SEO lokalne od A do Z – jak wzmocnić widoczność Twojej firmy

2
457

e-book-SEO-lokalne-do-A-do-Z

Jeśli chcesz dotrzeć do klientów w Twoim mieście lub okolicy, koniecznie zainteresuj się lokalnym SEO. To zbiór działań, na który składają się zarówno działania on-site, jak i off-site. Celem pozycjonowania lokalnego jest zwiększenie widoczności dla fraz w zakresie konkretnej lokalizacji – regionu, miasta, a nawet dzielnicy. Dzięki wdrożeniu odpowiedniej optymalizacji możliwe jest dotarcie do użytkowników, którzy poszukują firm blisko siebie i wpisują do wyszukiwarki zapytania lokalne. Z artykułu dowiesz się, kto powinien zainwestować w SEO lokalne oraz dlaczego warto.

Jakie branże powinny postawić na lokalne SEO?

Zastanawiasz się, czy SEO lokalne to dobre rozwiązanie dla Twojego biznesu? Na działania tego typu powinny zdecydować się przede wszystkim te firmy, których działalność prowadzona jest stacjonarnie na terenie jednego miasta lub województwa. Działasz w dużym mieście? Tym bardziej zainteresuj się pozycjonowaniem lokalnym. W większych aglomeracjach konkurencja jest spora, więc warto powalczyć o jak najwyższe pozycje.

Wśród branż, które powinny zainwestować w SEO lokalne, należy wymienić m.in.:

  • salony fryzjerskie i kosmetyczne,
  • restauracje i kawiarnie,
  • siłownie i kluby fitness,
  • kwiaciarnie,
  • warsztaty samochodowe, myjnie,
  • kliniki i gabinety prywatne.

Na SEO lokalne powinni postawić wszyscy specjaliści prowadzący swoje biura czy warsztaty, np. notariusz, krawiec. Nie oznacza to jednak, że trzeba działać wyłączenie stacjonarnie – pozycjonowanie lokalne sprawdzi się również w przypadku biznesów, które świadczą swoje usługi u klienta. Firmy te również działają na terenie konkretnego miasta lub regionu, np. hydraulik, ekipa remontowa czy mobilna kosmetyczka.

Jakie korzyści daje SEO lokalne?

SEO lokalne otwiera wiele możliwości dla firm. Co zyskasz dzięki wdrożeniu odpowiednich kroków?

  • Dotarcie do klientów w Twojej okolicy – dzięki pozycjonowaniu lokalnemu użytkownicy bez problemu znajdą drogę do Twojej firmy oraz informacje o Twoim biznesie. Ponadto dotrzesz również do tych osób, które korzystają z urządzeń mobilnych.
  • Większą szansę na wysoką pozycję na lokalne frazy – ściganie się z konkurencją na rynku krajowym jest trudniejsze i bardziej skomplikowane. Wymaga więcej cierpliwości niż w przypadku konkurencji lokalnej.
  • Szybsze efekty i oszczędność czasu – decydując się na pozycjonowanie lokalne, masz większe szanse na uzyskanie pozytywnych rezultatów w krótszym czasie.
  • Mniejsze koszty – lokalne SEO jest mniej złożonym procesem, więc nie musisz inwestować tyle, ile w przypadku pozycjonowania klasycznego na frazy ogólnokrajowe.
  • Inwestycję na przyszłość – jeśli masz w planach podbicie krajowego rynku, zacznij od podstaw. Dzięki wypozycjonowaniu na lokalnym rynku, zbudujesz swoją pierwszą bazę klientów.

Jeśli temat Cię zaciekawił, więcej informacji znajdziesz w naszym e-booku:

 

Pobierz darmowy e-book SEO lokalne od A do Z

e-book-SEO-lokalne-do-A-do-Z

E-book – SEO lokalne od A do Z. Czego się dowiesz?

W e-booku znajdziesz odpowiedzi na takie pytania jak:

  • Czym różni się pozycjonowanie lokalne od tradycyjnego?
  • Na czym polegają działania on-site – od standardowej optymalizacji do optymalizacji lokalnej?
  • Jak przebiegają działania off-site, czyli czym jest link building i link regionalny?
  • Czym jest Google Moja Firma?
  • Jak dodać firmę do GMB?
  • Jak opinie użytkowników wpływają na lokalną widoczność w Google?
  • Gdzie warto umieszczać dane teleadresowe firmy?

Wszystkie informacje przedstawiliśmy w przystępnej i atrakcyjnej formie, a treść uzupełniliśmy aktualnymi danymi, ciekawymi przykładami oraz praktycznymi wskazówkami. Jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodą z SEO lokalnym, zapraszamy do lektury naszego e-booka.

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here