Katalogi NAP – dlaczego Twoja firma powinna się tam znaleźć?

0
919

Katalogi_NAP_dlaczego_Twoja_firma_powinna_sie_tam_znalezc

Marketing internetowy jest pełen tajemniczych akronimów. Możliwe, że już spotkałeś się z takimi skrótowcami jak: SEO, CMS, UX czy NAP. Dzisiaj odkryję tajemnicę ostatniego z wymienionych. Z tego blogowego wpisu dowiesz się, czym są wizytówki i katalogi NAP i dlaczego jako przedsiębiorca powinieneś się nimi zainteresować.

Spis treści

1. Co oznacza NAP w marketingu internetowym?

2. Dlaczego warto założyć wizytówkę NAP?

3. Jakich informacji NIE może zabraknąć w wizytówce NAP?

4. Jakiego błędu unikać przy dodawaniu wizytówek NAP?

5. Wizytówki NAP – co warto zapamiętać?

 

Co oznacza NAP w marketingu internetowym?

Słownik języka angielskiego może wprowadzić cię w błąd, sugerując, że „nap” to drzemka. W marketingu internetowym skrótowiec NAP rozumie się jako wirtualną wizytówkę firmy, na którą składają się:

  • Name (nazwa firmy),
  • Address (lokalizacja),
  • Phone (numer telefonu).

Brzmi nieco starodawnie, ale obecnie wizytówki NAP zawierają znacznie więcej informacji niż trójca ze skrótowca.

Jeśli zajrzysz do najpopularniejszych serwisów publikujących wizytówki NAP, zdasz sobie sprawę, że mogą one prezentować komplet informacji o danym przedsiębiorstwie. Poza nazwą, adresem i numerem kontaktowym umieszcza się tam:

  • linki do strony WWW firmy i profili w Social Mediach,
  • adres e-mail,
  • NIP i REGON,
  • godziny otwarcia (jeśli działasz stacjonarnie),
  • opis zakresu Twojej działalności.

Ale to nie wszystko. Nowoczesne katalogi firm umożliwiają także:

  • publikacje zdjęć i filmów związanych z Twoją branżą,
  • wpisanie słów kluczowych dotyczących Twojej działalności,
  • wyrażanie opinii o produktach i usługach, które kupili/z których skorzystali klienci.
Przeczytaj również:  Jak obliczyć ROI kampanii marketingowych?

Żeby mieć lepszy obraz tego, jak wygląda profesjonalna wizytówka NAP, wejdź na stronę któregoś z popularnych serwisów, np. panoramafirm.pl czy pkt.pl. Wybierz interesującą cię kategorię i zobacz, jak prezentują się inne przedsiębiorstwa, a później stwórz wizytówkę własnej firmy, korzystając z przycisku „dodaj firmę”.

Obszerną (zawierającą 160 pozycji) i aktualną listę darmowych serwisów, w których możesz opublikować swoją wizytówkę NAP znajdziesz pod tym linkiem.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku

Dlaczego warto założyć wizytówkę NAP?

Zakładanie wizytówek w serwisach NAP to proste działanie e-marketingowe, które pozytywnie wpływa na widoczność Twojej firmy w sieci. Nie trzeba dodawać, że dzięki tej praktyce powiększasz szansę na pozyskiwanie nowych klientów.

Dodatkowo wypada wspomnieć, że umieszczenie wizytówek NAP w różnych internetowych katalogach odnotowują wyszukiwarki. W ten sposób Twoja firma zyskuje zaufanie nie tylko wśród internautów, ale również w ocenie algorytmów Google. Korzystając z fachowego języka, można powiedzieć, że zakładanie wizytówek NAP wspiera działania SEO.

Poza tym wizytówka NAP to po prostu reklama Twojej działalności, na którą nie musisz przeznaczać żadnych środków finansowych. Wystarczy zebrać najważniejsze materiały i poświęcić trochę czasu na ich publikacje w serwisach wybranych z listy katalogów NAP.

Przeczytaj również:  Co to jest ASMR, czyli jak reklama może zadbać o nasz relaks

Pobierz darmowy e-book “Lista katalogów NAP. Czyli jak skutecznie wzmocnić działania SEO” >>

material-lista-katalogow-NAP

Jakich informacji NIE może zabraknąć w wizytówce NAP?

Wiadomo, że każda firma zdecyduje się na przedstawienie innego zestawu danych. Jednak żadna nie powinna pominąć podstawowych informacji. Za źle przygotowaną wizytówkę NAP uznaje się taką, która NIE zawiera takich danych jak:

  • nazwa, adres, NIP, REGON, zdjęcie siedziby (opcjonalnie) – te informacje wzbudzają zaufanie,
  • dane kontaktowe: numer telefonu, adres e-mail, linki do profili w mediach społecznościowych, czy adres firmowej strony WWW – te informacje zachęcają do kontaktu.

Brak wyżej wymienionych informacji może sprawić, że klient nie zaufa Twojej firmie lub/i nie nawiąże z nią interakcji.

marketing_lokalny_v1

Jakiego błędu unikać przy dodawaniu wizytówek NAP?

Poza pominięciem ważnych informacji w wizytówkach NAP największym błędem jest niespójność danych.

Warto zapamiętać, że dobra wizytówka to aktualna wizytówka. Jeśli w różnych miejscach w sieci znajdą się różne dane na temat Twojej firmy to internauci i wyszukiwarki uznają Twoją działalność za mało wiarygodną. Wówczas spadnie Twój ranking w wynikach wyszukiwania.

Dlatego, zanim zasiądziesz do tworzenia wirtualnych wizytówek, ustal:

  • jakie dane chcesz w nich umieścić (np. który numer telefonu lub który adres e-mail),
  • w jaki sposób mają zostać przedstawione (np. ul. Piłsudskiego, ul. Józefa Piłsudskiego czy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego – takie szczegóły mają znaczenie).
Przeczytaj również:  Segmentacja klientów – jak ją przeprowadzić?

Po dodaniu wizytówki zapisz nazwę serwisu NAP. W przypadku zmiany danych (np. adresu firmy czy godzin otwarcia) będziesz mógł wrócić i je zaktualizować.

Wizytówki NAP – co warto zapamiętać?

Wizytówki NAP to prosty i darmowy sposób na polepszenie widoczności firmy w sieci i dotarcie do nowych klientów. Jednak, żeby to działanie okazało się skuteczne, trzeba trzymać się kilku wspomnianych wyżej zasad, czyli m.in. zawrzeć w wirtualnej wizytówce niezbędne dane, w jednolitej formie i upewnić się, że są spójne w każdym z serwisów.

Działania w zakresie NAP pozwalają wyprzedzić inne firmy z Twojej branży, które nie posiadają wirtualnych wizytówek. Dlatego przejrzyj listę katalogów NAP i wybierz serwisy, w których chcesz się znaleźć. Weź pod uwagę ogólne katalogi, jak również te związane bezpośrednio z Twoją działalnością.

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (2 votes)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here