E-mail marketing 2021 – 10 najnowszych trendów w projektowaniu

1
802

email_marketing_trendy2021

Tworząc strategię e-mail marketingową, należy wziąć pod uwagę aktualnie panujące trendy, a także dostosować się do oczekiwań swoich odbiorców. Zastanawiasz się, jak przygotować dobry mailing, który przyciągnie uwagę Twoich subskrybentów i zachęci ich do dokonania konwersji? Poznaj 10 najnowszych trendów w projektowaniu maili, które warto w tym roku przetestować w swoich kampaniach. 

Spis treści

1. Maile tekstowe.

2. Bold Typography, czyli stosowanie pogrubień.

3. Dark mode, czyli tryb ciemny.

4. Stosowanie gradientów.

5. Wzbudzający emocje design.

6. Trójwymiarowe obrazy.

7. Kolaż fantasmagoryczny.

8. Stonowane kolory.

9. Projekt monochromatyczny.

10. Animacje ilustrowane.

1. Maile tekstowe

Obecnie wiele marek zaczyna powracać do tradycyjnej formy maila, czyli maila tekstowego. Taki format jest bardziej osobistą formą komunikacji i kojarzy się z listem, dlatego może być pozytywniej odbierany przez subskrybentów. Jeśli wybierzesz tę opcję, pamiętaj jednak, że treść maila musi być dla czytelnika naprawdę ciekawa, inspirująca i angażująca.

To, że wiadomości tekstowe wracają do łask, wcale nie oznacza, że grafiki czy animacje nie powinny być już stosowane w newsletterach, o czym zresztą przekonasz się w dalszej części tego artykułu.

2. Bold Typography, czyli stosowanie pogrubień

Dobrze przygotowany tekst newslettera potrafi wpłynąć na odbiorcę i skłonić go do określonych działań. Warto jednak pamiętać, że nie tylko sama treść jest tutaj ważna, ale także sposób jej prezentacji. Długi blok tekstu bez żadnych urozmaiceń jest trudny w odbiorze i czytelnik może mieć trudność z jego przyswojeniem. Poza tym ludzie zazwyczaj tylko skanują wzrokiem cały tekst w poszukiwaniu interesujących ich informacji.

Nie będzie więc zaskoczeniem, że zawsze należy wyróżniać słowa i fragmenty, które są dla odbiorcy szczególnie istotne. W swoich e-mailach starannie rozmieszczaj więc tekst i stosuj pogrubienia. Dzięki temu wiadomość będzie bardziej atrakcyjna i przyjemna w odbiorze.

Przeczytaj również:  Jak pisać oficjalne maile?

3. Dark mode, czyli tryb ciemny

Dark mode coraz bardziej zyskuje na popularności. Wszystko przez to, że korzystanie z tego trybu na urządzeniach nie męczy tak bardzo oczu i pozwala dłużej patrzeć w ekran monitora czy smartfonu. Projektując e-maile, warto wiedzieć, że aż 91,8% użytkowników Internetu korzysta z trybu ciemnego![1] Weź więc pod uwagę to, że część Twoich subskrybentów może używać go do przeglądania swojej mailowej skrzynki odbiorczej.

Co więc musisz zrobić, by Twoje wiadomości dobrze wyświetlały się wszystkim odbiorcom? Najprostszym przykładem jest obrysowanie czarnego tekstu na biało – będzie wówczas możliwy do odczytania w trybie dark mode. Zastosuj więc odpowiednie kodowanie i zaprojektuj swój newsletter, tak, by był kompatybilny z trybem dark.

4. Stosowanie gradientów

Zastanawiasz się, jakie tło użyć w swoim newsletterze? Ciekawym sposobem na wyróżnienie się i przyciągnięcie uwagi odbiorcy jest wykorzystywanie gradientów. E-mail z takim unikalnym tłem będzie bardziej estetyczny i miły dla oka oraz pomoże wzbudzić zainteresowanie. Jeśli jednak nie chcesz stosować gradientów na całym tle wiadomości, możesz użyć je tylko w przyciskach CTA.

gradient

Newsletter: Virtualo

Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak>> 

5. Wzbudzający emocje design

Twój e-mail ma być nie tylko pożyteczny dla odbiorcy i łatwy w odbiorze. Powinien także wzbudzać pewne określone emocje, które chcesz w odbiorcy wywołać (np. ciekawość, zaufanie, nadzieja, przynależność, optymizm, pożądanie itd.). Nie chodzi tutaj tylko o samą treść, ale także o design maila. Emocje można wywołać oczywiście poprzez użycie odpowiednich kolorów. Przykładowo niebieski kojarzy się ze spokojem, bezpieczeństwem i ukojeniem, czerwony z pasją, podekscytowaniem, pomarańczowy z energią i kreatywnością, żółty zaś przyciąga uwagę i zachęca do działania.

Podobne zasady dotyczą obrazów. Jeśli więc chcesz wypromować ofertę rabatową, użyj obrazów, które odzwierciedlają podekscytowanie. Jeśli dziękujesz za dokonanie zakupu, możesz użyć grafiki, która obrazuje wdzięczność. Projektując newsletter, zawsze wykorzystuj takie kolory i obrazy, które wywołają u Twojego subskrybenta właściwe emocje.

Przeczytaj również:  Double Opt-in – co to jest?

wzbudzajacy_emocje_design

Newsletter: Zalando

6. Trójwymiarowe obrazy

Coraz trudniej jest przyciągnąć i zatrzymać na dłużej uwagę odbiorcy. Dlatego warto nieco kombinować, stawiać na innowacyjność i testować nowe formaty, takie jak obrazy 3D. Obrazy 3D zostały po raz pierwszy użyte w latach 70-tych i powoli, po ugruntowaniu swojej pozycji w projektowaniu stron internetowych, wkroczyły do świata projektowania e-maili. W 2021 roku możesz więc dodać nowego wymiaru swojemu newsletterowi.

Obraz 3D potrafi bardziej niż zwykła grafika przyciągnąć wzrok i pobudzić wyobraźnię. Tego rodzaju obrazy idealnie sprawdzą się np. w przypadku prezentowania produktów, które można pokazać klientowi z kilku różnych stron.

7. Kolaż fantasmagoryczny

Kolejnym innowacyjnym pomysłem, który możesz wykorzystywać w projektach swoich e-maili, jest kolaż fantasmagoryczny. Co kryje się pod tą skomplikowaną nazwą? Otóż jest to nic innego, jak grafika składająca się z umieszczonych obok siebie fragmentów różnych obrazów. Ponownie, tak jak w przypadku obrazu 3D, taki kolaż wzbudzi zainteresowanie odbiorcy, a dodatkowo doda nieco surrealistycznego klimatu. Tego elementu należy jednak używać rozsądnie i z umiarem, tak, aby nie był dla czytelnika zbyt przytłaczający.

kolaz_fantasmagoryczny

Newsletter: Reserved

8. Stonowane kolory

Mocne i jaskrawe kolory już w tamtym roku odeszły w zapomnienie. Trend ten nadal będzie się utrzymywał. Obecnie coraz więcej firm i marek wykorzystuje na swoich stronach internetowych kolory bardziej stonowane i delikatniejsze. Kolory pastelowe szczególnie często wykorzystywane są przez branże kosmetyczne, odzieżowe czy związane ze zdrowiem.

Z racji tego, że użytkownicy Internetu wolą barwy stonowane, jasne i subtelne, warto wykorzystywać je również w swoich e-mailach. Zbyt wyraziste kolory nie wyglądają bowiem atrakcyjnie, mogą rozpraszać i odciągać uwagę odbiorcy.

Przeczytaj również:  Jak stworzyć skuteczny temat maila? Przydatne wskazówki

stosowane_kolory

Newsletter: Reserved

9. Projekt monochromatyczny

Kolejnym trendem w projektowaniu e-maili jest zastosowanie monochromatycznego układu kolorów. Oczywiście nie chodzi tutaj o użycie wyłącznie czerni i bieli. Możesz wybrać dowolny kolor – taki, który współgra z Twoją marką.

Monochromatyczna kompozycja polega na użyciu różnych odcieni tej samej barwy. Jest to bardzo bezpieczne rozwiązanie, często wykorzystywane także na firmowych stronach internetowych. Taki minimalistyczny design wygląda bardzo estetycznie i przejrzyście. Dodatkowo daje wrażenie spokoju i harmonii.

projekt_monochromatyczny

Newsletter: One Day More

10. Animacje ilustrowane

Jak sama nazwa wskazuje, chodzi tutaj o połączenie dwóch elementów, a więc ilustracji z animacją. Jak wiadomo, ruchome obrazy, takie jak GIF-y, o wiele bardziej przyciągają uwagę odbiorcy niż zwykła statyczna grafika. Połączenie animacji z grafiką rysunkową wydaje się być jeszcze ciekawszym rozwiązaniem. Nie tylko sprawi, że Twój e-mail będzie prezentował się wyjątkowo, ale także zachęci subskrybentów do dokonania konwersji, a przecież to jest z pewnością Twoim głównym celem.

Jak widać, pomysłów na ciekawe zaprojektowanie newslettera jest wiele. Warto w swoich kampaniach mailingowych testować różne formaty i sprawdzać, które z nich najlepiej działają na naszych odbiorców.

[1] https://www.socialmediatoday.com/news/11-email-design-trends-to-improve-your-email-marketing-strategy-in-2021-in/593521/

Nowe wezwanie do działania
Rate this post

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here