Facebook Multi Ads – nowy format reklamowy Facebook!

3
2291

Od 17 lutego Facebook udostępni użytkownikom Power Editor nowy format reklamowyFacebook Multi Ads, czyli reklamę wieloproduktową. Do tej pory była ona dostępna tylko za pośrednictwem interfejsu API Facebooka.

Format umożliwia wyświetlenie w jednej jednostce reklamowej od 3 do 5 obrazów z różnymi linkami i nagłówkami.

Reklamy wieloproduktowe  są wyświetlane w aktualnościach na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych. Obrazy można przewijać klikając na strzałkę po prawej stronie, bądź przesuwając palcem w lewo.

power editor facebook

Facebook Multi Ads jest szczególnie atrakcyjny dla branży e-commerce. Tworząc grupę niestandardowych odbiorców można przedstawiać określone produkty osobom, które wcześniej widziały je na naszej witrynie. Innym pomysłem na wykorzystanie Facebook Multi Ads jest przedstawienie sekwencji obrazów w narracji reklamy.

Reklamy na Facebooku są skuteczną i precyzyjną metodą promocji w Internecie. Najważniejszą zaletą jest bardzo dokładne targetowanie do grupy docelowej określonej wiekiem, płcią, lokalizacją, a nawet zainteresowaniami, statusem związku czy zawodem. Reklamy możemy kierować również do konkretnej grupy osób, np. z listy mailingowej. Facebook pozwala też na przeprowadzenie kampanii remarketingowej.

Facebook daje do wyboru różne formaty reklamy

W zależności od efektu jaki chcemy osiągnąć, możemy wybierać wśród kilku formatów reklamy, które pozwolą nam osiągnąć pożądany cel:

  • Przekierowanie na witrynę internetową – reklamę możemy połączyć ze stroną na Facebooku i wyświetlać ją nie tylko w prawym pasku, ale także w aktualnościach i na urządzeniach mobilnych. Dodatkowo możemy dodać jeden z przycisków „call to action”, np: „Kup teraz”, „Zarejestruj się” lub „Więcej informacji”. Poprzez zainstalowanie na stronie specjalnego piksela możemy też dokładnie badać konwersję.
  • Aktywność dotycząca postu na stronie – promując posty docieramy do większej ilości użytkowników, a sama reklama jest optymalizowana tak żeby uzyskać jak najwięcej polubień, komentarzy, udostępnień i wyświetleń zdjęcia lub filmu.
  • Polubienia strony – ten format reklamy zapewnia napływ nowych fanów, a dodatkowo może przekierowywać na wybraną zakładkę strony na Facebooku.
  • Instalacje aplikacji lub Aktywność w aplikacji – za pomocą filmu lub zdjęcia możemy promować własną aplikację na komputerach stacjonarnych i urządzeniach mobilnych. Efektywność zwiększa możliwość dodania przycisku „call to action”.
  • Reakcja na wydarzenie – jeśli tworzymy wydarzenie na Facebooku, warto zadbać żeby dowiedziało się o nim jak najwięcej osób z pożądanej przez nas grupy docelowej.
  • Skorzystanie z oferty – używając z tej formy reklamy, gwarantujemy naszej ofercie dotarcie do szerszego grona odbiorców, które często korzysta z podobnych promocji.
  • Wyświetlenia filmu – to dobry wybór jeżeli formą naszej reklamy jest klip wideo, a zależy nam nie tyle na zaangażowaniu pod postem, a na jak najczęstszym odtworzeniu filmu.
Przeczytaj również:  Wpisy z Twittera będą indeksowane w Google

Dodatkowo każda forma reklamy (oprócz promujących aplikację), wyświetla się z przyciskiem „Polub stronę”.

Nowe wezwanie do działania
4.7/5 - (3 votes)

3 KOMENTARZE

  1. ciekawi mnie jeszcze koszt nowych reklam oraz obliczanie w przypadku kliknięcia dwóch, trzech produktów z listy

    albo czy będzie wyższy koszt za samo przewinięcie na dalsze produkty przez użytkownika i jak będą wyglądać statystyki -> widoczność każdego elementu z osobna, kliknięcie każdego z osobna? Czy coś wiadomo na ten temat?

  2. A skąd wiadomo, że to startuje 17 lutego? Pytam, bo nigdzie nie znalazłam tej informacji. Czy ta data tyczy zarówno PL jak i English (US)?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here