Brand Content Ads – nowy format reklamy na Instagramie! Marki będą mogły promować posty reklamowe blogerów

2
2825
wenet strony internetowe

Instagram uruchamia nowy format reklamy – Brand Content Ads. Teraz firmy będą mogły promować posty i publikacje reklamowe, za które płacą liderom opinii. Jednak reklamodawcy nie będą mogli zmieniać treści publikacji ani moderować komentarzy pod nimi. Podsumowując, marka będzie mogła promować ze swojego konta czyjś post, w którym na przykład pojawia się wzmianka o tej marce. Reklamę zobaczą obserwatorzy marki.

Brand Content Ads na Instagramie – co się zmieni?

Wprowadzenie nowej funkcjonalności Brand Content Ads na Instagramie pomoże zwiększyć zasięg postów, za które marki płacą blogerom. Takie posty będą zawierały podpis “Paid Partnership” oraz nazwę promowanej marki.

Instagram zaczął korzystać z tagowania “Sponsored” w celu wskazania płatnych publikacji jeszcze w 2017 roku. W odróżnieniu od Brand Content Ads, te posty marek są widoczne tylko dla obserwatorów blogerów i nie można ich zoptymalizować za pomocą Menedżera reklam. Reklamodawcy też nie będą mogli bezpośrednio edytować postów blogerów ani moderować komentarzy pod nimi.

Aby reklamować się w nowym formacie, reklamodawca będzie mógł wybrać jeden z celów kampanii: zwiększenie zasięgu, świadomości marki, wyświetleń wideo, ruchu lub zaangażowania. Podobnie jak w przypadku innych formatów, skuteczność Brand Content Ads można mierzyć za pomocą już istniejących narzędzi reklamowych sieci społecznościowej. Nowy format reklamy powinien stać się dostępny dla wszystkich w ciągu najbliższych kilku tygodni.

Przeczytaj również:  Co to jest Social Media Optimization? Poznaj 6 kluczowych technik SMO

Jak podłączyć nowy format reklamy dla swojej marki?

Najpierw, bloger powinien zezwolić na korzystanie z jego postów jako publikacji reklamowych. Można to zrobić w zaawansowanych ustawieniach Instagrama. Marki mogą zobaczyć treść postów w Menadżerze reklam, gdzie mogą uruchomić żądaną publikację jako własną reklamę.

Dla przypomnienia, w marcu tego roku, Instagram dodał możliwość bezpośredniego zakupu towarów bez wychodzenia z aplikacji – Instagram Checkout. Wtedy aplikacja faktycznie przekształciła się z sieci społecznościowej w sklep internetowy. Jak działa funkcja, dzięki której użytkownicy mogą bezpośrednio kupować towary – znajdziecie w naszym marcowym artykule.

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (2 votes)

2 KOMENTARZE

  1. Bardzo dobre rozwiązanie. Chyba i blogerzy i firmy męczyły się bez tej opcji. Teraz niezależnie od blogera i jego wiedzy będzie można zrobić skuteczną reklamę.

  2. W sumie ciekawa propozycja na reklamę ;) Nie korzystam bardzo z instagrama, ale potencjał z pewnością się zwiększy – przynajmniej dla danej marki ;) Z pewnością wszystko jest jeszcze na etapie testowania, ale właśnie teraz najlepiej skorzystać z takiej funkcjonalności – wtedy kiedy mało kto o niej jeszcze wie ;)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here