Najczęstsze błędy na stronach internetowych, przez które tracisz klientów

0
267

Strona internetowa firmy to bardzo ważne miejsce, które kreuje jej wizerunek oraz pełni funkcję reklamowo-marketingową dla oferowanych na niej produktów czy usług. Aby odniosła sukces i umożliwiła rozwój biznesu, powinna być tworzona z myślą o odwiedzających ją internautach. Zastanawiasz się, co zrobić, by Twoja strona działała lepiej i odpowiadała potrzebom użytkowników? W jaki sposób ich do siebie przekonać i skłonić do konkretnego działania? Jakie elementy powinny koniecznie znaleźć się na stronie, a które należy pominąć? Czego bezwzględnie należy unikać? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym poradniku, w którym opisaliśmy najczęściej popełniane błędy na stronach WWW. Zobacz, co dokładnie znajdziesz w materiale.

User Experience, czyli z myślą o użytkownikach

Internauci odwiedzający stronę średnio w trzy minuty decydują, czy pozostaną na danej witrynie, czy opuszczą ją i udadzą się pod inny adres.[1] Jeśli więc chcesz ich u siebie zatrzymać, musisz stworzyć swoją stronę internetową zgodnie z ich oczekiwaniami i potrzebami oraz wywrzeć na nich pozytywne wrażenie. Jak to zrobić?

Podczas projektowania strony internetowej należy zadbać przede wszystkim o UX, czyli User Experience. Jest to dziedzina związana z doświadczeniami użytkowników strony, zajmująca się badaniem ich preferencji oraz projektowaniem i optymalizacją gotowych rozwiązań. Zgodnie z UX, witryna musi być użyteczna, przejrzysta, intuicyjna, łatwa i wygodna w przeglądaniu. Należy więc zadbać o jej funkcjonalność i wyeliminować wszelkie niepotrzebne elementy i błędy, które działają tylko na niekorzyść witryny.

Jak powinna wyglądać Twoja strona internetowa?

Strona ma być więc czytelna, a każda odwiedzająca ją osoba powinna rozumieć i wiedzieć, w jakim celu dana witryna powstała i jak z niej korzystać. Warto pamiętać, że ludzie nie czytają stron internetowych, lecz je przeglądają, zwracając uwagę na interesujące ich szczegóły. Twój klient chce jak najszybciej odnaleźć na stronie konkretne i wyczerpujące informacje o danym produkcie czy usłudze. Musisz mu więc w tym pomóc.

Wszystkie ważne informacje i elementy powinny być od razu widoczne, a odpowiednia struktura witryny i atrakcyjna szata graficzna mają ułatwiać użytkownikowi nawigację. Dzięki temu jest duża szansa na to, że Twój klient pozostanie na stronie i będzie bardziej skłonny do tego, by skorzystać z Twojej oferty. Dobrze zaprojektowana strona WWW to jednak nie tylko atrakcyjny design, odpowiednio dobrana kolorystyka czy przyjazna nawigacja, ale też zastosowanie rozwiązań dotyczących kwestii technicznych, które zostały przedstawione w naszym poradniku.

 

Kliknij, by pobrać bezpłatnego ebooka >>>

 

Co zniechęca internautów do przeglądania strony?

Wiele stron internetowych zawiera błędy i wady, które wpływają na widoczność i funkcjonalność witryny oraz wizerunek firmy i wyniki sprzedażowe. Część z nich może od razu rzucać się w oczy odbiorcom, a inne mogą być wizualnie niedostrzegalne i mniej oczywiste, jednak znacząco wpływają na niepoprawne działanie strony internetowej.

Podstawową ważną nieprawidłowością, która od razu odstraszy internautów, są oczywiście błędy ortograficzne, gramatyczne, stylistyczne i logiczne. Wszystkie treści na stronie powinny być więc przygotowywane z dbałością i kilkukrotnie sprawdzane pod kątem poprawności. Kolejną niezbędną kwestią jest bieżąca aktualizacja danych kontaktowych oraz firmowych. Dane te muszą być nie tylko poprawne, ale również przedstawione w widocznym miejscu, by nie trzeba było ich długo szukać. Nie możesz pozwolić na to, by na Twojej stronie znajdowały się treści nieaktualne, błędne, nieprawdziwe lub by brakowało istotnych informacji. Jeśli tak będzie, klienci od razu się zniechęcą i zrezygnują z przeglądania Twojej oferty.

Tak naprawdę są to oczywiste kwestie, od których należy zacząć analizę błędów na firmowych stronach internetowych, gdyż jest ich o wiele więcej. Niektóre z nich mogą wynikać także z braku wiedzy technicznej i nieznajomości zasad SEO. Wszystkie te zagadnienia zostały opisane w naszym e-booku w zrozumiały i przejrzysty sposób.

Dlaczego warto pobrać nasz poradnik?

Być może Twoja strona WWW także zawiera pewne nieprawidłowości, przez które tracisz wielu klientów. Dzięki zawartym w materiale informacjom zwiększysz użyteczność i funkcjonalność swojej strony, co bezpośrednio przełoży się na zyski oraz rozwój Twojej firmy. Jeśli zaś dopiero planujesz założyć własną stronę, przygotowany przez nas e-book również jest dla Ciebie. Sprawdź, jak stworzyć stronę internetową, która wyróżni się wśród konkurencji i odniesie sukces!

Z naszego poradnika dowiesz się, z jakich elementów powinna składać się dobra strona internetowa, jakie działania należy podjąć, aby usprawnić jej działanie i jakich błędów bezwzględnie unikać. Znajdziesz w nim także odpowiedzi m.in. na takie pytania jak:

  • Co się stanie, kiedy strona ładuje się 1 sekundę dłużej?
  • Jak prawidłowo rozmieścić treści na stronie?
  • Co utrudnia użytkownikowi poruszanie się po witrynie?
  • Czy warto umieścić na swojej stronie muzykę w tle?
  • Co zrobić, by grafiki i zdjęcia nie zakłócały działania strony?
  • Czym grozi niezastosowanie certyfikatu SSL?
  • Jakie błędy można popełnić w związku z SEO?
  • W jaki sposób zoptymalizować treści zakładek?
  • Jak dobrać kolorystykę strony internetowej do swojej branży?

Zdobyta wiedza pomoże Ci zadbać o swoją pozycję w Internecie, docierać do szerokiego grona klientów, zdobyć ich zaufanie i osiągnąć sukces. Zapraszamy do lektury!

[1] https://databox.com/average-session-duration-benchmark

Najczęstsze błędy na stronach internetowych, przez które tracisz klientów
Oceń post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here