Nowości na Instagramie! Wersje robocze Stories i opcja planowania relacji

0
986

Nowości_na_Instagramie_Stories

Użytkownicy Instagrama wkrótce będą mogli zapisywać wersje robocze Stories i dodawać je do zaplanowanych publikacji. Do tej pory taka funkcja była dostępna tylko dla postów. O czym jeszcze można przeczytać w oficjalnym komunikacie? O tym dalej w artykule.

e-commerce

Instagram od dawna oferuje swoim użytkownikom możliwość zapisywania zwykłych postów jako wersji roboczych, podczas gdy Stories musiały być tworzone bezpośrednio przed publikacją. Opuszczenie okienka publikacji relacji powodowało utratę projektu. Jeżeli użytkownik zaczął tworzyć Stories na Instagramie i potrzebował czasu na zastanowienie, nie miał możliwości, by dokończyć relację później.

Adam Mosseri (Head of Instagram) na swoim koncie na Twitterze napisał, że funkcja, która wkrótce stanie się dostępna, jest bardzo pożądana przez użytkowników.

Na głównym koncie Instagrama na Twitterze pojawiło się potwierdzenie tego, że wkrótce pojawi się wyżej wspomniana funkcja.

W jakich przypadkach będzie można wykorzystać nową funkcję?

Według danych Instagrama codziennie ok. 500 milionów kont publikuje Stories. Jedna trzecia są to profile firm. Użytkownicy reagują na co piątą relację, co sprawią, że dana funkcja jest bardzo efektywnym sposobem dla firm, aby przyciągać uwagę potencjalnych klientów.

Przeczytaj również:  Nowy trend na Instagramie – efekty AR z testami. 15 najciekawszych i jak je znaleźć

 

Chcesz sprzedawać w sieci? Zrobimy Ci sklep internetowy. Sprawdź jak

 

Według danych Instagrama ponad 50% profili firmowych publikuje Stories każdego miesiąca. Publikowanie relacji powszechnie używane jest również przez influencerów. Według danych z raportu MediaKix na temat statystyk w influencer marketingu, InstaStories są drugim najbardziej efektywnym rodzajem treści. Na pierwszym miejscu znajdują się zwykłe posty, które przynoszą firmom większe zaangażowanie użytkowników.

Biorąc te dane pod uwagę, warto przyjrzeć się bliżej wersjom roboczym Stories i zastanowić się nad sposobami wykorzystania nowej funkcji jako bardzo przydatnego, strategicznego narzędzia dla swojego biznesu.

Sposoby wykorzystania wersji roboczych Stories na Instagramie

  • Utwórz wcześniej, opublikuj później

Możliwość zapisywania wersji roboczych i planowania publikacji zapewni firmom elastyczność tworzenia Stories na Instagramie z wyprzedzeniem. Pozwoli to działać strategicznie,np. zapłanować relacje przed ważnymi wydarzeniami w firmie (takimi jak wyprzedaże, zmiany, ogłoszenia itp.) i publikować w czasie największej aktywności użytkowników.

  • Pracuj w zespole

Zapisywanie wersji roboczych Stories może być wygodną opcją dla firm, których profilami zarządza kilka osób jednocześnie. Nowa funkcja pozwoli wielu osobom współpracować nad zawartością Stories, ponieważ każdy będzie miał możliwość dodawania i edytowania wersji roboczej przed opublikowaniem. Jeżeli jesteś marketerem i pracujesz dla klienta, który woli sprawdzać treści przed ich opublikowaniem, ułatwisz wspólną pracę dzięki nowej funkcji.

  • Zastanów się

Niektóre treści lepiej pozostawić w wersjach roboczych, zastanowić się i wrócić do nich później. Jeżeli nie masz pewności, czy warto opublikować stworzone Stories, teraz będziesz mógł zapisać swoją pracę i przejrzeć ją później, zamiast ją usuwać.

Przeczytaj również:  TikTok – jakie daje możliwości dla biznesu?

Zamów budowę e-sklepu

Dla niektórych użytkowników nieznaczący, ale bardzo użyteczny i przydatny dodatek dla firm, będzie dostępny już w najbliższej przyszłości.

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (1 vote)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here