Co zyskasz dzięki wizytówce w Google Moja Firma?

1
1061

Google Moja Firma to proste w obsłudze narzędzie, które pomoże Ci zarządzać wizerunkiem firmy w sieci. Dzięki niemu w prosty i czytelny sposób przedstawisz ofertę dotyczącą twojej działalności, nawiążesz interakcję z odbiorcami i dotrzesz do nowych klientów, którzy szukają informacji o produktach i usługach w danej lokalizacji. Twoja firma nadal nie ma wizytówki w Google Moja Firma? Zobacz, co możesz zyskać dzięki niej!

Dotarcie do nowych klientów

Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie, które umożliwia atrakcyjne wyświetlanie informacji o firmie w wyszukiwarce i Mapach Google. Informacje te wyświetlają się w momencie, gdy użytkownik poszukuje informacji o niej lub produktach i usługach, które oferuje. Biorąc pod uwagę fakt, że w Polsce jest już ponad 28,1 mln internautów, którzy codziennie korzystają z wyszukiwarki Google, założenie wizytówki w tym narzędziu to pierwszy krok, który może przybliżyć cię do zdobycia nowych klientów.

Dzięki Google Moja Firma użytkownicy w prosty sposób mogą zdobyć takie informacje o twojej firmie, jak lokalizacja, godziny otwarcia czy numer telefonu, w który wystarczy kliknąć na urządzeniu mobilnym, aby zadzwonić. Dzięki aktualizowanej na bieżąco wizytówce możesz w szybki i bezpłatny sposób informować ich o promocjach, wydarzeniach odbywających się w danym miejscu czy nowych produktach. Użytkownik nie musi już wchodzić na twoją stronę www, by uzyskać najpotrzebniejsze informacje, dzięki czemu oszczędza swój czas i nie zniechęca się oczekiwaniem.

Dbając o aktualność zawartych w wizytówce informacji, odpowiadając na pytania czy udostępniając zdjęcia, masz dużą szansę zyskać naprawdę zainteresowanych twoją ofertą potencjalnych klientów. Co ważne – dzięki Google Moja Firma dotrzesz również do użytkowników, którzy na co dzień korzystają z urządzeń mobilnych. A według raportu Digital: 2019 aż 69% internautów korzysta z internetu właśnie na smartfonie! Za pomocą telefonu mogą oni wyznaczać trasę do twojego sklepu, zadzwonić do firmy czy zdobyć inne informacje, dostępne również na komputerze.

Przeczytaj również:  Jak sprawdzić i poprawić szybkość strony?

Zwiększenie zaufania do firmy

Wizytówka w Google Moja Firma stanowi świetne narzędzie pozwalające promować markę i budować jej pozytywny wizerunek w sieci i poza nią. Google podaje, że firmy posiadające zweryfikowaną wizytówkę, są dwa razy częściej uznawane przez użytkowników za godne zaufania! Pozytywny wizerunek wiąże się z lepszym odbiorem firmy przez otoczenie, a im lepiej ludzie będą o niej myśleć, tym chętniej zdecydują się na zakup jej usług i produktów.

Aktywne prowadzenie konta pozwala zbudować grono zaufanych odbiorców, którzy mogą wystawiać oceny i dodawać opinie, jeśli skorzystali z usług twojej firmy. Dlatego w twoim interesie leży to, aby klienci byli zadowoleni ze świadczonych przez nią usług. Pozyskiwanie pozytywnych ocen jest bardzo ważne – może być ono jednym z najistotniejszych czynników, które pozwolą ci zdobyć nowych klientów. Według serwisu Podium, aż 93% klientów* podejmuje decyzję o zakupie na podstawie opinii znalezionych w Google. Koniecznie weź to pod uwagę.

Pamiętaj – za pozytywne opinie warto też podziękować. W ten sposób masz szansę na zbudowanie bliskiej relacji ze swoimi klientami i do każdego z nich możesz podejść indywidualnie, co z pewnością opłaci się w przyszłości. Nie skupiaj się jednak tylko na dobrych opiniach. Zwróć również uwagę na negatywne komentarze. Odpowiadając na nie, nie wdawaj się w osobiste dyskusje, zachowaj kulturę i zwięzłość wypowiedzi. Postaraj się rozwiązać problem tak, aby każda ze stron była zadowolona.

 

Wyprzedź konkurencję dzięki Google Moja Firma. Sprawdź jak>>

 

Lepsze pozycjonowanie lokalne

Posiadanie aktualnej wizytówki w Google Moja Firma wpływa również na ranking wyszukiwań lokalnych. Czy wiesz, że aż 82% osób poszukujących informacji na temat lokalnych firm, poszukuje ich w wyszukiwarce Google? Jeśli działasz na lokalnym rynku to rozwiązanie idealne dla ciebie. Dzięki aktywnym działaniom ta usługa może zwiększyć potencjał twojej firmy w organicznych wynikach wyszukiwania. W ten sposób zyskujesz szansę na pozyskanie wielu leadów sprzedażowych zupełnie za darmo!

Przeczytaj również:  Autouzupełnianie w Google - co to takiego?

Istnieje również duża szansa na zwiększenie wejść na twoją stronę, jeśli strona firmy znajdzie się w Mapach Google. Algorytm na niektóre z wyrażeń wyświetla dodatkowo mapkę z firmami zajmującymi się daną tematyką lub wyświetla wizytówkę konkretnej firmy. Istotnym czynnikiem wpływającym na proces pozycjonowania jest również weryfikacja wizytówki poprzez zastosowanie kodu – jest to jasny sygnał dla algorytmów, że twoja firma jest wiarygodna poprzez zgodność danych w wizytówce oraz na stronie.

Wizytówki Google Moja Firma często pojawiają się nad naturalnymi wynikami wyszukiwań, a oferowany przez usługę system ocen i opinii jest ważnym elementem w kontekście pozyskiwania ruchu z organicznych wyników wyszukiwania. Jak już wspominaliśmy w poprzednim akapicie, duża część klientów przy wyborze usług i produktów kieruje się tymi ocenami. Pamiętaj jednak, że sama wizytówka nie zastąpi dobrego SEO i pozycjonowania, Google podczas oceny bierze bowiem pod uwagę również dodaną do wizytówki stronę www. Jej niska ocena będzie mieć negatywny wpływ na ranking wyszukiwań twojej wizytówki.

Dostęp do statystyk

Aktywna wizytówka w Google Moja Firma to również dostęp do wielu statystyk, dzięki którym możesz dowiedzieć się, jak klienci wykorzystują wyszukiwarkę i Mapy Google, aby znaleźć twoja firmę i co robią, gdy już ją znajdą. Dzięki statystykom masz możliwość śledzenia popularności twojej firmy wśród obecnych i potencjalnych klientów i reagowania, gdy zauważysz, że coś idzie nie po twojej myśli.

Aby sprawdzić statystyki profilu, należy zalogować się na konto Google, którego używa się w Google Moja Firma. Dostępne są tam różne informacje o interakcjach użytkowników z twoją wizytówką.

  • Jak klienci znajdują twoją wizytówkę? – tutaj dowiesz się, ilu klientów znalazło twoją firmę i jak to zrobili.
  • Wyszukiwane hasła – w tym miejscu dowiesz się, jakie hasła wpisali użytkownicy, by znaleźć twoją firmę w Google. Znajomość wykorzystywanych haseł pomoże Ci tworzyć lepsze wpisy i przygotowywać reklamy, które zwiększą zaangażowanie twoich klientów.
  • Jak klienci znajdują twoją firmę w Google? – w tej sekcji możesz zobaczyć, ilu użytkowników znalazło twoją wizytówkę w wyszukiwarce, a ilu – w Mapach Google.
  • Działania Klientów – w tym miejscu zobaczysz, co robili użytkownicy po znalezieniu twojej wizytówki w Google. Na wykresie możesz zobaczyć liczbę osób, które wykonały poszczególne działania, takie jak zapytanie o trasę dojazdu czy połączenie telefoniczne.
  • Zapytania o trasę – w tej sekcji zobaczysz, skąd i kiedy użytkownicy wysyłali prośby o wskazówki dojazdu do twojej firmy.
  • Połączenia telefoniczne – tutaj sprawdzisz, kiedy i ile razy klienci dzwonili do twojej firmy za pośrednictwem wizytówki.
  • Zdjęcia – w tej sekcji możesz zobaczyć liczbę zdjęć powiązanych z twoją wizytówką i jak często są one wyświetlane w porównaniu ze zdjęciami innych firm.
  • Z czego znana jest twoja firma – ta sekcja Statystyk umożliwia przyjrzenie się opiniom klientów na temat twojej firmy.
Przeczytaj również:  Google: Strony zaatakowane przez hakerów znikną z wyników wyszukiwania

 

 

Źródła: Raport Digital 2019, Raport Interaktywnie.com: Media Społecznościowe 2019, https://www.podium.com/google-reviews/5-advantages-google-reviews/

 

e-book SEO lokalne od A do Z
Rate this post

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here