Nowości w mediach społecznościowych. O czym warto wiedzieć?

1
775

Nowosci_w_social_mediach_

Marketing w mediach społecznościowych jest jednym z istotnych elementów promocji w sieci. Umożliwia on stały kontakt z odbiorcami i publikację różnorodnych treści, od postów tekstowych, po zdjęcia czy filmy. Prowadzisz działania na Facebooku, Instagramie czy TikToku? Sprawdź, jakie nowe opcje pojawiły się ostatnio w najpopularniejszych aplikacjach.

 

Nowe opcje w Randkach na Facebooku

Facebook wprowadził nowe funkcje w Facebook Dating.

Randki na Facebooku to opcja, która pojawiła się już jakiś czas temu. Facebook Dating działa na tych samych zasadach, co Tinder i Badoo, czyli najpopularniejsze aplikacje randkowe online. Aby z niego skorzystać, nie trzeba ściągać aplikacji – Randki to bowiem dodatkowa zakładka dostępna przy profilu.

Teraz Facebook uzupełnia usługę o trzy nowe funkcje, które mają na celu usprawnienie wyszukiwania par i komunikowania się między użytkownikami. Co to za funkcje?

  • Możliwość wybrania do dwóch kolejnych lokalizacji w obrębie kraju, w którym znajduje się użytkownik
  • Szczęśliwy traf – opcja, która umożliwia wybranie kandydatów, którzy niekoniecznie wpasowują się w preferencje wybrane przez użytkownika, ale mogą być dla niego interesujący
  • Randki audio – możliwość randek głosowych bez konieczności uruchamiania opcji wideo

Nowe funkcje będą dostępne w 52 krajach, w tym także w Polsce.

Centrum inspiracji dla firm i tłumaczenia Stories na Instagramie

Co nowego pojawiło się w jednej z najpopularniejszych aplikacji społecznościowych?

Przeczytaj również:  Instagram testuje uproszczenie procedury odzyskiwania „ukradzionych” kont

Instagram uruchomił niedawno centrum inspiracji dla firm. Nowa opcja ma umożliwić przedsiębiorcom przeglądanie treści publikowanych przez firmy prowadzące podobną działalność. Użytkownicy znajdą tam wskazówki, jak ciekawie prowadzić konto biznesowe, angażować odbiorców i rozwijać swoje konto.

Instagram-centrum-inspiracji

Centrum inspiracji dla firm jest dostępne tylko dla kont biznesowych. Aby z niego skorzystać, należy otworzyć Pulpit profesjonalny profilu i w sekcji z aktualnościami wybrać “Sprawdź jak inne firmy łączą się z klientami”.

Nowością w aplikacji są też niedawno wprowadzone tłumaczenia w relacjach. Nowa funkcja dostępna jest w ponad 90 językach. Dzięki niej możliwe jest przetłumaczenie tekstu z relacji – do tej pory mogliśmy to zrobić jedynie w przypadku wpisów, komentarzy i profili.

Jak działają tłumaczenia Stories? Podczas oglądania wideo, jeśli zostanie wykryty język obcy, w lewym górnym rogu pod nazwą użytkownika pojawi się przycisk „Zobacz tłumaczenie”. Po jego naciśnięciu, pojawi się treść w obu wersjach językowych.

Nowe sposoby logowania się do Twittera

Twitter wprowadził możliwość logowania się do serwisu za pomocą Apple i Google ID. Aby skorzystać z nowego sposobu logowania, konieczne jest zaktualizowanie aplikacji. Wówczas powinno pojawić się okienko, widoczne na zamieszczonym poniżej tweecie. Do wyboru użytkownicy mają możliwość logowania za pomocą Apple i Google ID. Po ich użyciu, konto na Twitterze zostanie połączone z identyfikatorami logowania.

Przeczytaj również:  Facebook testuje ciemny motyw dla swojego serwisu

Twitter

Spark Ads na TikToku

Na TikToku pojawił się nowy format reklamowy. Spark Ads to nowy format wyświetlania i udostępniania reklamy dla firm, które chcą wzbogacić swoją komunikację i docierać do większej liczby odbiorców. Pozwala on umieszczać filmy reklamowe na głównym kanale „Dla Ciebie” pośród treści generowanych przez użytkowników aplikacji. W ten sposób stają się one częścią filmów tworzonych przez społeczność TikToka.

Aplikacja ma również w planach wprowadzenie Stories, które będą znikały po 24 godzinach. Format ten jest już znany użytkownikom innych aplikacji. Stories na TikToku ma działać podobnie, jak na innych platformach. Krótkie materiały wideo mają się pojawiać na nowym pasku bocznym. Użytkownicy będą mogli je oglądać i reagować na nie, a także zobaczyć, kto obejrzał ich relację.
Na razie nie wiadomo, na jakim etapie są testy nowej funkcji i czy na pewno będzie ona dostępna.

 

Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak >>

 

Archiwizacja wiadomości i znikające treści wizualne na WhatsApp

Na Twitterze WhatsApp poinformował o zmianach w związku z archiwizacją wiadomości. Mimo że ta opcja dostępna jest w aplikacji już od jakiegoś czasu, do tej pory, jeśli użytkownik zdecydował się na ten krok, np. w przypadku grupy, nadal dostawał on powiadomienia o wiadomościach.

Przeczytaj również:  Sztuczna inteligencja Instagrama ostrzeże Cię, jeśli Twoja publikacja będzie obraźliwa

Teraz powiadomienia mają zniknąć. Użytkownicy WhatsAppa zobaczą wiadomości tylko wtedy, gdy zdecydują się wejść w zarchiwizowaną konwersację. Tak, jak miało to miejsce wcześniej, taką grupę będzie można odblokować w dowolnym momencie a fakt zablokowania nie będzie widoczny dla jej innych uczestników.

Nowością w aplikacji są też znikające treści wizualne, znane już ze Snapchata czy Instagrama. Wysyłane zdjęcia i filmy, które można zobaczyć tylko raz (View once), są szyfrowane za pomocą end-to-end. Nie widzi więc ich również WhatsApp. Zdjęcia są też oznaczone specjalną ikoną, która ma oznaczać, że wiadomość zniknie, gdy zostanie obejrzana.

 

 

Źródło: Twitter, Instagram, WhatsApp

Nowe wezwanie do działania
Rate this post

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here