Reklama display niejedno ma imię – formy reklamy graficznej w Internecie

2
6771

Chcesz zbudować świadomość marki wśród określonej grupy odbiorców? Zdobycie rozpoznawalności wiąże się zwykle z walką o być albo nie być w gąszczu ofert. Powszechnie jednak wiadomo, że dziś to Internet daje w wielu przypadkach największe możliwości promowania firmy. Realizację różnych celów marketingowych zapewnia za to choćby reklama display. Co to jest i jak wykorzystać potencjał tej formy promocji np. w Google Ads. Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w tekście. Sprawdź i dowiedz się więcej!  

Reklama display – co to jest i jak ją stworzyć?  

Przedsiębiorcy, którzy działają w sieci, starają się na wszystkie sposoby przyciągnąć uwagę grupy docelowej. Mogą w tym celu wykorzystać wiele kanałów reklamy online. Muszą jednak uwzględniać funkcje kampanii oraz dopasować przekaz do potrzeb potencjalnych klientów, tak aby Ci kliknęli link, przeszli na pożądaną stronę internetową i ostatecznie dokonali zakupu. Warto przy tym pamiętać, że różne formy marketingu cyfrowego wzajemnie się uzupełniają.  

Bez względu na cel, jaki reklamodawcy zamierzają osiągnąć – dotrzeć do docelowej grupy odbiorców, zwiększyć sprzedaż czy zbudować świadomość marki – powinni rozważyć inwestycję w jeden z najpopularniejszych formatów promocyjnych, jakim z pewnością jest reklama displayowa. 

Użytkownicy, którzy przeglądają Internet, mogą się z nią spotkać nawet kilka razy dziennie. Od lat stanowi sprawdzony sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. Kampania display jest typem reklamy graficznej, która może występować w wielu różnych formach. Jej głównym zadaniem jest przekazanie treści handlowej w sposób wizualny. Do jej stworzenia wystarczy wykorzystać takie elementy jak np. logo, grafiki, zdjęcia, krótki i skuteczny przekaz w fоrmie tekstu oraz рrzycisk CTA.

Chcę wypromować firmę

Google Ads, Social Media i aplikacje – gdzie wyświetlają się reklamy display?   

Istnieje wiele miejsc wyświetlania reklam displayowych. To od Ciebie jako reklamodawcy zależy, którą lokalizację wybierzesz dla swojej kampanii, aby docierać do potencjalnych klientów. Oto kilka z nich: 

  • strony WWW: możesz przykuć uwagę odbiorców, jeśli tradycyjne reklamy graficzne umieścisz na różnych rodzajach witryn takich jak np. portale informacyjne, blogi, sklepy e-commerce czy fora dyskusyjne;
  • sieci reklamowe: istnieje wiele tego typu platform, które umożliwiają reklamodawcom prowadzenie promocji, jednak zdecydowanie najpopularniejszym formatem jest reklama display w Google;
  • wyszukiwarki: umożliwiają kierowanie reklam do użytkowników poszukujących informacji w wynikach wyszukiwania czy na stronach partnerów sieci reklamowej; 
  • aplikacje mobilne: elastyczna reklama displayowa może pojawiać się w formie banerów czy materiałów video na różnych ekranach takich urządzeń jak np. smartfon lub tablet;
  • media społecznościowe: wyświetlanie reklam graficznych jest również możliwe w Social Mediach np. na Facebooku czy Instagramie. 

Jakie są najpopularniejsze rodzaje reklam displayowych? 

Chcesz docierać do swojej grupy docelowej, ale nie znasz jeszcze zbyt dobrze tego typu reklam? Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki przewodnik po popularnych formatach. Skuteczna kampania display nie będzie już miała przed Tobą tajemnic!  

Banery reklamowe 

Świetnym rozwiązaniem dla Twojej firmy może być baner, czyli grafika, która wyświetla się na różnych stronach internetowych. Po jej kliknięciu użytkownik zostaje przekierowany na podstronę z ofertą. Może występować w wersji nieruchomej lub jako animacja i pojawiać się w różnych sieciach reklamowych np. Google Display Network.    

Reklamy pełnoekranowe

Jak sama nazwa wskazuje, tego typu reklama display wypełnia ekran urządzenia użytkownika. Zwykle dzieje się to w celu pełnego skupienia uwagi odbiorcy. Tego rodzaju format wyświetla się przed przejściem na stronę docelową zazwyczaj na krótki czas, aby uniknąć irytacji czy złego doświadczenia po stronie użytkownika. 

Elastyczna reklama displayowa

Zastanawiasz się, czym charakteryzuje się elastyczna reklama displayowa? Otóż w przeciwieństwie do tradycyjnych formatów ten automatycznie dostosowuje się do różnych rozmiarów i układów ekranów, na których jest wyświetlany. Poszczególne elementy kampanii zmieniają się automatycznie w zależności od jej umiejscowienia.  

Kampanie video

Chcesz przygotować kampanie Google Ads lub inną skuteczną reklamę w Internecie? Postaw na video! Krótkie spoty reklamowe, dłuższe filmy promocyjne czy materiały interaktywne to świetny sposób na zwiększenie zainteresowania ofertą m.in. w sieci Google Display oraz w mediach społecznościowych. 

Format reklamy graficznej 

Reklamy display tradycyjne składają się przede wszystkim z tekstów i statycznych obrazów lub grafik. Przy ich projektowaniu nie wykorzystuje się elementów interaktywnych takich jak animacje czy video. W sieci reklamowej Google tego rodzaju format wyświetla się przede wszystkim na partnerskich stronach WWW. 

Rich Media 

W naszej ocenie bardziej zaawansowani reklamodawcy mogą z powodzeniem wykorzystać format Rich Media. Tego rodzaju reklama displayowa ma interaktywny charakter. Zazwyczaj zawierają różnego typu animacje, przyciski, formularze, gry, suwaki, które zachęcają internautów do aktywnego uczestnictwa.

Reklamy remarketingowe 

Nie wiesz, jak wykorzystać reklamę remarketingową? To doskonały sposób na wyświetlenie użytkownikom spersonalizowanych treści. Skuteczna kampania display dotrze bowiem do internautów, którzy wyświetlili konkretną stronę WWW, ale nie wykonali jeszcze pożądanego działania. 

Reklamy natywne

Ich głównym celem jest zwiększenie zaangażowania użytkowników oraz zminimalizowanie przeczucia, że z powodu kampanii display muszą przerywać przeglądanie treści. Jak wygląda tworzenie reklamy natywnej? Przede wszystkim należy dostosować treść i wygląd do kontekstu oraz stylu konkretnej platformy np. reklamowej Google. 

Kampania display – pozostałe formaty i rozmiary reklam graficznych

Musisz wiedzieć, że najlepsze wyniki sprzedażowe są osiągane wtedy, gdy firmy nie ograniczają się do jednego formatu kampanii display, lecz jednocześnie korzystają z kilku uzupełniających się wzajemnie. Dlatego warto zapoznać się z pozostałymi rodzajami i ich rozmiarami. Poniżej przedstawiamy kolejne przykłady reklam graficznych. 

1. Billboard

To jedna z najczęściej wykorzystywanych form kampanii reklam displayowych, która wyświetlana jest zawsze w najbardziej widocznych, górnych częściach stron. Billboard występuje w rozmaitych odmianach, takich jak:

  • Billboard tradycyjny (750 × 100 pikseli) – wykorzystywany w celu wywołania reakcji bezpośredniej lub promowania marki, występuje głównie w górnej, środkowej części witryny;
  • Podwójny billboard (750 × 200 pikseli) – umieszczany przeważnie nad lub pod głównym menu strony;
  • Potrójny billboard (750 × 300 pikseli) – alternatywa dla billboardu podwójnego;
  • Wideboard (940 × 300 albo 970 × 300 pikseli) – największy format płaskiej reklamy, emitowany głównie w górnej, środkowej części serwisu, który może występować również w wersji rozwijanej i skrolowanej;
  • Expand billboard – rodzaj kampanii reklam, która rozwija się po najechaniu na nią kursorem myszy, przy czym może niekiedy zasłaniać fragmenty treści;
  • Push billboard – forma billboardu, która po rozwinięciu przesuwa treści w dół;
  • Scroll billboard – reklama display poruszająca się podczas przewijania.

2. Skyscrapper 

Baner pionowy to kolejny, często wykorzystywany, rodzaj reklam displayowych, którego główną zaletą okazuje się rozmiar (najczęściej w formacie 120 lub 160 × 600 pikseli) i kształt. Skyscrapper emitowany jest w kolumnie dodatkowej po prawej albo lewej stronie serwisu. Wybranie takiej treści zwykle powoduje przejście na stronę reklamodawcy.

3. Box śródtekstowy

Rectangle jest formatem emitowanym zwykle w pomocniczej kolumnie po prawej czy lewej stronie witryny. Może także pojawiać się wewnątrz głównej treści, np. artykułu, w taki sposób, że tekst go otacza z różnych stron. Tego rodzaju reklama display ma następujące wymiary: 300 × 250 lub 336 × 280 pikseli.

4. Halfpage

Znajduje się przeważnie po prawej stronie serwisu internetowego, w tym samym miejscu co Rectangle. Halfpage ma jednak większe wymiary, które wynoszą 300 × 600 pikseli. Kliknięcie reklamy powoduje przejście do strony docelowej kreacji.

5. Scroller 

Kolejny format reklam wyświetlanych w serwisach internetowych. Scroller ma postać grafiki flash lub wąskiego paska reklamowego, który umieszcza się przeważnie na dole strony. W wielu przypadkach treść kampanii można przewijać. Rozmiary w przybliżeniu wynoszą 400 × 800 pikseli.

6. Belka reklamowa 

Występuje w różnych rozmiarach, ma wygląd wąskiego paska i jest umieszczana w różnych częściach serwisu internetowego, w zależności od layoutu portalu.

7. Tapeta (inaczej Wallpaper czy Watermark) 

Tego rodzaju reklama displayowa ma dużą rozdzielczość (1024 × 768 pikseli lub 1280 × 1024 pikseli). Okazuje się przy tym nieklikalna – przez to, że występuje poza obszarem treści. Tło może się zmieniać, w zależności od działań użytkownika. Watermark można rozpoznać po wielokrotnie powtarzającym się logotypie firmy czy produktu. 

Screening jest za to połączeniem tapety z billboardem lub billboardem podwójnym. Często przyjmuje postać jednolitej grafiki, wykonanej w taki sposób, żeby granica pomiędzy nimi była maksymalnie niezauważalna (obszar samego billboardu jest wtedy klikalny).

8. Floating Ad

Format kampanii w Internecie, który porusza się po stronie, w zależności od działań użytkownika. Chcesz zrobić reklamę typu Floating Ad? Do projektu dołącz dźwięki, animacje czy muzykę!

9. Expanding Ad 

Kolejny przykład reklam display to Expanding As. Ten format może zmieniać swój rozmiar oraz wpływać na rodzaj treści, która jest wyświetlana użytkownikom. 

10. Interstitial 

Występuje w formacie animacji flash, która wypełnia całą stronę. Wiąże się z ograniczeniami technicznymi, bo nie może zajmować całego ekranu, tylko dostępną powierzchnię wewnątrz okna przeglądarki.

11. Expand Corner 

Do przygotowania własnej reklamy display możesz wykorzystać Expand Corner, czyli format emitowany głównie w prawym, górnym rogu witryny internetowej. Cechuje się tym, że po najechaniu na niego kursorem, rozwija się cały jego róg, zakrywając przy tym treści witryny i wraca do standardowego formatu po zjechaniu. Wymiary: 120 × 120 pikseli – rozmiar podstawowy; 520 × 520 pikseli – rozwinięty.

12. Billboard FX/Podwójny Billboard FX 

Jest podobny do formatu Expand Corner, tylko położony przeważnie w górnej, środkowej części serwisu, a jego wymiary mogą mieć format 750 × 100 pikseli (rozmiar całkowity) → 750 × 550 pikseli (rozmiar rozwinięty) w przypadku Billboardu FX oraz 750 × 200 pikseli (rozmiar całkowity) → 750 × 550 pikseli (rozmiar rozwinięty) w przypadku Podwójnego Billboard FX. Zamknięcie takiej reklamy stanowi jednorazową akcję. 

13. Floor Ad 

Znajduje się na samym dole przeglądarki i składa się z billboardu podwójnego oraz krzyżyka odpowiedzialnego za zwijanie (może też zawierać wideo).

Zalety reklam display – podsumowanie 

Powyżej przedstawiliśmy główne sposoby tworzenia kampanii reklam display, które mogą przynieść zamierzone efekty promowania firmy w Internecie. Najlepsze wyniki możesz osiągnąć, gdy zdecydujesz się na wykorzystanie różnych – wzajemnie się uzupełniających – rozwiązań. Jednocześnie zwróć uwagę na fakt, iż samo reklamowanie nie jest wystarczające, jeśli strona internetowa nie odpowiada wymaganiom i oczekiwaniom potencjalnych nabywców oraz wymogom rynku.Co daje reklama displayowa? Tego rodzaju kampania pomaga zwiększyć świadomość marki, generuje ruch w witrynie, umożliwia dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej,  ułatwia śledzenie i pomiar skuteczności działań. Z tego, co obserwowaliśmy, wszystko to przekłada się zaś na lepsze wyniki przedsiębiorstwa. Skuteczną promocję w sieci ułatwią Ci specjaliści – sprawdź ofertę WeNet i dołącz do firm, które skutecznie pozyskują klientów online.

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (3 votes)

2 KOMENTARZE

  1. A jak się do tego ma automatyczne rozmieszczenie oferowane przez Googla? Lepiej automatycznie, czy lepiej wszystko ręcznie?

    • Prawdopodobnie głównym atutem automatycznego rozmieszczenia reklam, oferowanego przez Google, jest oszczędność czasu, który tracimy podczas samodzielnego tworzenia reklam.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here