Jak dużo wiemy o typowym użytkowniku Social Media? Infografika

1
4228

Jak dużo wiemy o typowym użytkowniku Social Media Infografika

Nie od dzisiaj wiadomo, że marketing w mediach społecznościowych to biznesowy must-have, niezależnie od branży, w której firma działa. Bardzo ważne przy tym jest zrozumienie, jakie cechy charakterystyczne posiada typowy klient Twojej firmy.

Dylemat, z którym zmaga się wielu przedsiębiorców związany jest bardzo często z wyborem właściwej sieci społecznościowej, która zapewni najbardziej skuteczną promocję firmy. W tym celu ważna jest wiedza, kim właściwie są użytkownicy najbardziej popularnych platform społecznościowych oraz jakie są ich główne cechy demograficzne. Wybrane medium społecznościowe tylko wówczas będzie miało szansę spełnić nasze oczekiwania, gdy dokładnie poznamy i określimy naszą grupę docelową.

Warto wybrać portal, który będzie najbardziej odpowiadał końcowemu odbiorcy i jego potrzebom. Żeby ułatwić Państwu tą analizę, przedstawiamy najważniejsze dane statystyczne najpopularniejszych platform społecznościowych.

Jak dużo wiemy o typowym użytkowniku Social Media w Polsce?

Źródlo: dreamgrow.com

Według danych opublikowanych przez serwis dreamgrow.com na dzień 22 maja 2018 roku, do trójki największych i najbardziej popularnych wśród użytkowników platform społecznościowych na świecie należą: Facebook, YouTube oraz Instagram.

Jak dużo wiemy o typowym użytkowniku Social Media? Infografika

Autor: Katarzyna Bogucka

Najpopularniejszym serwisem społecznościowym na świecie wśród użytkowników jest Facebook. 2,2 miliarda aktywnych użytkowników odwiedza platformę Marka Zuckerberga każdego miesiąca. Ponadto, jak podaje dreamgrow.com, liczba aktywnych użytkowników Facebooka każdego miesiąca wzrasta do około 20 millionów, co prawdopodobnie oznacza, że do końca roku 2018 liczba aktywnych userów może wynieść ponad 2,35 miliarda użytkowników. Wyniki badania przeprowadzonego przez serwis napoleoncat.com wśród 16,3 mln aktywnych użytkowników w wieku 13+ w Polsce, wskazują, że około 52% użytkowników Facebooka to kobiety, a 48% – mężczyźni. Największy procent osób korzystających z Facebooka to użytkownicy w wieku 25-34 lata – 29%, trochę mniej – 23% w wieku 18-24 lata i 20% w wieku 35-44 lata.

Przeczytaj również:  Kwietniowe zmiany na Facebooku - ograniczenia w API dla aplikacji oraz nowości w Messenger

Nieco mniej, 1,8 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie na całym świecie posiada platforma YouTube, która skupia głównie osoby młode w wieku do 35 lat.

Trójkę liderów zamyka aplikacja zmieniająca w świadomości społeczności sposób patrzenia i odbioru zdjęć – Instagram, który również należy do firm Marka Zuckerberga. Instagram liczy 800 milionów użytkowników na całym świecie, z czego 5,9 mln stanowią Polacy. W Polsce z Instagrama korzystają przeważnie kobiety – 58%, natomiast mężczyźni w wieku powyżej 13 roku życia stanowią ok. 42%. Największą grupą aktywnych użytkowników są osoby w wieku 18-24 lata – 37%oraz 25-34 lata – 27%. Ranking zamykają użytkownicy w wieku 13-17 lat.

Źródło: NapoleonCat.com

 

Artykuł powstał przy współpracy z Karoliną Zemłą

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (3 votes)

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here