9 wskazówek dla e-commerce na Czarny Piątek 2019

0
422

9_wskazowek_dla_ecommerce_na_Czarny_Piatek_2019

Już w ten piątek, 29 listopada, istne szaleństwo zakupów i czas największych wyprzedaży na całym świecie. E-commerce oraz sklepy stacjonarne w Polsce już po raz kolejny z tej okazji aktywnie organizują promocje i wyprzedaże, przygotowując się do tego okresu już znacznie wcześniej. Wielkie wyprzedaże z okazji Black Friday i Cyber Monday stanowią dla sprzedawców detalicznych bezwzględne źródło ruchu organicznego, tak w sklepach stacjonarnych, jak również online. W związku z tym, że Czarny Piątek przypada na przedświąteczny okres, uważa się go za oficjalny początek działań promocyjnych dla e-commerce.

Dla reklamodawców istnieje szereg dostępnych opcji, które pomogą wyróżnić firmę na tle konkurencji w tym okresie. W poniższym artykule przedstawiamy kilka zasadniczych strategii marketingowych, które pomogą zwiększyć sprzedaż w okresie przedświątecznym.

1. Przejrzyj techniczne parametry SEO swojej strony WWW

Zapewne masz milion pomysłów na to, jakie działania marketingowe mogłyby zwiększyć sprzedaż w Twojej firmie w okresie przedświątecznym. Ale pamiętaj, że podstawą każdych działań promocyjnych jest dobrze zoptymalizowana strona WWW. Sprawdź najpierw techniczne parametry SEO swojej witryny. Zwróć uwagę na:

  • strony z błędami 404;
  • uszkodzone linki czy utracone strony docelowe;
  • responsywność strony i jej bezpieczeństwo dla użytkowników;
  • zapewnienie serwerom możliwości obsługiwania dużego ruchu na stronie;
  • optymalizację szybkości ładowania się strony;
  • zoptymalizowanie meta tagów i opisów za pomocą słów kluczowych, takich jak np. „Czarny piątek”, „Black Friday”, „wyprzedaż”, „prezent” itp.;
  • dodanie widocznych wezwań do działania;
  • aktualność informacji w zakładce „kontakt”, aby użytkownicy mogli skontaktować się z Twoją firmą w razie potrzeby albo szybko ją zlokalizować.

Pamiętaj, im dłużej użytkownik będzie oglądał Twoją witrynę, tym większe prawdopodobieństwo, że dokona zakupu. Nie strać go na tym etapie.

2. Słowa kluczowe

Przeanalizuj wyniki swoich kampanii marketingowych z ubiegłego roku. Wejdź w Google Analytics i sprawdź, które strony wygenerowały największy ruch, najwyższą konwersję i najwyższą pozycję wg. słów kluczowych. Wykorzystaj te dane do przygotowania swojej strategii marketingowej w tym roku.

Przechodząc do badania słów kluczowych pamiętaj, że w Czarny Piątek najczęściej wyszukiwane hasła to: „Czarny piątek” albo „Black Friday”. Wykorzystaj te hasła w połączeniu z Twoją branżą czy produktem, podczas tworzenia strategii wyszukiwania. Dodatkowo wykorzystaj słowa kluczowe, które są bezpośrednio związane z działaniami promocyjnymi Twojej firmy, specyfiką produktu albo unikatową ofertą cenową, np.: „bezpłatna dostawa”, „gwarancja”, „prezent”, „okazja”, „ograniczona oferta”, „rabat”, „kupon” itp.

3. Zadbaj o strony docelowe

Stworzenie stron docelowych to świetny sposób na pozyskanie potencjalnych klientów dla Twojej firmy, promowanie produktów czy prezentację oferty specjalnej. Strony docelowe powinny zawierać zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych meta tagi (w tym cechy produktu), opisy i przyciągający uwagę nagłówek. Sprawdzą się także interaktywne i angażujące treści, takie jak: filmy, zdjęcia, infografika czy slajdy, które zapewnią odwiedzającym Twoją witrynę wartość informacyjną. Podkreśl wartości, które charakteryzują Twoją markę lub firmę i stwórz atrakcyjny obraz, który odróżni Twoją ofertę od konkurencji.Zadbaj_o_strony_docelowe

Źródło: https://mediamarkt.pl/

4. Aktualność oferty

Rozpocznij komunikację marketingową z klientem jeszcze na długo przed startem wyprzedaży. Przygotuj banery reklamowe, uruchom strony docelowe, komunikuj w mediach społecznościowych, jednym słowem – wykorzystaj wszystkie możliwości, aby zbudować w świadomości klienta, jeszcze przed startem wyprzedaży, obraz twoich produktów, a jednocześnie dostarczyć informację nt. wyprzedaży czy oferty specjalnej w tym okresie.Aktualność_oferty

Źródło: https://mediaexpert.pl/

Ważne jest wczesne planowanie działań promocyjnych. Rozważ aktualizację uwzględniającą nowe terminy, ceny, opisy i produkty, na stronach docelowych z ubiegłego roku, aby zaoszczędzić czas.

5. Wstrzymaj nowych klientów na swojej stronie

Staraj się zatrzymać tych klientów, którzy odwiedzili Twoją witrynę, ale nie dokonali zakupu. Włącz Pop-Up, który będzie aktywować się podczas próby zamknięcia witryny. Dzięki niemu, możesz zaoferować natychmiastowy kontakt z doradcą, dodatkowe rabaty, oferty specjalne czy ważne informacje. Dodaj funkcję „Wish List” albo „Ulubione” na Twojej witrynie.Wstrzymaj_nowych_klientow_na_swojej_stronie

Źródło: https://www.gatta.pl/

Dzięki temu będziesz mieć dostęp do informacji nt. zainteresowań Twoich potencjalnych klientów, a tym samym możliwość wysyłania im spersonalizowanych oferty czy stosowania remarketingu. Śledź porzucone kosze i wysyłaj przypomnienia klientowi, że ​​zakup nie został zakończony. Dodaj na swoją stronę linki do profili swojej firmy w mediach społecznościowych.

6. Opinie są ważne!

Zadbaj o pozytywne opinie w sieci o Twojej firmie. W artykule „14 dobrych praktyk, by przekonać klienta do wystawienia firmie pozytywnej opinii” znajdziecie przydatne wskazówki, jak zachęcić klienta do pozostawienia polecającej opinii o firmie. Skorzystaj z nich. Pamiętaj, że klient przed dokonaniem zakupu zawsze sprawdza opinie o pożądanym produkcie czy firmie, porównuje ceny i analizuje towary substytucyjne.Opinie_sa_wazne

Źródło: https://www.ikea.com/pl/

7. Wykorzystaj media społecznościowe

Media społecznościowe to najbardziej opłacalna platforma do promocji firmy i dotarcia z przekazem do potencjalnego klienta. Zadbaj o świąteczne akcenty na swoich profilach: zmień awatar, zaktualizuj cover photo, zadbaj o aktualne opisy produktów cen czy oferty. Przeanalizuj statystyki swoich profili w mediach społecznościowych. Które z nich najlepiej sprawdzają się podczas promocji, w konkursach czy giveaway’ach? Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, LinkedIn czy może Pinterest?

Szacuje się, że ​​75% użytkowników podejmuje działania po obejrzeniu postu marki na Instagramie, podczas gdy Pinterest jest o 30% skuteczniejszy w generowaniu sprzedaży.

Pamiętaj, aby dostosowywać przekaz reklamowy do każdego kanału osobno. Dla Instagrama czy Pinteresta najlepiej sprawdzi się ładne zdjęcie, wzbudzające emocje u odbiorcy, dla Facebooka przygotuj angażujący post z użyciem wyzwania do działania. Dla YouTube nagraj filmik, który będzie najlepiej prezentować zalety Twojego produktu czy usługi albo zachęcać do skorzystania z oferty specjalnej. Szczegółowo o tym, jak przyciągnąć klienta na profil swojej firmy w mediach społecznościowych przeczytasz w naszym artykule.Wykorzystaj_media_spolecznosciowe

Źródło: https://www.facebook.com/Play/

8. Wykorzystaj w pełni możliwości e-mail marketingu

Jednym z kanałów promocyjnych, który musisz wziąć pod uwagę, jest e-mail marketing. Przygotuj wysokiej jakości Newsletter z serią powiązanych ze sobą artykułów czy listą produktów. E-mail marketing zapewnia bardzo wysoki zwrot z inwestycji, a także pomoże skompilować listy odbiorców i profile, na które będą kierowane promocje dotyczące określonych produktów czy Newsletter w Czarny piątek. Pamiętaj, że potencjalny klient powinien być zaintrygowany. Takiego efektu nie osiągniesz jednym mailem. Zadbaj o rozłożoną w czasie komunikację, ale pamiętaj, żeby nie była ona zbyt nachalna.Wykorzystaj_w_pelni_mozliwosci_e-mail_marketingu

Źródło: https://mediaexpert.pl/

9. Przygotuj towar i zadbaj o dostawę

Nie dopuść, aby „best-sellerowe” towary zakończyły się wcześniej niż popyt na nie. Zadbaj wcześniej o koordynacje kwestii z dostawcami czy pośrednikami.

Przygotuj świąteczne opakowanie dla swoich produktów. W przedświątecznym okresie wielu klientów szuka prezentów dla swoich bliskich, a specjalne opakowanie na Czarny piątek będzie kolejnym dobrym argumentem na korzyść Twojej firmy.

Możesz także zrobić listę zestawów upominkowych. Istnieje kategoria kupujących, którzy nie są do końca pewni, czego szukają i często te zestawy upominkowe są dla nich najlepszym wyborem.  Świetnym rozwiązaniem będzie zaoferowanie towarów komplementarnych, które mogą być zawarte w zestawach.

Takie okazje, jak Czarny Piątek czy Cybernetyczny Poniedziałek – zwiększają sprzedaż. To też oznacza wielokrotne zwiększenie ilości dostaw i obciążenie dla firm pocztowych i kurierskich. Zapewnij swoim klientom szybką i ciągłą dostawę. Jeśli Twój sklep dostarcza towary samodzielnie – rozważ zatrudnienie dodatkowego personelu.

 

Stosuj nasze wskazówki, aby maksymalnie wykorzystać tę przedświąteczną kampanię marketingową swojej firmy. Takie wydarzenia jak Black Friday i Cyber Monday – to dopiero początek przedświątecznego sezonu marketingowego, a nie jego koniec. Kontynuuj kampanię aż do Bożego Narodzenia i po nim.

9 wskazówek dla e-commerce na Czarny Piątek 2019
3.5 (70%) 2 votes

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here