Odkryj sekret, jak pisać nagłówki. 12 nagłówków, które przyciągają klientów

1
236

jak_pisac_naglowki

Nie ma jednej recepty na atrakcyjny nagłówek. To, co sprawdzi się w jednej sytuacji czy branży, może nie udać się w innej. Warto jednak trzymać się pewnej zasady. Z jednej strony, mimo że kreatywność jest w cenie, nagłówki nie mogą być przekombinowane. Z drugiej – nie powinny być zbyt proste. Jaka jest więc złota zasada? Poznaj wskazówki i gotowe przykłady.

Jak pisać nagłówki?

Przede wszystkim łącz kreatywność z prostym przekazem. Nagłówki powinny być ciekawe, ale jednocześnie dawać przejrzysty komunikat.

Na wstępie zadaj sobie kilka pytań. Zastanów się: kto jest odbiorcą Twojego nagłówka? Jaki styl do niego trafi? Czy możesz pozwolić sobie na więcej i pokombinować? Czy jedynym rozwiązaniem będzie prostota?

Gdzie taki nagłówek będzie się znajdował? Czy nagłówek „obroni się” sam, czy będzie potrzebował dodatkowego wyjaśnienia?

Ogólnie rzecz biorąc, unikaj abstrakcyjnych pojęć i sformułowań, a stawiaj na konkrety. Odbiorca nie powinien przecież domyślać się, o co Ci chodzi! Nawet jeśli wydaje Ci się, że stworzony przez Ciebie nagłówek jest zbyt prosty, nie przesadzaj.

Tyle w teorii. Czas przyjrzeć się schematom, które pomogą Ci stworzyć idealny przekaz.

1. Nagłówek typu „Jak…”

Czego klienci szukają w sieci? Odpowiedź jest prosta – odpowiedzi na nurtujące pytania. Większość pytań zaczyna się od słynnego „Jak…”. Wykorzystaj więc schemat i odpowiedz na potrzeby Twoich klientów. Przy okazji dodaj kilka trików. Powiedz swoim klientom, „jak mogą zrobić coś” – ale konkretnie, w konkretnym czasie i w konkretny sposób. Uwagę niech przyciągną liczby.

  • Jak rozkręcić firmę w 7 dni?
  • Jak dotrzeć do 500 klientów krok po kroku?

2. Nagłówek typu lista

Jak już wiesz, liczby przyciągają uwagę. Do tego klienci lubią proste i szybkie sposoby. Daj więc swoim odbiorcom gotową listę rzeczy, które ułatwią im życie.

  • 3 proste sposoby na promocję w Internecie
  • 7 rzeczy, których nie wiesz o sprzedaży na marketplace

3. Nagłówek typu problem – rozwiązanie

Jak najszybciej dotrzeć do odbiorcy? Od razu nakreśl problem i złóż obietnicę. W tym celu wykorzystaj schemat w formie pytania i odpowiedzi. Najważniejsze, by w nagłówku odbiorca od razu znalazł odpowiedź na swoje problemy i wątpliwości. Możesz pójść o krok dalej i zawęzić grupę. Skieruj pytanie i rozwiązanie do konkretnych odbiorców.

naglowek_problem_rozwiazanie

 

Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak>>

 

4. Nagłówek typu kontrast

Ciekawym rozwiązaniem jest tworzenie nagłówków na zasadzie opozycji „ja-ty”, „my-wy”. Takim przykładem może być nagłówek poniżej.

naglowek_my_wy5. Nagłówek typu podobieństwo

Lubimy porównania. Gdy coś jest podobne, łatwiej zobrazować, o co dokładnie nam chodzi. W tym przypadku sprawdzą się zarówno bardziej abstrakcyjne nagłówki (jak ten z przykładu poniżej), jak i takie bardziej wprost np. „Sprzedawaj jak ekspert”.

naglowek_podobienstwo

6. Nagłówek typu zestaw korzyści

W każdym nagłówku musisz skupić się na języku korzyści. Kto powiedział jednak, że jeden benefit wystarczy? Lepiej działać w pakiecie. Często mówi się o zasadzie trójek, a więc przedstaw w tytule nie jedną korzyść, a trzy.

  • Gwarantujemy bezpieczne, szybkie i przyjazne strony WWW

7. Nagłówek z dowodem

Znów wykorzystamy magię liczb. Nic tak nie przekonuje, jak twarde fakty. W nagłówku umieść więc konkretne dane.

naglowek_z_liczba8. Nagłówek typu recepta

Recepta na wszystko? Czy to możliwe? Tak! W prostych słowach przekonaj klienta, że to właśnie Twój produkt spełni jego oczekiwania, np.:

  • Poznaj prosty program, który poprawi Twoje teksty w minutę

 

Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>

 

9. Nagłówek emocjonalny

Tytuły nawiązujące do emocji przykuwają uwagę. Podkreśl wyjątkowość Twojego odbiorcy – to właśnie dzięki Twojej ofercie wyróżni się na tle innych.

naglowek_emocje10. Nagłówek typu przestroga

Uwagę skupiają także negatywne emocje, np. strach, chciwość, jednak posługiwanie się nimi wymaga rozwagi. Jak operować takimi emocjami? Należy przestrzec klienta przed czyhającym zagrożeniem.

  • Przestań marnować czas! Oto sposób na skuteczną promocję firmy
  • Inwestujesz w remarketing i nie widzisz efektów? Sprawdź, co robisz źle

11. Nagłówek typu powód

Kolejny przykład to nagłówek, w którym chcesz wyjaśnić, dlaczego akurat Twoja oferta jest godna uwagi. Taki nagłówek nie działa jednak w izolacji. Sprawdzi się w szczególności do dłuższych form, np. artykułów na blogu, w których wyjaśnisz zalety Twoich produktów czy usług.

  • 5 powodów, dla których zaufasz naszej firmie
  • 4 powody, które przekonają Cię do zakupu naszych produktów

12. Nagłówek typu sekret

Kto z nas nie lubi poznawać nieznanych mu dotąd obszarów? Szczególnie gdy chodzi o odkrycie szybkiego sposobu na osiągnięcie sukcesu. Podziel się swoimi sekretami z odbiorcą.

  • Zdradzamy sekret, jak zdobyć więcej obserwujących
  • Znamy sekret, jak być wysoko w wyszukiwarce

Bez względu na wybrany typ nagłówka pamiętaj o atrakcyjnych przymiotnikach. Sprawdzą się przy każdej okazji. Są to takie określenia jak, np.: szybki, prosty, skuteczny, unikalny, niewiarygodny czy zaskakujący.

1 KOMENTARZ

  1. Wpadło kilka błędów. Np: punkt 8 jest: Poznaj prosty program, które poprawi Twoje teksty w minutę. A powinno być “który” warto przejrzeć artykuł.
    No i wstyd dla programisty. Trzeci raz wystawiam komentarz bo wyświetla błąd strony: iError: User response is missing.
    Click the BACK button on your browser and try again.

    raz rechapta nie załadowała się.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here