Jak działa i w czym może pomóc Wirtualny Asystent?

0
730

W_czym_moze_pomoc_Wirtualny_Asystent

Prowadzenie firmy wiąże się z wieloma obowiązkami. Dzięki Wirtualnemu Asystentowi, który wspiera live czat, masz szansę dodać kolejny kanał komunikacji z klientami i potencjalnymi klientami na Twojej stronie internetowej lub w e-sklepie, jednocześnie skupiając się na innych ważnych zadaniach w Twojej firmie.

Spis treści

1. Kim jest Wirtualny Asystent?

2. W czym pomaga Wirtualny Asystent?

3. Jakie korzyści daje Wirtualny Asystent?

4. Jak działa Wirtualny Asystent?

Kim jest Wirtualny Asystent?

Wirtualny Asystent (WA) to specjalista zajmujący się obsługą klientów. Odpowiada w Twoim imieniu na ich zapytania z live czatu w e-sklepie lub na stronie internetowej. Najpierw poznaje specyfikę oferty Twojej firmy (produktów lub usług), a następnie pomaga zarządzać obsługą klientów w Twoim imieniu.

WA przede wszystkim odpowiada na pytania użytkowników, którzy odwiedzili Twój sklep internetowy – pomaga dokonać wyboru i poleca optymalne rozwiązania.

Pomoc WA pozwoli Ci oszczędzić czas i zmniejszyć liczbę obowiązków. Dzięki czemu w Twoim codziennym grafiku znajdzie się więcej miejsca na priorytetowe zadania związane z prowadzeniem biznesu.

Obecność WA na Twojej stronie internetowej to także odpowiedź na zapotrzebowanie kupujących. 77% z nich oczekuje kontaktu z rzeczywistą osobą przed dokonaniem zakupu. Co więcej, 41% deklaruje, że bardziej ufa markom, które umożliwiają użytkownikom dostęp do wirtualnego konsultanta.

Przeczytaj również:  Struktura strony WWW – jak ją zaplanować?

W czym pomaga Wirtualny Asystent?

Lista zadań Wirtualnego Asystenta zależy od specyfiki działania Twojego sklepu internetowego. Jednak wypada zaznaczyć, że do najczęstszych obowiązków WA należy:

  • obsługa klientów odwiedzających Twój sklep internetowy (lub stronę WWW),
  • odpowiadanie na pytania dotyczące Twojej oferty w czasie rzeczywistym,
  • uzupełnianie bazy wiedzy na temat Twoich klientów (np. najczęstsze pytania lub preferencje zakupowe),
  • prowadzenie raportów i statystyk,
  • konfiguracja zaproszeń i akcji angażujących,
  • obsługę live czatu od 8:00 do 20:00 (od poniedziałku do piątku),
  • przekazywanie niektórych zapytań do odpowiednich działów,
  • łączenie klientów sprzedażowych ze specjalistami w firmie,
  • wsparcie techniczne (np. pomoc przy instalacji czatera),
  • obsługa połączeń telefonicznych callback.

Jeśli to konieczne, WA może również spełniać dodatkowe, wyznaczone przez Ciebie zadania związane z obsługą klientów internetowych.

Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>

Jakie korzyści daje Wirtualny Asystent?

Korzyści, jakie niesie ze sobą wsparcie Wirtualnego Asystenta, wypada podzielić na dwie grupy: zalety dotyczące Twojej firmy oraz te dotyczące Twoich klientów.

  • Dla Ciebie WA to przede wszystkim dodatkowy kanał obsługi klienta, który aktywnie wspiera odwiedzających Twoją stronę. Dzięki czemu wzrasta szansa na polepszenie wyników sprzedaży. Klienci lepiej orientują się w Twojej ofercie i robią świadome zakupy. Transakcje przebiegają szybciej. Ponadto nie musisz się martwić urlopami, szkoleniami czy ubezpieczeniem. WA pozwala Ci zaoszczędzić pieniądze i czas związany z wprowadzaniem i utrzymaniem nowego pracownika.
  • Dla Twoich klientów WA to przede wszystkim szybkie wsparcie podczas robienia zakupów. Jeśli odwiedzający ma problem z wybraniem odpowiedniego produktu dla siebie, korzysta z czatu i po chwili nawiązuje połączenie ze specjalistą gotowym rozwiać wszelkie wątpliwości. Jak pokazują badania, 62% konsumentów kupuje więcej, jeśli na stronie dostępne jest wsparcie online.
Przeczytaj również:  informacja o bezpieczeństwie połączenia za pomocą protokółu HTTPS

wirtualny_asystent

Jak działa Wirtualny Asystent?

Jak widzisz, usługa Wirtualnego Asystenta ma niezwykły potencjał usprawniania sprzedaży internetowej. Skuteczność tego elastycznego rozwiązania zależy od wprowadzenia odpowiednich rozwiązań – adekwatnych do specyfiki Twojej branży.

Dlatego na początku Ty decydujesz, ile potrzebujesz czatów i rozmów telefonicznych typu callback (czyli takich, kiedy to konsultant dzwoni do Twojego klienta ze strony). Wybór zależy głównie od wielkości Twojej firmy i codziennej liczby kontaktów, które obsługujesz. Omówienie Twoich potrzeb biznesowych jest punktem wyjściowym do opracowania dalszej strategii działania.

Następnie konsultant szczegółowo zapoznaje się z Twoją ofertą. Określa grupę docelową i bada inne obszary, które będą niezbędne do prowadzenia obsługi klienta na najwyższym poziomie.

W trakcie współpracy z WA jesteś na bieżąco informowany o danych dot. działań. Na ustalonych etapach trwania usługi dostajesz pakiet zawierający podsumowania liczbowe, wnioski z nich płynące oraz porady, które mogą usprawnić kontakt z klientami.

Większość właścicieli firm ma więcej rzeczy do zrobienia niż może ogarnąć. Na www.czater.pl fachowcy przejmą te zadania od Ciebie, dzięki czemu zyskujesz czas na rozwój swojego biznesu i robienie tego, co potrafisz robić najlepiej!

Przeczytaj również:  Ranking stron internetowych – sierpień 2022

Przeczytaj również, dlaczego potrzebujesz live czata w sklepie internetowym.

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (1 vote)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here