Jak stworzyć skuteczny temat maila? Przydatne wskazówki

0
101

Jak_stworzyc_skuteczny_temat_maila

Temat wiadomości jest jednym z najważniejszych czynników, który wpływa na wskaźnik Open Rate kampanii mailingowych. Przygotowując tytuł maila, trzeba brać pod uwagę takie kwestie jak długość, forma czy treść. Wiele zależy także od rodzaju grupy odbiorców, konkretnej oferty i branży. Jak więc przygotować temat, który przyciągnie uwagę i zaciekawi adresata oraz sprawi, że wiadomość zostanie otwarta? Sprawdź nasze wskazówki.

Spis treści

1. Dlaczego temat maila jest taki ważny?

2. Jaką długość powinien mieć temat maila?

3. Stosuj personalizację

4. Wzbudź w odbiorcy ciekawość

5. Pokaż konkretne korzyści

6. Promocje i oferty specjalne

7. Zachęć do szybkiego działania

8. Zaproponuj rozwiązanie problemu

9. Nie zapominaj o swoich odbiorcach

10. Czy stosować emoji?

11. Testuj różne pomysły

12. Temat maila – czego unikać, by nie wpaść do spamu?

 

 

Dlaczego temat maila jest taki ważny?

Aby kampania mailingowa osiągnęła zadowalające wyniki, nie wystarczy świetnie przygotowany newsletter. Trzeba jeszcze sprawić, by odbiorca chciał w ogóle otworzyć wiadomość i się z nią zapoznać. Temat maila ma więc wzbudzać ciekawość i sprawić, że Twoja wiadomość wyróżni się na tle pozostałych.

Jeśli temat nie przyciągnie uwagi subskrybenta, wiadomość zginie pośród innych lub wyląduje w koszu. Wskutek tego nawet idealny, dopracowany w najmniejszych szczegółach mailing nie przyniesie żadnych efektów. Jest to marnowanie potencjału, jaki tkwi w e-mail marketingu. Poniżej znajdziesz kilka porad, jak stworzyć temat, który przyciągnie uwagę i zachęci do otwarcia wiadomości.

Jaką długość powinien mieć temat maila?

Na początku warto poruszyć jedną z podstawowych kwestii, jaką jest długość tytułu maila. Ma być długo, czy krótko i na temat? Otóż na ogół lepiej tworzyć tematy krótkie, a zdecydowanie unikać długich, rozbudowanych zdań. Optymalna długość to od 6 do 10 słów. Warto wybierać tytuły jak najkrótsze, liczące około 30-40 znaków. Czasem świetnie sprawdzą się też tematy dwu czy trzywyrazowe. Taki tytuł znacząco wyróżnia się na tle pozostałych, które liczą około 10 słów, dzięki czemu ma szansę na przyciągniecie uwagi odbiorcy.

Obawiasz się, że w krótkim tytule nie zawrzesz wszystkich informacji, które chcesz przekazać? Możesz umieścić je w tzw. preheaderze, który rozwinie Twój temat wiadomości. Preaheader wyświetla się zazwyczaj jaśniejszą czcionką zaraz za tematem i może być jego przedłużeniem.

Stosuj personalizację

Już od kilku lat w e-mail marketingu króluje trend, jakim jest personalizacja imienna. Według badań głównym powodem jej stosowania jest wzrost wskaźnika Open Rate. Aż 82% badanych marketerów twierdzi, że zwracanie się do odbiorcy w temacie wiadomości za pomocą imienia wpływa na wzrost otwieralności maila. Dzięki personalizacji możesz zwiększyć współczynnik otwarć i CTR nawet o 35%[1]. Wiadomości personalizowane wydają się dla odbiorcy bardziej osobiste. Subskrybent czuje, że treść jest przygotowana specjalnie dla niego, czuje bliższą więź z nadawcą i jest w stanie mu bardziej zaufać.

temat_maila

Wzbudź w odbiorcy ciekawość

Temat maila powinien być tak skonstruowany, aby wzbudzał ciekawość i zachęcał do odczytania wiadomości. Musi być więc dla odbiorcy interesujący i intrygujący. Może występować w formie nurtującego pytania, na które odbiorca zechce poznać odpowiedź. Warto też używać liczb, które zawsze przyciągają uwagę, a maile z wypunktowaną listą są otwierane chętniej. Ważne jest jednak to, by zawartość maila rzeczywiście zawierała to, co obiecuje tytuł. Jeśli będzie inaczej, subskrybent poczuje się zawiedziony i oszukany. Poniżej przykłady skutecznych tematów:

  • Nauka języka w 2 miesiące? To możliwe!
  • 5 dziwnych nawyków, które pomagają osiągać cele.
  • 7 powodów, przez które Twoja reklama na Facebooku nie sprzedaje.
  • Mam dla Ciebie niespodziankę… Otwórz i sprawdź!

 

Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź >>

 

Pokaż konkretne korzyści

Tworząc temat maila, skupiaj się też na konkretnej korzyści dla swojego odbiorcy. W tym celu musisz spojrzeć z jego perspektywy i wziąć pod uwagę jego potrzeby i oczekiwania. Zastanów się, co zyska, jeśli otworzy Twojego maila i przedstaw wyraźne zalety i korzyści.

  • Chcesz, by Twoja firma zdobyła 2 x więcej klientów? Oto co musisz zrobić.
  • Dzięki tym prostym trikom zrobisz idealne zdjęcia smartfonem.
  • Jak skutecznie sprzedawać na Instagramie? Sprawdź!
  • 10 sposobów na radzenie sobie ze stresem.

Promocje i oferty specjalne

Jeśli prowadzisz swój sklep internetowy, ważną korzyścią dla Twoich klientów są zniżki, promocje i różnego rodzaju prezenty. W temacie maila, który dotyczy ofert promocyjnych, stosuj zawsze konkretne liczby. ,,Atrakcyjne rabaty’’ i ,,wyjątkowo niskie ceny’’ to puste hasła, które nic nikomu nie mówią, ale ,,promocje do -75%’’ już tak.  Liczby staraj się umieszczać na początku, gdyż odbiorca najczęściej zwraca uwagę tylko na pierwsze słowa w temacie. Pamiętaj też, że ostatecznie chodzi o to, by nie tylko wszedł i odczytał wiadomość, ale też skorzystał z danej oferty.

  • -50% na cały asortyment. Skorzystaj już dziś.
  • 3 pary butów w cenie 2 tylko dzisiaj!
  • 2 za 1! Drugi produkt gratis!
  • Im więcej, tym taniej. Jak to możliwe?

Zachęć do szybkiego działania

To, co jest trudniejsze do zdobycia i niedostępne wydaje się być znacznie bardziej atrakcyjne. Warto więc organizować promocje, które są ograniczone czasowo lub ilościowo oraz wysyłać maile z takimi właśnie ofertami. W temacie wiadomości podkreślaj więc, że dana oferta jest limitowana, co zachęci klienta do skorzystania z niej i szybkiego działania.

  • Tylko dziś zakupy zrobisz 30% taniej!
  • Pospiesz się! Twój kupon rabatowy właśnie wygasa…
  • Zostały już tylko 3 miejsca na warsztaty rozwojowe. Czekamy na Ciebie!
  • Ups! Masz już tylko jeden dzień, aby zapisać się na nasz kurs.

temat_maila_CS_Group

temat_maila_CS_Group_Polska

 

Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>

 

Zaproponuj rozwiązanie problemu

W temacie maila warto też wskazać problem, z jakim zmagają się Twoi odbiorcy oraz podpowiedź, jak mogą sobie z nim poradzić. Ludzie szukają przecież w sieci gotowych porad i wskazówek dotyczących różnych tematów. Warto więc ułatwić im zadanie i przedstawiać gotowe rozwiązania.

  • 10 oryginalnych pomysłów na prezent dla Niej.
  • Nie masz czasu na naukę języka? Polecamy Ci tę metodę.
  • Masz problemy z cerą? Sprawdź, co zrobić.
  • Chcesz w końcu zacząć oszczędzać pieniądze? Jest na to sposób.
  • Jak znaleźć pracę po studiach bez doświadczenia?

Nie zapominaj o swoich odbiorcach

Masz listę subskrybentów, którzy od pewnego czasu nie są aktywni? Warto się do nich odezwać. Prowadzisz swój sklep internetowy? Możesz wykorzystać remarketing i wysyłać wiadomości do osób, które porzuciły swój koszyk. Ważne, by przypominać im o sobie i przygotowywać dla nich specjalne niespodzianki. Oto przykłady tematów maili:

  • Aniu, nie było Cię u nas od lipca 2020. Mamy dla Ciebie coś specjalnego.
  • Kasiu, tęsknimy za Tobą – oto Twój rabat.
  • W Twoim koszyku czekają produkty + niespodzianka od nas! Sprawdź!
  • Twoje zakupy czekają, a ich cena właśnie spadła!

Czy stosować emoji?

Dodatkowymi elementami w tytule maila, które przyciągają uwagę czytelnika, są znaki emoji. Po pierwsze, można ich używać tylko, jeśli współgrają z tematyką wiadomości. Nie warto jednak z nimi przesadzać – jeden lub dwa emotikony w zupełności wystarczą. Po drugie, sprawdzą się tylko w branży B2C. W przypadku działalności w obszarze B2B należy zrezygnować ze słoneczek, kwiatków czy innych symboli, gdyż mogą one zostać odczytane jako nieprofesjonalne.

temat_maila_apple

temat_maila_boksy

Testuj różne pomysły

Pamiętaj, że przygotowując zarówno temat, jak i treść maila zawsze musisz dostosować język do swoich odbiorców. Tylko znając dokładnie swoją grupę docelową, jesteś w stanie stworzyć spersonalizowany i trafny przekaz. Pomysłów jak widać jest wiele, nie ma jednej recepty na uniwersalny i najlepszy temat. Musisz testować, śledzić raporty po wysłanych kampaniach, eksperymentować i sprawdzać, które rozwiązania najskuteczniej działają na Twoich odbiorców.

Temat maila – czego unikać, by nie wpaść do spamu?

Na koniec warto wspomnieć, że czasem przez temat maila Twoja wiadomość może wpaść do spamu, czego na pewno nie chcesz. Co zrobić, by do tego nie dopuścić? Przede wszystkim trzeba uważać na maile promocyjne oraz unikać sformułowań typu ,,kliknij tutaj’’, ,,jedyna okazja w Twoim życiu’’. Zdarza się, że mail z ofertą wpada do spamu ze względu na zbyt dużą liczbę znaków w tytule: %%, $$. Warto od czasu do czasu wysyłać do swoich odbiorców wiadomości niezwiązane z konkretną zniżką.

Nie należy też tworzyć tematu maila pisanego DUŻYMI LITERAMI oraz nadużywać znaków interpunkcyjnych: ???, !!!. Unikaj również pogrubień, podkreśleń oraz czcionek w rzucających się w oczy kolorach np. w czerwonym.

 

 

[1] https://snov.io/blog/email-marketing-statistics/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here