Produkty w sklepie internetowym – ekspozycja i promocja

2
2534

produkty w sklepie internetowym

Odpowiednia prezentacja oferty to klucz do sukcesu finansowego w e-commerce.  Internauta odwiedzający nasz sklep ewentualną decyzję o zakupie podejmuje na podstawie tego, co może zobaczyć i przeczytać. Dlatego warto zadbać o to, by elementy takie jak zdjęcie i opis były na najwyższym możliwym poziomie, pozwalały zaspokoić ciekawość klienta i odpowiadały na wszystkie jego pytania.

Najważniejszą stroną dla każdego towaru w sklepie jest jego karta produktu.

Internautę docierającego do karty produktu możemy porównać do klienta zwykłego sklepu, który podchodzi do półki i bierze do rąk przedmiot, którym jest zainteresowany i zaczyna go oglądać. Tyle, że w Internecie nie może tego zrobić w dosłownym znaczeniu – dlatego musimy zadbać  by to, co znajdzie na stronie produktu zaspokoiło jego potrzeby informacyjne w jak największym stopniu. Jak tego dokonać?

Zdjęcia produktu

Postarajmy się, aby zdjęcia które dodajemy do sklepu były jak najlepszej jakości i w dużym rozmiarze – to pozwoli potencjalnemu nabywcy na dokładne zapoznanie się ze wszystkimi szczegółami produktu, np. za pomocą powiększenia zdjęcia.  Sam wybór zdjęć także powinien być przemyślany – wybierajmy zdjęcia, które pokazują produkt w całości, zdjęcie szczegółu, zdjęcie opakowania. Dobrym pomysłem jest także zdjęcie, na którym znajduje się oprócz sprzedawanego towaru także jakiś przedmiot codziennego użytku – takie zestawienie pozwoli internaucie na określenie proporcji i wielkości towaru (pamiętajmy, że nie może on wziąć go do ręki, a suche podanie wymiarów nie każdemu wystarczy do wyobrażenia sobie rozmiaru danego przedmiotu). Oczywiście wiele zależy tu od tego, co sprzedajemy: i tak dla telefonu komórkowego właściwym odniesieniem może być np. karta kredytowa, a dla dziecięcej zabawki – bawiące się nią dziecko.

Przeczytaj również:  Przygoda z e-biznesem. Czy może w tym pomóc e-platforma?

Opis produktu

Niewątpliwie równie ważny jak zdjęcia, opis produktu pozwala nam przekazać wszelkie informacje na temat tego, co sprzedajemy. Postarajmy się, aby opisy na naszej stronie były oryginalne i pochodziły od nas.

Kopiowanie opisów katalogowych nie służy ani pozyskaniu klienta (na pewno doceni on oryginalny opis po tym, gdy w innych sklepach spotka suche opisy z katalogu), ani zadowoleniu wyszukiwarki Google.

Dzieje się tak dlatego, że Google porównując strony preferuje te, które wyróżniają się niepowtarzalnymi treściami. Przez to właśnie sklepy, które mają na stronach katalogowe opisy, często mają obniżoną widoczność w wynikach wyszukiwania.

Nie zapominajmy o używaniu w opisie języka korzyści – pokażmy klientowi dlaczego powinien mieć dany produkt, co zyska dzięki niemu (wygoda, zdrowie, prestiż – to korzyści, którym trudno się oprzeć), jakie są jego najważniejsze cechy i największe zalety.

Produkty powiązane

Produkty powiązane to narzędzie wykorzystujące marketingową zasadę tzw. cross-selingu. Jeżeli klient wszedł na stronę produktu, warto przedstawić mu tam kilka innych ofert z naszego sklepu, na wypadek gdyby ten, który ogląda, nie do końca spełniał jego oczekiwania. W ten sposób zatrzymujemy potencjalnego nabywcę w sklepie, pokazujemy mu kolejne oferty, a szansa, że dokona u nas zakupu, rośnie.  Produkty powiązane można dodać indywidualnie do każdego z produktów w naszym sklepie lub zostaną dodane automatycznie np: za pomocą podobnej kategorii.

Przeczytaj również:  Przyciągnij klienta w Czarny Piątek. Wskazówki dla e-commerce i komunikacji w Social Media

Ilość produktów w sklepie

Wypełniając wirtualne półki naszego internetowego sklepu towarem musimy pamiętać o tym, by oferta nie była zbyt skromna. Podobnie jak w stacjonarnym sklepie widok pustych półek nie wywołuje pozytywnego wrażenia u klientów, tak samo  w sklepie internetowym mała liczba produktów powoduje, że maleją nasze szanse na sprzedaż. Oczywiście reguła ta nie dotyczy sklepów z wąską specjalizacją.

jak założyć sklep internetowy - pobierz e-booka
3.4/5 - (5 votes)

2 KOMENTARZE

  1. Coraz bardziej visual merchandising nie tylko sprawdza się w stacjonarnych sklepach, ale widać, że jest również przydatny w sieci wirtualnej. To jak eksponujemy i opiszemy dany produkt na stronie jest tak naprawdę najważniejszą rzeczą w e-commerce. Ponieważ, albo przekonamy potencjalnego klienta, albo pójdzie szukać dalej.

  2. Zgadza się wszystko co napisałeś, ale powinieneś rozszerzyć ten artykuł bo jeśli chodzi o sklepy i sprzedaz to dopiero wierzchołek bardzo, baardzo dużej góry lodowej;)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here