Dlaczego potrzebujesz live czata w sklepie internetowym?

0
141

Dlaczego_potrzebujesz_live_czata_w_sklepie_internetowym?

Istnieje wiele sposobów komunikacji z klientami przez Internet. Wszystkie powstały po to, aby kontakt online jak najbardziej przypominał relacje w świecie rzeczywistym i usprawniał proces sprzedaży. Jednym z narzędzi, które zapewnia bezpośredni kontakt, jest czater, czyli komunikator z klientami na stronie.

Do czego służy i dlaczego jest niezbędny w Twoim sklepie internetowym – o tym w dzisiejszym artykule.

Spis treści

1. Co to jest czater?

2. Do czego służy czater w e-sklepie?

3. Jak działa czater w sklepie internetowym?

4. Jakie korzyści daje czater w sklepie internetowym?

5. Czater w sklepie internetowym – podsumowanie

 

Co to jest czater?

Czater to narzędzie, które służy do szybkiego kontaktu klientów z firmą, poprzez aplikację czat na stronie internetowej czy w e-sklepie. Rozwiązanie wykorzystywane jest przede wszystkim do prowadzenia działań customer service (obsługi klienta) oraz sprzedaży online. Dzięki czaterowi zaangażujesz klientów odwiedzających Twój sklep, wesprzesz użytkowników przeglądających Twoją ofertę – pomożesz im znaleźć i kupować produkty.

Do czego służy czater w e-sklepie?

Wyobraź sobie, że chcesz kupić nowego laptopa do prac biurowych. Szukasz odpowiedniego rozwiązania. W sklepie stacjonarnym podszedłbyś do sprzedawcy i zapytał, na jakie modele warto zwrócić uwagę i jakie parametry są ważne w przypadku sprzętu do pracy. W sklepie internetowym sytuacja wygląda inaczej. Doradcą klienta online w czasie rzeczywistym jest bohater dzisiejszego wpisu, czyli – czater.

Media społecznościowe, numer telefonu czy e-mail nie zastąpią realnej interakcji. Klienci są przyzwyczajeni, że mają przy sobie doradcę klienta, który w każdej chwili może odpowiedzieć na ich pytania. Do takiej komunikacji w świecie e-commerce służy czat na żywo, który jest najczęściej wybieraną formą kontaktu wśród firm.

Statystyki wyraźnie pokazują, że czater to obecnie konieczność w sklepie internetowym. 77% kupujących deklaruje, że oczekuje kontaktu ze sprzedawcą lub konsultantem przed zakupem.

Jak działa czater w sklepie internetowym?

Czater w e-sklepie działa w prosty i intuicyjny sposób.

  • Użytkownik wchodzi na stronę z Twoimi produktami.
  • Zazwyczaj w rogu lub z boku wyświetla się okienko do komunikacji z klientami i informacja o konsultancie gotowym na pytania związane z ofertą.
  • Wystarczy, że klient odpowie na zapytanie (np. „W czym mogę pomóc?”), wówczas rozpocznie rozmowę na czacie z konsultantem.

Poniżej przykład czatera w sklepie oferującym zlewozmywaki kuchenne (okno czatu znajduje się po prawej stronie):zlewozmywaki

Źródło: primagran.pl

Dzięki czaterowi użytkownik szybko uzyskuje odpowiedź na pytania i świadomie korzysta z Twojej oferty. To także świetne rozwiązanie dla tych, którzy nie mogą w danym momencie lub po prostu nie lubią rozmawiać przez telefon. Wystarczy, że wpiszą zapytanie w okno czatera.

Wiadomo, że wiele pytań odwiedzających Twój e-sklep będzie się powtarzać. Dlatego w czterach często umieszcza się najpopularniejsze zapytania, aby usprawnić komunikację.

Poniżej przykład czatera w sklepie internetowym z kosmetykami:kosmetyki

Źródło: kupkosmetyk.pl

 

Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>

 

Jakie korzyści daje czater w sklepie internetowym?

Nie ma wątpliwości, że czater ułatwia kontakt z klientem, a co za tym idzie – poprawia wyniki sprzedaży. Warto jednak przyjrzeć się szczegółowo każdej z zalet tego rozwiązania.

Oszczędność czasu

Klienci cenią firmy, które szanują ich czas. Czater znacznie usprawnia komunikację z klientem – jest dynamiczniejszą formą komunikacji niż choćby e-mail. Na pytanie zadane na czacie użytkownik otrzymuje odpowiedź po kilku minutach. Dzięki czemu chętniej i świadomie korzysta z Twojej oferty.

Jak pokazują dane, ma to duży wpływ na odbiór Twojej marki: 73% konsumentów uważa, że najważniejszą cechą dobrej firmy jest szanowanie czasu swoich klientów.

Wygoda

Nie każdy lubi rozmawiać przez telefon. Świadczy o tym choćby popularność takich aplikacji jak Pyszne.pl czy Uber, gdzie zamawiasz jedzenie czy przejazd w aplikacji (bez konieczności rozmowy telefonicznej).

Poza tym Twój klient może akurat jechać w autobusie czy siedzieć w pracy. Dzięki czaterowi nawet w takich sytuacjach ma możliwość zapytać o Twoje produkty lub usługi. Dostęp do wielu kanałów komunikacji to kolejny ważny element Twojej działalności, na który zwraca uwagę znaczna większość klientów sklepów internetowych (89%).

Mniej porzuconych koszyków

W głowie klienta przed zakupem głębi się masa pytań. Rozwiać jego wątpliwości może konsultant, który zaraz po wejściu na stronę sklepu internetowego anonsuje swoją gotowość do pomocy. Dzięki czemu więcej klientów decyduje się na zakup produktu. W ten sposób pomagasz odwiedzającym szybciej podjąć dobrą decyzję.

Dobry wizerunek marki

Dostępność czatera w Twoim sklepie internetowym dobrze świadczy o Twojej firmie. Klient widzi, że dbasz o jego wygodę i pierwszy wychodzisz z inicjatywą interakcji. Ponadto obecność konsultantów zwiększa zaufanie do firmy i podnosi standard obsługi klienta. Czater sprawia, że Twój sklep przestaje być bezosobowy.

 

Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>

 

Czater w sklepie internetowym – podsumowanie

Coraz więcej klientów uznaje czater w sklepach internetowych za standard. Ta szybka forma komunikacji ma wiele zalet.

Przedsiębiorcy, którzy skorzystali z tej funkcjonalności, zauważają, że:

  • wzrosła ocena obsługi klienta,
  • nawiązali więcej długofalowych relacji z klientami,
  • wyróżnili się na tle konkurencji,
  • wiedzą więcej o potrzebach swoich klientów,
  • zmniejszyła się liczba wiadomości e-mail i telefonów ze standardowymi pytaniami.

Jak widzisz, czater to niewielka zmiana, która daje duże efekty. Jeśli Twoi klienci wciąż nie mają możliwości skorzystania z tej formy komunikacji, rozważ wdrożenie tego udogodnienia dla ich wygody.

Źródła: WhosOn, Forrester

 

Przeczytaj także, jak stworzyć lejek e-mail marketingowy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here