Zakupy przedświąteczne wcześniej niż zwykle. Jak dotrzeć do klientów?

0
628

zakupy_przedsiateczne

W tym roku zakupy przedświąteczne zaczną się jeszcze wcześniej niż w poprzednich latach. Tak prognozują eksperci, a potwierdzeniem jest nowy raport firmy Microsoft. Kiedyś przedświąteczna gorączka startowała pod koniec listopada. W tym roku jednak to nie Czarny Piątek rozpocznie szaleństwo zakupowe. Według raportu Microsoft 32% kupujących planuje rozpocząć zakupy wczesną jesienią. Co to oznacza? Już teraz nadszedł czas na promocję Twojej firmy. Co musisz wiedzieć?

Zakupy przedświąteczne. Co się zmieni?

Raport Microsoft wskazuje na cztery kluczowe zmiany w tym okresie świątecznym:

  • Zakupy rozpoczną się w tym roku wcześniej niż zwykle.
  • Klienci będą zainteresowani alternatywnymi metodami płatności i dostawy.
  • Trendem będzie zrównoważony rozwój.
  • Konkurencja reklamowa będzie wysoka.

e-commerce_v2

Klienci chcą wiedzieć wcześniej

Okazuje się, że dziś klienci robią coraz bardziej przemyślane zakupy. Nie kupują pod wpływem impulsu, lecz „badają” produkty, korzystając z informacji znalezionych w sieci.

Według raportu Microsoft obecnie czas zapoznawania się z produktem może potrwać miesiąc, a nawet dłużej. Wydłużony czas całego procesu zakupowego sprawia, że masz większe możliwości na dotarcie do klienta, zanim ten podejmie ostateczną decyzję. Warto wspomnieć, że już wcześniej 76% konsumentów kupiło produkt dzięki wyszukiwaniu w Internecie.

Przeczytaj również:  Strategia marketingowa – jak ją opracować?

Sprzedaż online umacnia się coraz bardziej. Udział globalnej sprzedaży detalicznej e-commerce wzrósł o 32,4% od 2019 do 2020 roku, a prognozy mówią o wzrośnie o kolejne 8,3%. Dlatego też koniecznie zbuduj widoczność Twoich produktów w sieci.

Klienci chcą mieć różne możliwości

Prawdopodobnie w tym roku kluczowym wyzwaniem będzie utrzymanie odpowiedniego poziomu zapasów w sklepie. Czego jeszcze oczekują konsumenci? Według raportu Microsoft:

  • Klienci chcą mieć do wyboru alternatywne metody płatności i dostawy – koniecznie zapewnij więc różne opcje płatności i odbioru.
  • Klienci nie chcą poczuć rozczarowania, dlatego zadbaj o zapasy magazynowe. Jeśli jednak jakiegoś produktu zabraknie, jest na to rozwiązanie. Według raportu Microsoft co czwarty kupujący kupiłby karty podarunkowe, gdyby nie znalazł odpowiedniego prezentu. Zapewnij więc dostępność bonów upominkowych w swoim e-sklepie.
  • Klienci chętniej wybiorą lokalne sklepy, które zagwarantują im pełen asortyment, szybką dostawę i wygodne opcje odbioru.

Jeśli szukasz skutecznych rozwiązań lokalnego marketingu internetowego, skorzystaj z pomocy specjalistów.

Chcesz sprzedawać w sieci? Zrobimy Ci sklep internetowy. Sprawdź jak

Przeczytaj również:  Ile kosztuje kampania reklamowa w Internecie?

Klienci chcą firm, które stawiają na zrównoważony rozwój

Klienci chętnie interesują się firmami i markami, dla których ważne są kwestie społeczne czy związane z ochroną środowiska. Według raportu Microsoft średnia liczba wyszukiwań dotyczących zrównoważonych produktów wzrosła o 37% od 2019 roku.

E-commerce jest generalnie bardziej przyjazny dla środowiska niż tradycyjne zakupy, wiele jednak wciąż można by poprawić. Chodzi tu m.in. o kwestie związane z transportem przesyłek czy używaniem foliowych opakowań, które zanieczyszczają środowisko. Wykaż więc inicjatywę, np. możesz plastik zamienić na papier, o czym oczywiście poinformuj swoich klientów na swoich mediach społecznościowych.

Klienci szukają produktów w sieci, więc konkurencja wzrasta

Zmienia się sposób, w jaki konsumenci kupują i dowiadują się o produktach i usługach. Liczba wyszukiwań wzrosła w latach 2019–2020. Koszt kliknięcia (CPC) podniósł się o 15% w porównaniu z poprzednim kwartałem. Dlatego warto przyjrzeć się swoim słowom kluczowym i strategiom ustalania stawek.

Jak widzisz, musisz zadbać o widoczność Twoich produktów i usług w sieci jak najwcześniej. Wykorzystaj już ten moment i wypróbuj różne kanały dotarcia do klientów. Zadbaj o stabilny, bezpieczny e-sklep dostępny każdym urządzeniu oraz promuj swoją ofertę w Social Mediach. Nie stawiaj jednak wyłącznie na działania przed gorącym okresem świątecznym, ale także kontynuuj budowanie widoczności firmy przez cały czas, również po świętach. Zadbaj o stałą i skuteczną promocję Twojego e-sklepu i stwórz mocną relację z klientami.

Przeczytaj również:  Wsparcie sprzedaży – co to jest i czy warto je wdrażać w swojej firmie?

Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>

Źródło: Optimize now for holiday retail – Microsoft Advertising

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (1 vote)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here