Kiedy publikować posty w mediach społecznościowych? Wskazówki na 2021 rok

2
500

Najlepszy_czas_dla_publikacji_postow_w_Social_Media.jpg

Media społecznościowe to dla większości firm idealne miejsce do promowania swoich produktów czy usług. Każda marka chce zatem dotrzeć za ich pośrednictwem do jak największej grupy odbiorców. Osoby, które odpowiadają za komunikację na Facebooku czy Instagramie często zastanawiają się, kiedy publikować swoje posty, by zwiększyć ich zasięgi i zaangażowanie użytkowników. W poniższym artykule odpowiemy na pytanie, jaki jest najlepszy czas na zamieszczanie treści w Social Media oraz co zmieniło się pod tym względem przez ostatni rok.

Spis treści

1. Od czego zależy czas publikacji w Social Media?

2. Co się zmieniło przez ostatni rok?

3. Najlepszy czas na publikowanie postów na Facebooku

4. Kiedy publikować posty na Instagramie?

5. Kiedy publikować na LinkedIn?

6. Kiedy zamieszczać treści na Twitterze?

7. Klucz do sukcesu: testowanie

 

 

Od czego zależy czas publikacji w Social Media?

Na początku warto zaznaczyć, że odpowiedź na pytanie, kiedy najlepiej publikować posty, by uzyskać jak największe zaangażowanie swoich odbiorców, nie jest taka prosta i jednoznaczna. Każda platforma społecznościowa jest inna, dlatego sugerowany czas publikacji na Instagramie będzie inny niż na Twitterze.

Jednak nie tylko rodzaj portalu ma wpływ na to, kiedy warto zamieszczać swoje posty. Tak naprawdę zależy to od wielu czynników, a przede wszystkim od rodzaju branży, oferowanych produktów czy usług oraz grupy odbiorców. Nie zapominajmy, że liczy się też atrakcyjność publikacji. Słaby, niskiej jakości content nie będzie miał siły przebicia, nawet gdy zostanie zamieszczony o optymalnej dla danego portalu porze. Koniecznie weź to pod uwagę podczas opracowywania swojej strategii działania w Social Media.

Na rynku przeprowadzane są jednak badania, które pozwalają na określenie najlepszego czasu na publikację treści w poszczególnych kanałach. Dane te mogą być dla Ciebie dobrym punktem wyjścia przy planowaniu harmonogramu publikacji. Działanie zgodnie z panującymi obecnie trendami może pomóc Ci dotrzeć do jak największej grupy odbiorców.

Co się zmieniło przez ostatni rok?

Firma Sprout Social przeprowadziła analizę na temat optymalnego czasu publikowania w mediach społecznościowych. Dane zebrane podczas pandemii koronawirusa zostały porównane do tych sprzed wybuchu pandemii. Przeprowadzone badanie wykazało dość znaczące zmiany w zachowaniu użytkowników Social Mediów. Ze względu na lockdown oraz to, że ludzie przenieśli swoje życie zawodowe i osobiste do domu i Internetu, czas korzystania z portali społecznościowych gwałtownie wzrósł. Zmiana stylu życia spowodowała także zmianę dni i godzin, w których użytkownicy są bardziej zaangażowani, a co za tym idzie, najlepszego czasu na publikowanie treści.

Najlepszy czas na publikowanie postów na Facebooku

Według badań Sprout Social przed pandemią najlepszym dniem publikacji postów na firmowej stronie na Facebooku była środa o godzinie 11:00 oraz w porze obiadowej między 13:00 a 14:00. Podczas trwającego w zeszłym roku lockdownu wzrosła jednak aktywność użytkowników również w ciągu całego tygodnia. Dzięki temu obecnie mamy większy wybór terminu publikacji treści na firmowym fanpage’u.

Na Facebooku najlepiej publikować teraz nie tylko w środy, ale również w poniedziałki i piątki od godziny 10:00 do 11:00. Jak się okazuje, posty wtedy zamieszczone docierają do większego grona odbiorców i wywołują największe zaangażowanie.

Najgorszy czas na publikowanie postów na tym portalu to wciąż zdecydowanie weekendy, zwłaszcza niedziela, a także dni powszednie po godzinie 17:00, a więc po zakończeniu pracy.

Kiedy publikować posty - Facebook

 

Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak >>

 

Kiedy publikować posty na Instagramie?

Pandemia COVID-19 sprawiła, że również na Instagramie została odnotowana większa aktywność użytkowników. Kiedy najlepiej publikować treści na tym portalu? Wcześniej najlepszym czasem była środa i piątek od godziny 10:00 do 11:00. Teraz czas ten został rozszerzony do trzech dni w tygodniu. Jest to poniedziałek, wtorek i piątek nadal tuż przed porą lunchu o godzinie 11:00, ale też wtorek o 14:00.

Co ciekawe wcześniej aktywność na Instagramie utrzymywała się wczesnym rankiem i późnym wieczorem, teraz zaś jest ona znacznie bardziej zauważalna w czasie pracy, spada zaś po godzinie 18:00. Z drugiej strony, najgorszym dniem do publikacji postów była niedziela, a obecnie nawet w ten dzień tygodnia odnotowywana jest spora aktywność. Może to wynikać to z tego, że Instagram jest głównie aplikacją mobilną, a do tego króluje na niej obraz, dlatego jest częściej używana w ciągu dnia, nawet w trakcie wykonywania różnych innych czynności.

Kiedy-publikować-posty-Instagram

Kiedy publikować na LinkedIn?

LinkedIn znacząco różni się od Facebooka czy Instagrama. Jest to bowiem profesjonalna sieć społecznościowa używana przez ludzi biznesu, sprzedawców czy rekruterów, którzy korzystają z niej w trakcie pracy. Ze względu na to, że LinkedIn jest nakierunkowany zawodowo, zachowanie użytkowników aż tak drastycznie się nie zmieniło.

Przed pandemią najlepszym czasem do publikowania postów na tym portalu była środa, czwartek i piątek, głównie w godzinach porannych od 8:00 do 10:00 (w środy także w południe, a w czwartki też między 13:00 a 14:00). Teraz, zgodnie z przeprowadzoną analizą, treści na LinkedIn najlepiej publikować w środy o godzinie 15:00, czwartki między 9:00 a 10:00 oraz piątki między 11:00 a 12:00.

Czas publikacji i zaangażowania nieco się przesunął np. z godziny 8:00 na 9:00 czy z 14:00 na 15:00. Godziny korzystania z tego portalu społecznościowego zaczynają się i kończą nieco później prawdopodobnie z powodu częstego obecnie modelu pracy zdalnej i spadkiem liczby osób przeglądających stronę w trakcie dojazdu do pracy.

W godzinach późnego popołudnia oraz w weekendy należy zrezygnować z publikacji z powodu małej widoczności postów i zaangażowania odbiorców.

Kiedy-publikować-posty-LinkedIn

Kiedy zamieszczać treści na Twitterze?

Użytkownicy Twittera przeglądają najnowsze wiadomości i tweety głównie w godzinach porannych. Twitter to bowiem dla wielu osób przede wszystkim źródło wiedzy na temat tego, co dzieje się w kraju i za granicą. Podobnie jak w przypadku portalu LinkedIn pandemia niewiele tutaj zmieniła, jeśli chodzi o rekomendowany czas publikacji postów.

Wcześniej, najlepszym momentem w tygodniu na publikowanie treści na Twitterze były środy i piątki o godzinie 9:00. Nadal te dwa dni są najlepszym wyborem. Jedyna drobna zmiana dotyczy piątku – zwiększoną aktywność zaobserwowano między 7:00 a 9:00, przy czym jej szczyt przypada na tę późniejszą godzinę.

Jak się okazuje, posty na Twitterze najlepiej umieszczać teraz w piątki o 9:00 rano, a unikać publikacji w weekendy.

Kiedy-publikować-posty-Twitter

Klucz do sukcesu: testowanie

Zebrane dane mogą być dla Ciebie cenną wskazówką na temat tego, kiedy warto publikować posty na poszczególnych portalach społecznościowych. Warto jednak zaznaczyć, że nie jest to uniwersalny przepis dla każdej marki. Tak jak wspomnieliśmy na początku, wszystko zależy od Twojej branży i grupy odbiorców. Jeśli chcesz zobaczyć bardziej szczegółową analizę czasu publikacji postów dla przykładowych branż (edukacja, technologia, opieka zdrowotna, finanse itd.), wejdź na stronę firmy Sprout Social, gdzie został przedstawiony taki raport.

Pamiętaj, że pierwszym krokiem do sukcesu w biznesie jest dokładne poznanie swojej grupy docelowej. Nie inaczej jest w przypadku wyboru czasu publikacji w Social Mediach. Znając zachowania i nawyki swoich odbiorców, będziesz mógł łatwiej stwierdzić, kiedy mają czas na przeglądanie treści w Internecie. Pamiętaj też, by się nie zniechęcać oraz nie przestawać testować i eksperymentować. To, co w przypadku danej marki się sprawdza, nie znaczy, że u Ciebie także musi. Być może okaże się, że Twoi użytkownicy są aktywni w mniej popularne dni. Nie dowiesz się, jeśli nie przetestujesz różnych możliwości.

 

Źródła:

https://sproutsocial.com/insights/covid19-social-media-changes/

https://sproutsocial.com/insights/best-times-to-post-on-social-media/

https://www.oberlo.com/blog/best-time-post-social-media

2 KOMENTARZE

  1. Warto też dodac, że można publikować kilka razy tą samą treść. Bo posty nie zawsze docierają do wszystkich odbiorców. Raczej 10-30% to realny zasięg. Powtórzenie posta nie wpłynie negatywnie na tych, którzy go widzieli, a za to wpłynie pozytywnie na odbiór przez resztę ludzi, do których komunikat nie dotarł.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here