójna z wyglądem twojej strony internetowej.Homla_strona_FB

Źródło: https://www.facebook.com/hellohomla

W postach wykorzystaj język i świąteczną stylistykę. Zaproponuj swoim odbiorcom coś od siebie – dalej podamy ci nasze propozycje. Jeśli rok temu jakieś działania świetnie sprawdziły się na twoim profilu, nie bój się wykorzystać ich ponownie. A może z okazji Świąt zrobisz coś inaczej niż zwykle? Na przykład zorganizujesz live na Facebooku lub Instagramie albo pierwszy raz nakręcisz firmowego TikToka?

Infografika_pkt.pl

Źródło: https://www.facebook.com/pktpl

2. Pamiętaj o emocjach

Święta wiążą się z emocjami – radością, wzruszeniem, rodzinnym ciepłem. Pomyśl, jak mógłbyś dostarczyć pozytywnych emocji swoim odbiorcom, a z pewnością zyskasz ich uwagę. Emocje grają kluczową rolę w procesie podejmowania decyzji. Jeśli będziesz potrafił odpowiednio oddziaływać na swojego odbiorcę, masz gwarancję, że w zamian dostaniesz odpowiednią reakcję – np. zakup produktu czy skorzystanie z usługi.

Jak działać na emocjach obserwatorów? Możesz to zrobić, przygotowując świąteczny film promujący twoją firmę, tak, jak robi to Allegro czy Coca Cola. Jeśli jest jednak na to za późno, dobrym pomysłem będzie pokazanie „ludzkiej twarzy” twojej działalności. Uchylając rąbka prywatności, publikując zdjęcia ukazujące, jak świętujesz razem ze współpracownikami sprawisz, że twoja firma jeszcze bardziej zbliży się do swoich odbiorców.

Z okazji Świąt możesz również wesprzeć wybraną akcję charytatywną (koniecznie zaangażuj w nią również swoich fanów!) i w ten sposób pomóc potrzebującym lub zrealizować czyjeś marzenie. W okresie poprzedzającym Boże Narodzenie wszyscy bardziej doceniamy takie „małe” gesty.

 

Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>

 

3. Zaangażuj swoich obserwatorów

Możesz to zrobić, tworząc wydarzenie, na którym wspólnie z fanami będziesz oczekiwał Bożego Narodzenia. To świetny sposób na dotarcie do odbiorców i promocję np. świątecznej oferty sklepu internetowego. Na stronie wydarzenia, podobnie jak na firmowym profilu, możesz udostępniać posty czy wrzucać materiały wideo.

Pamiętaj, aby w swoich materiałach content marketingowych wykazać się kreatywnością. Możesz stworzyć e-book z przepisami, planner czy gotowe bileciki na prezenty do pobrania. Jeśli chcesz zwiększyć zaangażowanie pod postem, poproś odbiorców, by podzielili się w komentarzach przepisem na najlepsze świąteczne ciasto, zdjęciem własnoręcznie udekorowanych pierniczków czy choinki. A może sam zdradzisz sekretny trik, które pomoże im w przygotowaniach do Wigilii?

Dobrym pomysłem będzie również zorganizowanie świątecznego konkursu, dostępnego jedynie dla osób, które kliknęły, że wezmą udział w organizowanym przez twoją firmę wydarzeniu. Święta to okres obdarowywania bliskich – dlaczego więc nie mielibyśmy sprawić przyjemności również naszym obserwatorom? Dzięki aktywnościom tego typu nie tylko zwiększysz sympatię wśród stałych obserwatorów, ale również zdobędziesz nowych.

4. Zadbaj o content, który będzie udostępniany dalej

Chcesz przyciągnąć uwagę użytkowników i jednocześnie promować swój produkt lub usługę w niebanalny sposób? Stwórz materiał, który faktycznie przyda się twoim fanom i który chętnie będą udostępniać na swoich profilach. Poniżej znajdziesz kilka naszych propozycji.

  • Świąteczny przewodnik po prezentach – taki prezentowy przewodnik to dobry sposób, by pokazać innym swój produkt, możesz go udostępnić jako Instagram Stories, post na blogu czy stworzyć dedykowany landing page, do którego link wstawisz w poście na Facebooku.

prezentownik_Instagram_Baba_się_rzuca

Źródło: https://www.instagram.com/babasierzuca/

  • Bożonarodzeniowy poradnik – Ludzie poszukują w sieci przede wszystkim informacji – daj im ją. Jak robić świąteczne zdjęcia? Jakie tricki wykorzystać w kuchni przy tworzeniu wigilijnych potraw? Jak udekorować dom na Święta? Te tematy to świetne pomysły na e-booka, który będzie chętnie pobierany.
  • Wideo – poradnik możesz również stworzyć w formie wideo, live’a na Instagramie czy krótkiego filmiku na Tik Toku (więcej o działaniach na Tik Toku możesz przeczytać tutaj)
  • Infografika – infografiki są świetnym sposobem na upakowanie sporej ilości informacji w bardzo atrakcyjnej formie, możesz je łatwo stworzyć w Canvie czy Picktochart, a jeśli chodzi o tematy masz naprawdę spory wybór.
  • Materiały do pobrania, które przydadzą się podczas świątecznych przygotowań – na przykład gotowe etykiety do pakowania prezentów, zadania do kalendarza adwentowego, szablony z szopką bożonarodzeniową do samodzielnego wycięcia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here